1.6 koneen rakententelua
Valvoja: ffp jäsenet
1.6 koneen rakententelua
Onko jossain valmiita juttuja 1.6 vapari koneen rakentamisesta kannen teosta yms. ei ole sattunut kohdalle.
Kone
kone on 90-luvun alun koneita. tulee kaasuttimella , yhdellä tuplalla sekä peltisarjoilla. kansi on suurin mutta kun ei ole golfiin yhtään tullut tehtyä. venttiilit jää vakioksi kustannus syistä lähinnä mielenkiinto onkin imu ja pako kanaviin. palotilatkin vain ajattelin kiillottaa, mielestäni ne ei taida tarvia suurempaa remonttia.
Jokkismiehillä taitaa olla useimmiten joku paikallinen seppä kuka tekee kannet ja ne ketkä tekee itse ei taida paljoa pyöriä netissä. Tässä oli aikaisemmin vähän puhetta noista 8v kansista: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... t=8v+kansi
Ilmeisesti noissa jokkisvehkeissä käytetään mekaanisia nostimia, joten se olis varmaan ensimmäinen asia minkä toteutusta kannattaa tutkia. Isoventtiiliset mekaanisilla nostimilla varustetut kannet taitaa olla vähän kiven alla, joten noita tehdään aika paljon hydraulikansista pidemmillä venttiileillä.
Ilmeisesti noissa jokkisvehkeissä käytetään mekaanisia nostimia, joten se olis varmaan ensimmäinen asia minkä toteutusta kannattaa tutkia. Isoventtiiliset mekaanisilla nostimilla varustetut kannet taitaa olla vähän kiven alla, joten noita tehdään aika paljon hydraulikansista pidemmillä venttiileillä.
Kysypäs Mika Iltaselta kannen tekemisestä. Löytyy honkajoen suunnalta. Voisi tietää asiasta jotain.
Niin sitä 80mm:n kampea ja pösön kankia meinasin alakertaan. Onhan jotain toyotan mäntiäkin käytetty.
Kovemmissa vehkeissä on taidettu käyttää pösön paininkuppeja.
Kaikki pelit ja vehkeet kiinni vaan niin voin sit hyvin mielin ostaa sen kisasta pois.
Niin sitä 80mm:n kampea ja pösön kankia meinasin alakertaan. Onhan jotain toyotan mäntiäkin käytetty.
Kovemmissa vehkeissä on taidettu käyttää pösön paininkuppeja.
Kaikki pelit ja vehkeet kiinni vaan niin voin sit hyvin mielin ostaa sen kisasta pois.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Sää voit laittaa niihin omiin seeteihin 40mm imuventtiilit. Esim pösöstä löytyy riittävän pitkät. Jos nokassa on nostoa yli 12,5mm suosittelisin laittamaan hydr.paininkupit. Sorvissa kaivat ne vaan tyhjäks sisäpuolelta. Jos on n.13 mm tai yli niin laita pösön kupit (38mm). Jos sun alakerta on 81x77,4 niin MINÄ en vaihtas sinne mitään, meinaan että saa kyllä hyvän ihan omilla veiveillä ja männillä. Ainoa vw moottori missä on suht hyvä kankisuhde. Sorvissa mäntien laet tasaseks ja lohkosta sen verran pois sitte ku tarvii. Sanoisin näin äkikseltään että lohkosta pois 5mm ja männistä saman verran KORKEIMMASTA kohdasta mitattuna. Ite oon käyttäny 12,2-13 puristussuhdetta. Kannen tekijöitä on monia. Yhen kannen oon ite teettäny mikä on nyt krossiautossa, muut oon kaivanu ite. Laita yv:tä tai tekstaria jos tarviit jotain yhteystietoja tms +358443737117
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa