Alko eilen kuulostaan toi diudi siltä ku ajais jollain suihkukoneella, eli kaasua poljettaessa kuuluu ihan hullu vihellys. Vihellys alkaa kun ahdin alkaa kerätä painetta ja loppuu heti ku ottaa jalan pois kaasulta. Täyskiihdytyksessä tuntuu (ei oo mittaria) painessa olevan pientä heilahtelua, eli tuntuu juurikin siltä ku siellä vuotais joku. No, tein painetestin ja hieman (hyvin vähän kylläkin, mut voiko siltä viheltää ihan pirusti?) se tuntu hengittävän jostain näiltä main... Onko tuolla jokin sellanen letku tms. mikä noissa tuppaa vuotamaan/menemään rikki? Koitin sormeilla kaikki letkut läpi mihin yltyin, mutten löytänyt mitään vuotokohtia. Perhealbumiakaan ei oo käytössä mistä vois kattella mihin ja miten ne kaikki letkut siellä menee... :( Tässä vielä toinen kuva selvittämään vuotokohdan sijaintia. Mikä muuten toi "mökö" tuossa kuvan vasemmassa yläreunassa on..?
Autoon on vaihdettu TT:n pässi jonka testasin tänään toimivaksi, sekä uus ahtopaineensäätöventtiili. Ton säätöventtiilin vaihdon jälkeen auto tuntu olevan hieman nuhaisempi ku mitä vanhalla ehjällä säätöventtiilillä ja meinasinkin että oon sitä vaihtaessa rikkonu jonkun letkun, mut tuntuivat olevan ihan ehjiä ja hyvin kiinni...
Jos joku osais jelppiä, ni ois vallan kiva juttu, koska ärsyttää nyt jo toi vihellys ja nuhaisuus.
A4 B6 1.8T (BEX) viheltää
Valvoja: ffp jäsenet
Tänään saatiin kaverin VAG-COM toimimaan ja se anto diudista yhden vikakoodin joka oli jotain "Boost pressure regulation" tms. En saanut sitä tarkasti ylös kun kaverilta loppu läppäristä akku kesken kaiken... :(
Voisiko siis viat johtua juuri hetki aikaa vaihdetusta ahtopaineensäätöventtiilistä? Sen vaihdon jälkeen noi ongelmat nimittäin alko... Tuota säätöventtiiliä epäilen myös sen takia, että uudessa säätimessä oli numerosarjan perässä eri kirjain kuin vanhassa, numerot olivat samat... Myyjä kyllä varmisti koneelta että tuohon mun autoon kuuluisi juuri tuo säädin.
Voisiko siis viat johtua juuri hetki aikaa vaihdetusta ahtopaineensäätöventtiilistä? Sen vaihdon jälkeen noi ongelmat nimittäin alko... Tuota säätöventtiiliä epäilen myös sen takia, että uudessa säätimessä oli numerosarjan perässä eri kirjain kuin vanhassa, numerot olivat samat... Myyjä kyllä varmisti koneelta että tuohon mun autoon kuuluisi juuri tuo säädin.
Tässä vielä toinen kuva selvittämään vuotokohdan sijaintia. Mikä muuten toi "mökö" tuossa kuvan vasemmassa yläreunassa on..?
Mököllä tarkoitat tuota "tasapäistä" osaa johon menee venttiilikopan houhotusputki? Se on yksitieventtiili, joka päästää houhotusöljyä ahtimen imupuolelle.
Kun järjestelmää paineistaa, niin sieltä kohdilta ainakin itselläni kuului suhinaa, muttei tullut kuitenkaan mistään ilmaa ulos. Paineistaessa kuului myös pientä pulputusta venttiilikopasta.
Ahtopaineensäätösolenoidi pitää mielestäni olla täsmälleen samalla osanumerolla kuin alkuperäinen (kirjaimia myöten), jota ecu sitten ohjaa.. ei välttämättä ohjaa oikein, joten alkaa kuulumaan sitä huomattavaa suhinaa, kun aukoo hukkaporttia liian aikaisin.. ei ahda niin hyvin ja saattaa heilahdella paineet..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa