Onko jarruadapterit laillisia? Siis mallia omateko oy:t? Lähinnä olisi tarkoitus istuttaa levyjarrut autoon, johon ei ole saanut levyjarruja missään mallissa. Itse jarrulevyn istutus hoituu laakereiden vaihdolla sopiviin, mutta satula joka osuisi alkuperäisiin kiinnitys kohtiin ei varmasti ihan helpolla löydy. Kyseeseen siis tulee adapterin teko, joita niitäkään ei liene valmiina tähän autoon saa, kyseessä ei siis vw tuote.
Tai tekeekö joku lafka tilauksesta "hyväksyttyjä" adaptereita? Kiinnostaa niin lain kuin oman turvallisuuden vuoksi. Tarkoitus on siis parantaa auton surkeita jarruja, ei tappaa itseä kehnolla virityksellä!
Jarruadapterit laillisia?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Minulla on mennyt muutamassakin eri autossa teetetyt adapterit läpi katsastuksesta ongelmitta. Mitään laskelmia ei ole tarvinnut esittää. Adapterin pitää olla asianmukaisesti valmistettu, mikä tarkoittaa koneistamossa tehtyä. Itse takapihalla väännetyt ovat yleensä sen näköisiä, että voi tulla ongelmia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”