G3 AEE käyntiongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jah-man
-
Viestit: 11
Liittynyt: 13.3.2007 16:43

G3 AEE käyntiongelma

ViestiKirjoittaja jah-man » 2.7.2007 21:19

Kävin perjantaina pesemässä autoni ja tuli sit kaverin yllytyksestä pestyä myös kone..
No, sehän kävi sit tietty sen jälkee vaan kolmella, aikani ajelin ja kävin sit hakee uudet tulpat -> alko toimiin!!
Mut tänää, aamulla ajelin töihin niin se alotti sen taas.. Alle 3000rpm niin röpöttää ja paukkuu eikä mene mihinkään.. Siitä ylöspäin niin toimii. Ja sen huomasin kans että jos painaa yli n. sentin kaasua niin oireilu alkaa myös sillon.. Voisko se olla joku sytkän ennakon säädin tai joku vastaava? apuja kaipailisin.. Ja konehan on se AEE eli mopo..

jah-man
-
Viestit: 11
Liittynyt: 13.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja jah-man » 5.7.2007 23:23

aikani oon ajellu ni huomasin että se vika ilmenee ku kone on lämmin.. ja flekti ei o mielestäni pyöriny vaikka on ihan v****n kuuma. lämpöanturi? missähän se sijaitsee??

vai voisko se olla joku muu vika??

eikö kukaan tiedä??

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 6.7.2007 0:00

ensmäeseks virran jakajan kansi tutkimukseen :) sitten tsekkaat tulpan johot. Sitten vaikka sen lämpöanturin liittimen että on kuiva ja kirkkaat pinnat. Aloitas noilla.

jah-man
-
Viestit: 11
Liittynyt: 13.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja jah-man » 6.7.2007 6:46

oo koo.. muute, missäs kohtaa se anturi oikei on?? en oo iihan perillä näistä uudenaikaisista vehkeistä ku niissä on niin pirusti noita sähkö härpäkkeitä..

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.7.2007 12:06

Luulis että kannen päästä löytyy. Näin ainaki noissa vanhemmissa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.7.2007 12:46

ja flekti ei o mielestäni pyöriny vaikka on ihan v****n kuuma. lämpöanturi? missähän se sijaitsee??
Jos tarkoitat puhaltimen lömpökytkintä, niin se on jäähdyttäjän kyljessä.

Elektroniikkaa varten taas lämpöanturit ovat yleensä ylävesiletku liitoslaipassa. Yleensäkin kaikki anturit kannattanee käydä läpi ja kuivata/putsata liitokset.

Ennen kaikkea virranjakajan kansi kannattaa tutkia, kuten edelläkin jo todettiin.

jah-man
-
Viestit: 11
Liittynyt: 13.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja jah-man » 6.7.2007 17:32

jeah! kiitoksia näistä tiedoista, täytyypä lähteä kattoon et mikä siä on tilanne..

jah-man
-
Viestit: 11
Liittynyt: 13.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja jah-man » 6.7.2007 18:26

kattelin kaikki liittimet mitä nenän eteen tuli, myös lämpöanturin. kaikki oli kuivia ja ihan ok kunnossa.. engine electronics sulake oli ehjä.. virranjakajan kannessa oli vähän hapettumaa, voiko olla noin pienestä auton toiminta kiinni?

ilmanputsari ei ollu uus, mutta ei myöskään iha paskane, ainakaa mun mielestä.. mut siä putsari kotelon sisällä oli öljyä niinku myöskin ruiskun päällä.. kaikki tulpanjohdot oli kiinni molemmista päistään jne..

ainut mikä näytti oudolta oli ne öljysetit..

mitäs se vikakoodien luku maksaa? en ainakaa keksi enää mitää muuta..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.7.2007 19:19

öljysetit
Mitkä?

Edit: Voikohan sytkän ajoitus olla jostain syystä pielessä? Esimerkiksi jakopään hihna hypännyt tai virranjakaja pyörinyt? Tai jotain yksinkertaisempaa, kuten joku alipaineletku irronnut tms.

jah-man
-
Viestit: 11
Liittynyt: 13.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja jah-man » 7.7.2007 15:37

en usko että jako on hypänny, hihna sekä kiristäjä vaihdettiin ongelmitta ku mittarissa oli 183 tkm. nyt on 189tkm. mikäs se systeemi on, ku virranjakajaan menee kans joku liitin, onko siinä joku automaattinen säädin tms?

autolla voi kyllä ajaa normisti, kunhan ajaa niin pintakaasulla ku vaan pystyy, muuten röpötys ja pätkiminen alkaa.

tänään pätkäs myös joutokäynnillä parikertaa valoissa, ihan ku olis tiputtanu jonku pytyn pelistä pois hetkeksi..

öljysetit= öljyä putsarin sisällä ja ruiskun päällä. = )
mistähän johtuu vai onko `ominaisuus`?

hildebad
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.10.2006 22:41

ViestiKirjoittaja hildebad » 7.7.2007 15:56

Vaikka tulpanjohdot on "kiinni molemmista päistään", niin ne voi olla silti vanhat ja johtaa huonosti sähköä. Mulla kävi kolmella, mutta se korjaantu uusimalla tulpanjohdot.

jah-man
-
Viestit: 11
Liittynyt: 13.3.2007 16:43

ViestiKirjoittaja jah-man » 8.8.2007 23:09

vika löyty jo tossa joku aika sit.. ne oli sit lopulta ne tulpanjohdot mitkä aiheutti ongelman..

Toistaseks käy ku kello!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa