Moikka vaan kaikille! Toivottavasti täältä löytyisi guruja, jotka voisivat auttaa seuraavassa ongelmassa. Eli viimeiset 1.5v autoni on täristänyt pintakaasulla, yleensä 4-vaihteella, vauhdin ollessa hieman yli 60km/h ja kierrokset n.1750. Toinen hieman pienempi täristys tulee 110 km/h kohdalla. Yli 120 km/h nopeudessa ei koskaan mitään ongelmia ilmene. Tärinä tuntuu kuin olisi tie olisi täynnä pieniä kuoppia.
Ongelma ilmenee aina vasta moottorin lämpötilamittarin noustessa, ei koskaan kylmänä, käynnistyksen jälkeen. Yleensä kosteus on pahentanut asiaa. Ongelmaa on tutkittu merkkarilla viimeksi 8h ajan ja mitään vikaa eivät löytäneet. Kuulemma pitäisi tutkia lisää...
Testerissä auto on käynyt useasti ja mitään vikakoodia, joka selvittäisi vikaa, ei ole löytynyt. Ainoa vikakoodi on ollut jarruvalokatkaisijasta, mutta merkkihuollossa väittävät vikakoodin olevan bugi ohjelmassa ja osaa ei vaihdettu. Esimerkiksi automaattipuoli näyttäisi toimivan testerin mukaan ok.Autoon vaihdettu vetoakselit+nivelet+pyöränlaakerit sekä lämpötila-anturi. Lisäksi Powermaticilla huuhtelemalla vaihdettu tomaattiöljyt vuosi sitten, kun autolla oli ajettu 100 tkm.
Automaattiöljyt oli todella likaiset ja öljypohjan magneeteissa oli reilusti metallikarvoja, joka ei kuulosta kovin hyvältä. Muuten laatikko tuntuisi pelaavan hyvin, mutta pienellä nopeudellla risteykseen tullessa laatikko joskus heittää vaihteen vapaalle kun kaasua kääntymisen jälkeen lisää. Ja jos erehtyy silloin vain lisäämään kaasua, niin lopputulos on helvetinmoinen tärähdys, kun vaihde menee päälle.
Useamman automaatti korjaajan mielestä laatikko toimii loistavasti ja veikkaavat auton jossakin moottoripuolen sähköosissa olevan vikaa joka aiheuttaisi moiset ongelmat. Moottori (AEB) itsessään tuntuu olevan hauska tapaus, kylmänä tehoa tuntuisi olevan selkeästi enemmän kuin lämpimänä! Ja kiihdyttäessäkin tuntuu kuin teho vähän aaltoilisi. Automaattiguru Suomusjärveltä sanoi ihan kuin kune "sakkaisi".
Vaihtoehdot olisi seuraavat, laatikko pöydälle tai tutkimaan vielä kerran kaikki sähköt autosta. Mitäköhän kannattaisi tehdä ??
ELI KAIKKI PALSTAN GURUT, OLISIN ERITTÄIN KIITOLLINEN JOS JOTAIN APUJA TAI VINKKEJÄ TEILTÄ IRTOAISI !!
Passat 1.8T -98 tärinää/vapinaa/nykimistä
Valvoja: ffp jäsenet
katoppas jos tuolta löydät juttua automaatin lukosta jonka luistaminen
oireilee noin.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... automaatti
oireilee noin.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... automaatti
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13.7.2007 21:03
No niin, nyt on helppo hymyllä... Laatikko ja turbiini revitty auki RAM-Autossa ja EIHÄN SIELTÄ MITÄÄN VIKAA LÖYTYNYT!!! Aika halpa siirto oli... Olisikohan palstan asiantuntijoilla mitään ajatuksia mitä pitäisi purkaa tai vaihtaa seuraavaksi?? Moottoriko?
Autoa en käy pois pajalta ennen vian löytymistä, se on varma! Ajatuksia tai vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Autoa en käy pois pajalta ennen vian löytymistä, se on varma! Ajatuksia tai vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13.7.2007 21:03
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa