olisiko trbo paha vaihtaa ite ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

olisiko trbo paha vaihtaa ite ?

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 30.4.2007 14:37

elikkä aattelin jos ny isomman ahtimen hommaisin tuoho golffii nii olisiko se paha vaihtaa ? (kuitenki semmosen mikä menee samoille laipoille). joutuuko koneen ottamaan irti vai saako ihan paikoillaa vaihettua..?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.4.2007 15:49

suht helppo, imusarja vaan pois edestä, tulee pois yläkautta... 150 heppasen vakioturbo ARL koneesta, garretin gt1749VB menee ihan suoraan, välikappaleen tarvii imuletkulle. ittellä se ja mitattu 172hp pyöriltä, toi oma on kyllä jo varattu mutta helvetin hyvällä tuurilla voit löytää järkihintasen, aika vähän niitä on myynnissä.

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 30.4.2007 18:05

thankjuu palijo.. pitää ruveta sit ettimää semmosta jos sattus hyvällä tuurilla löytämää..pitäs sit ens talveks laittaa golo tallii laittoo... ajaa ton vakion trbon ny loppuu..

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 1.5.2007 11:20

Tuota en nyt tiiä onko ollu aikasemmin puhetta mikä kone on sykerön tdi:ssä, mutta sanon nyt kuitenkin että ei se nyt ihan jokaiseen 1.9 tdi:hin mene helposti se pd150 ahdin.

Silloin helpottaa jos on jo muuttuvasiipinen ennestään paikallaan.

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 2.5.2007 21:27

ei kyl oo muuttuva siipinen .. mutta täytyypi tutkailla asiaa..

ventolos
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.6.2007 22:32

ViestiKirjoittaja ventolos » 11.6.2007 15:43

moi osaattekos viisaampina sanoo käviskö kkk03 fööni 1,9td ventoo ja mitä kaikkee pitää ottaa huomioo vaihdettaessa.itse kun en ole näiden turbojen kanssa leikkiny kiitos etukäteen

lahti
-
Viestit: 79
Liittynyt: 21.3.2005 11:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja lahti » 13.6.2007 10:40

moi osaattekos viisaampina sanoo käviskö kkk03 fööni 1,9td ventoo ja mitä kaikkee pitää ottaa huomioo vaihdettaessa.itse kun en ole näiden turbojen kanssa leikkiny kiitos etukäteen


Sehän (kkk03) on vakio ahistin "uusimmissa" Ventoissa, tai ainakin mulla semmonen on siellä vakiona.

ventolos
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.6.2007 22:32

ViestiKirjoittaja ventolos » 4.7.2007 2:45

no tuota joo nyt sitten kyselen tyhmiä.mulla venton pellin alla garretin joku mikä lie turbo onko siis garret kenties sama kuin kkk.auto on vm92 eli ekaa vento mallia 1.9td

Tonba
-
Viestit: 211
Liittynyt: 29.12.2006 8:14

ViestiKirjoittaja Tonba » 19.7.2007 23:38

http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AAZ-moottori
Moottorissa on käytetty turbona ainakin hukkaportillista KKK K03, K014 -ahdinta ja Garret GT15 -ahdinta.


Ei ole sama asia. Vaikka samassa motissa on molempia käytetty.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 8.8.2007 12:39

Pitäisi juuttuvasiipistä turboa vähän putsailla, vaatiiko turbon irroitus ja putsaus erikoistyökaluja tai muuta johon tulisi varautua etukäteen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa