Golf kolmosen (1.8 55kw) piristystä?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf kolmosen (1.8 55kw) piristystä?
Kyseessä tuo kolmosfarkku tehokkaalla 1.8 55kw kiukaalla. Ei tahdo jaksaa mennä vitosella 120km/h jos hiukankin vastatuulta vaan nelosella pitää 4000rpm huudattaa.
Auttaisko tuohon ilmanottopuolen avarrus tai jotain? Leimattu helmikuussa ilman vikoja mutta tuntuu tukkoiselta vaikka vuosi on poljettu. Ajattelin vetokoukun laittaa mutta ajatuksen saa nykytehoilla hylätä. Jotenkin hengetön alakierroksilla.
Toinen ongelma on tuo muijan vento, samalla 55kw koneella. Kun kunnolla kiihdyttää niin vaihdetta vaihtaessa nykäisee rajusti eli aivan kuin katkaisis bensansyötön heti kun nostaa jalan kaasulta.
Auttaisko tuohon ilmanottopuolen avarrus tai jotain? Leimattu helmikuussa ilman vikoja mutta tuntuu tukkoiselta vaikka vuosi on poljettu. Ajattelin vetokoukun laittaa mutta ajatuksen saa nykytehoilla hylätä. Jotenkin hengetön alakierroksilla.
Toinen ongelma on tuo muijan vento, samalla 55kw koneella. Kun kunnolla kiihdyttää niin vaihdetta vaihtaessa nykäisee rajusti eli aivan kuin katkaisis bensansyötön heti kun nostaa jalan kaasulta.
Konttorilla kaikki arvot ok ja golffi oli joulun aikoihin testerissä jossa katottiin kaikki koneen toiminnot mielestäni reippaan kulutuksen takia mutta mitään ihmeellistä ei ollut silloinkaan, tulpat ja jakajankamat pitäis vaihtaa kunhan jaksais. Huiput on nelosella 150km/h 4000rpm ja vitosella 185km/h 5500rpm ,enempää ei kierrä/kulje, mooaa vaan ja jos motarilla ajaa 120km/h vitosella niin pienenkin vastatuulen tai ohituksen takia pitää tiputtaa neloselle. keskikulutus oli joulukuussa 8.2L mutta yleensä tankillisella ajaa 550km joka kertoisi noin 10L keskikulutuksesta eikä siihen vaikuta ajetaanko maantiellä vai kaupungissa. Aattelin että onko noissa jotakin ilmanottopuolella josta ahdistais tai jotain.
Testerissä näytti arvot ok mutta konttorilla joku arvo heitteli hieman tyhjäkäynnillä mutta tasaantui kun nosti kierroksia (ensimmäinen lukema pakokaasuntestauslaitteiden näytöllä). Ei oikein ole kokemusta näistä bensavehkeistä, viimeiset 10 vuotta ajeltu nakulla. Golffin mittarissa 220tkm, joko olisi lambda menossa?
toikin perustaisi hieman lambdan vikaan kun jos se ei tyhjäkäynnillä toimi niin hyvin koska se on viileämpi ja sitten kun laittaa kierroksia niin toimii paremmin kun lämpiää. Eka luku useasti pakokaasumittareissa taitaa olla HC eli hiilivetypäästöt eli palamaton polttoaine. Jos lambda on rikki niin se voi hyvinkin vetää rikkaalle. ja jos se on ihan mykkä niin moottorinohajus tekee käsittääkseni niin että ohjailee muiden anturitietojen mukaan ja vetää sis rikkaalle eli turvallisemmalle puolelle.
ei kannata
Mulla oli aikoinaan samanmoisessa kansi tehty, ruisku portattu, virinokka, peltisarja yms. Työlästä ja kallista, kehno lopputulos kun se ykspisteruisku ei vaan hengitä riittävästi.
Jos ei halua autoa vaihtaa niin nykypäivänä parhaan hyötysuhteen saa esim. parilitrasen(8v) koneen asennuksella. Siinä sivussa säilyy normiauton käytettävyys, hiljaisuus ja polttoainetalous.
Iteasiassa pitäs sellanen prokkis toteuttaa rouvan 1.8 farkkukolffiin jahka sais aikaseks, kun luovuttajakin on valmiina ja se on plug&play-homma...
Mulla oli aikoinaan samanmoisessa kansi tehty, ruisku portattu, virinokka, peltisarja yms. Työlästä ja kallista, kehno lopputulos kun se ykspisteruisku ei vaan hengitä riittävästi.
Jos ei halua autoa vaihtaa niin nykypäivänä parhaan hyötysuhteen saa esim. parilitrasen(8v) koneen asennuksella. Siinä sivussa säilyy normiauton käytettävyys, hiljaisuus ja polttoainetalous.
Iteasiassa pitäs sellanen prokkis toteuttaa rouvan 1.8 farkkukolffiin jahka sais aikaseks, kun luovuttajakin on valmiina ja se on plug&play-homma...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa