Golf kolmosen (1.8 55kw) piristystä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

Golf kolmosen (1.8 55kw) piristystä?

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.4.2007 19:52

Kyseessä tuo kolmosfarkku tehokkaalla 1.8 55kw kiukaalla. Ei tahdo jaksaa mennä vitosella 120km/h jos hiukankin vastatuulta vaan nelosella pitää 4000rpm huudattaa.
Auttaisko tuohon ilmanottopuolen avarrus tai jotain? Leimattu helmikuussa ilman vikoja mutta tuntuu tukkoiselta vaikka vuosi on poljettu. Ajattelin vetokoukun laittaa mutta ajatuksen saa nykytehoilla hylätä. Jotenkin hengetön alakierroksilla.

Toinen ongelma on tuo muijan vento, samalla 55kw koneella. Kun kunnolla kiihdyttää niin vaihdetta vaihtaessa nykäisee rajusti eli aivan kuin katkaisis bensansyötön heti kun nostaa jalan kaasulta.

repa
-
Viestit: 24
Liittynyt: 3.8.2006 19:20

ViestiKirjoittaja repa » 9.4.2007 18:31

Jotain vikoja varmaan kannattais ensin tsekata ennen mitään virityksiä? Kyllä itellä ihan köykäsesti yli 120 menee vitosella, vaikka sinne kiihdyttäminen sitten voi olla hieman hiiiidasta... ;)

Onko tulpat (ja sytkä muuten) hyvä? Entä nää klassiset imuvuodot?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.4.2007 18:51

Konttorilla kaikki arvot ok ja golffi oli joulun aikoihin testerissä jossa katottiin kaikki koneen toiminnot mielestäni reippaan kulutuksen takia mutta mitään ihmeellistä ei ollut silloinkaan, tulpat ja jakajankamat pitäis vaihtaa kunhan jaksais. Huiput on nelosella 150km/h 4000rpm ja vitosella 185km/h 5500rpm ,enempää ei kierrä/kulje, mooaa vaan ja jos motarilla ajaa 120km/h vitosella niin pienenkin vastatuulen tai ohituksen takia pitää tiputtaa neloselle. keskikulutus oli joulukuussa 8.2L mutta yleensä tankillisella ajaa 550km joka kertoisi noin 10L keskikulutuksesta eikä siihen vaikuta ajetaanko maantiellä vai kaupungissa. Aattelin että onko noissa jotakin ilmanottopuolella josta ahdistais tai jotain.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.4.2007 19:39

eka veikkaus mulla olisi lambda-anturin vika / laiska toiminta

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.4.2007 20:29

Testerissä näytti arvot ok mutta konttorilla joku arvo heitteli hieman tyhjäkäynnillä mutta tasaantui kun nosti kierroksia (ensimmäinen lukema pakokaasuntestauslaitteiden näytöllä). Ei oikein ole kokemusta näistä bensavehkeistä, viimeiset 10 vuotta ajeltu nakulla. Golffin mittarissa 220tkm, joko olisi lambda menossa?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.4.2007 20:37

toikin perustaisi hieman lambdan vikaan kun jos se ei tyhjäkäynnillä toimi niin hyvin koska se on viileämpi ja sitten kun laittaa kierroksia niin toimii paremmin kun lämpiää. Eka luku useasti pakokaasumittareissa taitaa olla HC eli hiilivetypäästöt eli palamaton polttoaine. Jos lambda on rikki niin se voi hyvinkin vetää rikkaalle. ja jos se on ihan mykkä niin moottorinohajus tekee käsittääkseni niin että ohjailee muiden anturitietojen mukaan ja vetää sis rikkaalle eli turvallisemmalle puolelle.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 1.8.2007 19:41

Miten olis tuollainen vapaavirtaus -suodatin? Kannataako hommata vai pärjääkö tavallisella?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.8.2007 21:53

ei kannata

Mulla oli aikoinaan samanmoisessa kansi tehty, ruisku portattu, virinokka, peltisarja yms. Työlästä ja kallista, kehno lopputulos kun se ykspisteruisku ei vaan hengitä riittävästi.
Jos ei halua autoa vaihtaa niin nykypäivänä parhaan hyötysuhteen saa esim. parilitrasen(8v) koneen asennuksella. Siinä sivussa säilyy normiauton käytettävyys, hiljaisuus ja polttoainetalous.
Iteasiassa pitäs sellanen prokkis toteuttaa rouvan 1.8 farkkukolffiin jahka sais aikaseks, kun luovuttajakin on valmiina ja se on plug&play-homma...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 4.8.2007 12:48

1.8 55kW 1-pisteruisku, eli AAM kone? Koita vaihtaa sinne ADZ:n ohjain jos löytyis lisätehoa. Käsittääkseni ADZ on muuten sama pannu mutta siitä on softalla pudotettu se 11kW tehoa pois.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.8.2007 20:47

Jep kone on tuo tehomalli 55kw. Mikä tuo ohjain on ja missä sijaitsee?
Mikä anturi muuten säätää kylmänä tyhjäkäyntiä koska golffi nostaa kylmänä kierrokset 1200rpm vaikka olis +20 lämmintä. Hetken huutaa ja lopuksi laskee 700-900 rpm.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.8.2007 20:50

onko ruiskun kumijalka, ja jarrutehostimen letku ehjiä? vaikuttaa myös kulkupuoleen melkoisesti.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.8.2007 21:28

Ehjiä ovat ja antaa olla, alkaa tympäsemään koko auto muutenkin.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 5.8.2007 10:55

Tyhjäkäynti huutaa sen takia aluksi että sitä säätelee lambda-anturi joka ei ole lämmennyt heti käynnistyksessä. Mono-Jet/Motronicissa on lämmittämätön lambda joka vaatii siis lämmittämisen pakokaasuilla. Sen jälkeen kun anturi on lämmennyt tarpeeksi niin se otetaan mukaan säätöluuppiin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 5.8.2007 19:54

Mutta kone ei aina huuda samoin vaan jos toimia normaalisti viikonkin. Tuo olis merkkinä lambdan vaihtoon? Alkas lämppärin moottorikin pitämään omaa elämää mutta vain 2 -teholla, eli sekin kaipaa huomiota.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 6.8.2007 20:11

Todennäkösesti puhaltimen kytkimessä huono kontakti.
55kW:ssä on eri nokka, pienemmät puristukset jne joten ei sitä 11kW tehoeroa pelkällä softalla ole tehty.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.8.2007 13:01

Joo nokka ym eri ja jostakin luin että eroa myös sytytyslaitteissa ja onhan pakoputkikin suurempi 66kw.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa