Moniurahihnan kiristimen irroitus
Valvoja: ffp jäsenet
Moniurahihnan kiristimen irroitus
ALkoi kuulumaan ihmeellistä vikinää koneesta ja paikallistin äänen hihnankiristimeen...onko kellään kokemusta sen vaihdosta eli lähteekö pelkkä pyörä auki kun aukaisee sen ison pultin jonka ympärillä rulla pyörii vai pitääkö repiä v..ttuun koko p..ka?
Vaihtotyö oli 100 egee eli 2 tuntia, eli ei merkkihuolto. Osat makso yhteensä jotain 120 egee, kiristin orkkis ja hihnat by motonet. Jos pelkän rullan vaihtaa ei tartte purkaa keulaa, mut ahdasta on. Iteki otin sen ekaks irti ku toivoin et vika olis ollu siinä. Turha toivo. Kannan kokoa en muista, mut normaali millinen oli kuiteski, eli kokeile vielä noita kokoja.
Ja vinkiks vaan, jos joudut teettämään noita keulapurun vaativia huoltoja, koeta saada ympättyä siihen mahdolliset vesipumpun, jakohihnan etc vaihdot. Menis yhdellä purkamisella.
Ja vinkiks vaan, jos joudut teettämään noita keulapurun vaativia huoltoja, koeta saada ympättyä siihen mahdolliset vesipumpun, jakohihnan etc vaihdot. Menis yhdellä purkamisella.
Rulla vaihdettu...piti purkaa keulaa, että sai tuulettimensiivet irti kun pelkkä pyörää ei saanut irti ahtauden takia...nyt loppu äänet ja koneen tärinät. Aikaa meni kun joutui pähkäileen mitä pitää irrottaa ja missä järjestyksessä. Kasaaminen olikin sitten jo huomattavasti helpompaa ja nopeampaa. Niin ja eihän se iso mutteri ollutkaan mikään pultti vaan kiristimen runkoon hitsattu mutteri, johon rulla tulee kiinni torx-ruuvilla ja kierrekin oli ihan normaali...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 55 vierailijaa