iskarin ylämutterin kiinnitys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

L3G3nD
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.12.2006 12:06

iskarin ylämutterin kiinnitys

ViestiKirjoittaja L3G3nD » 17.6.2007 0:14

pitääkö toi ylimmäinen mutteri kiristää kun auto on ilmassa vai maassa? tyhmä kysymys

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.6.2007 7:38

Maassa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 17.6.2007 10:20

Mistä sellaisen työkalun saa millä sen mutterin saa kiristettyä?
Eli kun se mutteri on siellä syvällä kupissa, niin sieltä pitäisi kiertää jollain hylsyllä ja toisella avaimella pitäisi pitää kiinni iskarin varren yläpäästä kiinni. Mulla oli muistaakseni KW:ssä mutteri 22mm ja varren hahlo 10mm.

aimo
-
Viestit: 86
Liittynyt: 2.5.2005 21:06

ViestiKirjoittaja aimo » 17.6.2007 10:54

Biltemasta ainakin saa ja moni tehnyt itsekkin.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.6.2007 13:06

Mitä ne ihmiset pelkää.. junttaa pulttipyssyllä kiinni.
Ei tietenkään armotonta tykitystä minuutti tolkulla.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.6.2007 16:11

joo, pulttipyssyllä itekki oon laitellu aina. ihan rohkeesti vaan :)

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 17.6.2007 17:02

hb81, mikä estää pulttaamasta paketiksi kun se on kädessä? Tai ainakin minä ole aina niin tehnyt :-D
Koko tuubi läjään, alapäästä kiinni ja sen jälkeen yläpää. Zimzim, eilenkin jumppasin paskattiin vaihteeksi eri jouset taakse, n. 30min farkun verhoilujen purun kanssa / puoli.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.6.2007 18:03

Tässä varmaan haettiin takaa juuri sitä yläpään kiinnitystä.
Ei sitä mikä pitää ylälautasen iskarissa kiinni.

Tämä on oma olettamus, kun kysytään ylimmäistä mutteria ja auto ylhäällä vai alhaalla.
Harvemmin silloin enään ylälautasta kiinnitetään =)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 17.6.2007 19:23

Mistä sellaisen työkalun saa millä sen mutterin saa kiristettyä?

Stahlwille valmistaa ja TammerDiesel ainakin myy!

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.6.2007 19:26

Pulttipyssyllä kun vedätte jäykkyyssäädettävän iskarin kiinni (säätö sieltä varren päästä kiertämällä), niin parhaassa tapauksessa rikotte iskarit. Itse ostin joskus halvalla yhdet Konit, jotka joku oli pyssyllä vetänyt kiinni/auki... oli säädöt aikalailla jumissa, mutta kyllä ne sitten vielä kuntoon sai kun purki iskarit ihan atomeiksi.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.6.2007 21:32

Ei tietenkään rikkomaan aleta =)
Mutta toki näissä vaimennuksen säätö tolpissa on isompi riski saada tuhoa aikaan.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.6.2007 14:46

Corradossa aikanaan tein näin: lukkopihdeillä jämäkkä ote sopivan kokosesta hylsystä jolloin siitä pääsee pitämään kuusiokoloavaimella läpi.

Tänään ois tarkotus tehä sama temppu Passatille. Saa nähä onnistuuko..

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 18.6.2007 15:27


SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.6.2007 16:01

Corradossa aikanaan tein näin: lukkopihdeillä jämäkkä ote sopivan kokosesta hylsystä jolloin siitä pääsee pitämään kuusiokoloavaimella läpi.
Myös sytytystulppahylsy on kätevä. Muistaakseni koko oli juuri sama ja tulppahylsyissä on yleensä kuusiokanta ulkopuolella joten kiintoavaimella kiinni pitäminen onnistuu.

Bilteman avaimesta sitten on iloa sen lautasen alta löytyvästä mutteriin, tosin siihen on helppo tehdä avain sopivasta putkenpätkästä loveamalla.

Fast Golf
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja Fast Golf » 20.7.2007 23:30

Kikkailin ite tuon ensimmäisen mutterin kanssa millä siis yläpää on kiinni autossa. kÄVI sitten niin että kuusiokolo reikä meni vituiks siitä iskarin päästä. Oli yksinkertaisesti niin kireällä. Eli olisko neuvoja millä sen mutterin saisi irti. Saisiko sen
esim. pulttipyssyllä hakattua auki?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.7.2007 23:32

ikinä en ole käyttäny kuusiokoloavainta niissä. myllyllä pyöräyttäny aina auki ja kiinni.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.7.2007 2:16

Ainakin omissa Konin etupään paketeissa on KO.avain/sovite tullut mukaan ja sitä voi tosiaan itse tehdä/hakea tarvikkeenakin. Pulttipyssyllä luulis aukeavan jos kuusion on sutinut. Jos Konin pumpusta on kyse ei pitäisi ottaa kipeää (ainakaan avatessa) jos pumppu ei ole pohjassa...

Fast Golf
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja Fast Golf » 21.7.2007 11:45

Eli siis mulla on weitecin pumput. Eikös se irroiteta pulttipyssyllä kun auto on maassa?
Luulisi irtoavan..

Fast Golf
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja Fast Golf » 23.7.2007 10:02

Sanokaas muuten miten irroitan sitten sen holkin sieltä kun se kuusiokolo on mulkkaantunut? Millä pidän vastaan kun väännän holkkia pois? Eli pitääkä tuo kuusiokoloavain hitsata siihen reikäänsä?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 23.7.2007 10:05

Ite nappasin joskus lukkopihdeillä kiinni itse iskarista. En tosin suosittele, jos meinaa vielä käyttää niitä iskareita. Tai voihan sitä koittaa ottaa niin ylhäältä, ettei se haittaa.

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 23.7.2007 13:10

Topicia lainaten:

Eilen juurikin vaihdoin yläpään laakerit corroon ja oikeen hyvin toimi lukkopihti-hylsy-kuusiokoloavain systeemi. Mutta siinä kiristellessä kattelin kun hanttarin puolen mutteri meni paljon syvemmälle. Siltä puolelta kierrettä tuli mutterin yli varmaan kaksi senttiä enemmän kuin toiselta.mistäköhän johtuu? Eikös tolppien pitäis olla yhtä pitkät. Tarkistin, että molemmat on kasattu samalla tavalla ja kaikki on samoin päin jne.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 23.7.2007 16:31

Lenkkiavain missä on taivutettu pää + normi kuusiokolo. Niinku tällanen. Ei mee paikat rikki.

Fast Golf
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja Fast Golf » 24.7.2007 18:24

Joo mutta kun kuusiokolo on mulkkaatunut. Hitsautin kuusiokolo avaimen pätkän siihen reikäänsä ja hyvin vaikuttas toimivan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa