Mistä kollektori pinnat?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä kollektori pinnat?
Eli AFN 81kw TDI paskatin laturista on kollektori pinnat kuluneet loppuun 460tkm kohilla :) ,mistähän noita uusia pintoja löytyis?
Autoelektroniikkaa tarjoavissa liikkeissä noita liukurenkaita on. Pariin-kolmeen laturiin olen nuo vaihtanut itse, mutta homma on sen verran työläs, että kannattanee suosiolla jättää ammattilaiselle.
Laakerit, liukurenkaat ja jännitteensäädin maksoi viimeksi (vanhemman malliseen laturiin) 38€+liukurenkaan sorvaus 5€. Kuuteenkymppiin olisi osat myynyt liike tehnyt koko homman. Ei paha, kun käytännössä laturi on sähköisesti sen jälkeen kuin pakasta vedetty.
Käytetty on aina käytetty, vaikka takuukin olisi.
Laakerit, liukurenkaat ja jännitteensäädin maksoi viimeksi (vanhemman malliseen laturiin) 38€+liukurenkaan sorvaus 5€. Kuuteenkymppiin olisi osat myynyt liike tehnyt koko homman. Ei paha, kun käytännössä laturi on sähköisesti sen jälkeen kuin pakasta vedetty.
Käytetty on aina käytetty, vaikka takuukin olisi.
Kyllähän noita laturin osia saa täälläpäin aivan tarvikeliikkeestä kun menee mallien kanssa hakemaan. Muistaakseni maksoi vajaa 30€ Bosch 90A laturiin laakerit, säädin+hiilet ja liukurenkaat kun vuosi sitten hain ex-autoon. Eikä noita liukurenkaita nyt niin vaikea ole vaihtaa, jos on kaveri lisäkäsinä auttamassa kun kolvaa johtimia uusiin renkaisiin.
Ainakin uudet tarvike-liukurenkaat kannattaa sorvata suoraksi, oli jonkin verran heittoa. Vaikka kuuluvat autosähkönyrkkipajat laittavan noita sorvaamattakin. Lyhentää hiilten ikää, jos pomppivat kovin.
Ainakin uudet tarvike-liukurenkaat kannattaa sorvata suoraksi, oli jonkin verran heittoa. Vaikka kuuluvat autosähkönyrkkipajat laittavan noita sorvaamattakin. Lyhentää hiilten ikää, jos pomppivat kovin.
Liukurenkaan asennuksessa kannattaa olla hyvin huolellinen ja juottaa ankkurin johtimet kunnolla. Lisäksi johtimet pitää sitoa ankkurin akseliin kunnolla. Ankkuri ottaa sen verran kovat kierrokset, että keskipakovoima sinkoaa johdot irti, jos ne ovat löysässä. Sitomiseen on olemassa ihan omaa teippiä.
Liukurenkaat kannattaa aina ja ehdottomasti ehdottomasti sorvata, tuo on aivan väärä paikka säästää. Liukurenkaitten vaihtoa varten joutuu yleensä laakerit irrottamaan, joten ne kannattaa vaihtaa samalla molempiin päihin.
Liukurenkaat kannattaa aina ja ehdottomasti ehdottomasti sorvata, tuo on aivan väärä paikka säästää. Liukurenkaitten vaihtoa varten joutuu yleensä laakerit irrottamaan, joten ne kannattaa vaihtaa samalla molempiin päihin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa