2Y & 4T Laatikoitten eroavaisuudet

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

2Y & 4T Laatikoitten eroavaisuudet

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 17.7.2007 20:31

Eli kyseisten laatikoitten eroavaisuudet kiinnostais. Nuo välitykset kattelinki jo tuolta Doppel-Wobberista, mutta eniten kiinnostaa, että passaako noissa kytkinhilut keskenään ristiin?

Muita merkittäviä eroja??

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 17.7.2007 22:51

16V rasiassa on paksu kytkinakseli ja isot vetarinlaipat...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.7.2007 0:31

Mulla on tossa profiilin Getarissa 2Y-lodju, mutta tossa just purkamassani GTi 16v:ssä oli 4T-aski! Kuis se nyt näin??

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 18.7.2007 0:53

No joku on vaihtanu vetolaipat ja kytkinlevyn...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.7.2007 10:30

Jep, ihan ymmärrettävää että on laitettu harvempi laatikko kun tuo 2Y:n viitonen on niin pirun lyhkänen. Jos joskus vielä laitan 16v:n niin todellakin tuo loota vaihtuu heti ensitöikseen, sen verran nyppi edellisellä vastaavalla ajella matkaa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 18.7.2007 16:23

Ahdetussa 8v pelissä huomasin, ettei noi välitykset kovin sporttiseen menoon tuossa 4T:ssä ole. Tuskin sopii paremmin 16V:lle.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.7.2007 16:28

Ei sporttiseen, mutta taloudelliseen kyllä. Ja jos haluaa kompromissin, niin vaihtaa siihen 2Y-lootaan pidemmällä välityksellä olevan vitosvaihteen.

Itselläni 4S-loota myös pitkillä välityksillä ja hyvin tuo 51-kilowattinenkin peli jaksaa sillä liikkua. Ei ole mikään raketti, mutta kyllä sillä muun liikenteen mukana pysyy. Kulutus lähellä kuutta litraa matka-ajossa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.7.2007 16:50

Just kävin eilen pöräyttämässä tommosen parinsadan kilometrin reissun kakkiksella ja kulutus combuutterin mukaan oli 8.5l/100km. Välillä mentiin Saabia pakoon 130-140kmh, ku se vissiin kiinty muhun jonkin verran. Tunne ei ollu molemminpuolinen! =)

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 19.7.2007 1:22

16V ja taloudellisuus ei mene aivan käsi kädessä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.7.2007 10:54

Kaikki on niin suhteellista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa