Ohjurin kumien vaihto.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-MK-
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.3.2006 14:11

Ohjurin kumien vaihto.

ViestiKirjoittaja -MK- » 9.7.2007 18:22

Onko tuo paha homma? Onko mitään aputyökaluja olemassa. esim. kumien pois vetämiseen yms?

Auto on VW golf -94 2.0 8v.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 9.7.2007 19:35

Tulpasta teet työkalun millä voit puskea paineilmalla kumit ylös.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.7.2007 21:11

Eikö se paineilma pikemminkin pidä venttiilit ylhäällä, ja mm. naru tulpanreijästä ja mäntä ylös käy samaan. Ei ne kumit siteltä kait paineella pois pomppaa. Itsellä edessä saman harjoittelu kummallakin kulkineella.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 9.7.2007 21:47

Aika väljät saa ohjurit olla, jos paineilmalla kumit lähtee :D

Tällasista bilteman pihdeistä saa oivan työkalun hieman hiomalla.
Hintakaan ei päätä huimaa: 3,50
Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.7.2007 22:57

Lähtee myös hyvillä kärkipihdeillä kun vähän heiluttaa.

-MK-
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.3.2006 14:11

ViestiKirjoittaja -MK- » 9.7.2007 23:46

Okey, thanks. täytyy ruveta räplään kun ehtii :)

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 11.7.2007 21:17

Kannatta tehdä sellainen työkalu millä saa painettua venajousia kasaan ja pyöräyttyy mäntä ylös siittä sylkystä mitä laittaa, koska itellä ainakin oli lukkokiilat niin piukassa että ei ollut toivoakaan saada niitä auki kun oli pelkkä paineilma pitämässä venttiiliä, lähti auki kun paino venttiiliä mäntää vasten.
Asiasta löytyy kun laitat hakuun: Uudet ohjurinkumit kantta irrottamatta

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.7.2007 22:11

Hyvä neuvo kiilojen löysyttämiseksi: napauta venan päätä/jousilautas kumivasaralla jämerästi. Sama homma kiilojen paikalleen asennuksen jälkeen, hakevat paikkansa varmasti.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 11.7.2007 22:18

Kandee laittaa nartsaa sylinteriin tulpan reiästä niin ei venat ja männät pääse koskettamaan. Tossa kun painaa väkisin venttiiliä mäntää vasten ni paskal tsägäl voi vena mennä pikkasen kieroksi, niin jossain vaihees sit lähtee venttiilin lautanen naps irti.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 12.7.2007 18:13

Ainakin omassa golffissa on venat mäntiin nähdän suorassa, eli ei pitäisi venan taipua ja ei niitä venoja tarvi ihan hullunlailla painaa mäntiä vasten, eikä se naru sitä venan ja männän välistä kulmaa muuta.
Itellä ei kiilat lähteneet liikkeelle muovivasaralla.
Taitaa olla noissa kaikissa vanhemmissa vw ja audi 1.6, 1.8 ja 2.0 8v koneissa venat suoraan mäntiä kohti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa