vento -96 td iskarinpäät mitä tehä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

nappi86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2007 22:24

vento -96 td iskarinpäät mitä tehä

ViestiKirjoittaja nappi86 » 7.6.2007 22:34

miten ku käytin iskarit irti niin yläpää jäi väljäksi eli ku auto on maassa niin se kumi on 1-2cm ylhäällä ja nostaa tunkille niin se lonksuu. eikä sieltä jäänyt mitään pois välistäkään. vähä ehkä vaikeesti selitetty mut ku ei paremmin osaa...kiitos jo etukäteen!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.6.2007 11:31

Jos tarkoitat sitä konehuoneessa näkyvää yläpäätä, niin sen kuuluukin hieman nousta kun auton laskee maahan. Vastaavasti se yläpään "laippa" on kiinni korissa kun auto on tunkin päällä.

nappi86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2007 22:24

ViestiKirjoittaja nappi86 » 8.6.2007 14:20

ei se kyllä ollu noin paljon irti ku aloin värkkään ja mulla kävi just samallain opelissa ku käytin iskarit irti

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.6.2007 15:05

Niin no se iskarin yläpään kumilaakerihan ei ole korissa millään kiinni vaan auton paino painaa sen koria vasten. Ehkäpä se kumi oli aiemmin jämähtänyt sinne iskaritolpan sisään eikä siksi kolissut.

Koliseeko ajossa? Onhan kaikki mutterit kiinni ja osat oikeassa järjestyksessä?

nappi86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2007 22:24

ViestiKirjoittaja nappi86 » 9.6.2007 12:32

siis ei kolise ajossa eikä muuten mutta ku avaa konepellin niin "pistää silmää" heti ku niissä on semmonen 1-2cm rako. kaikki osat on ja sama järjestyskin

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.6.2007 12:35

ihan normaalia

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 17.6.2007 13:38

mulla muuten aivan sama vika just asensin Gt cupline alustan ja jäi edestä ilmaan noi iskarin päät noin 1-2cm.. konehuoneesta siis on ihan normaalia, koska vaihdoin siinä samalla laakerilautasen siit yläält ja siihen tuli sittern ne kuuluisat jouset.. kaikki kohallaan mut sit vaan jää se rako. :/ m,ut ku tunkkaa ylös niin menee kiinni.. weird
ei kolise eikä mitään muutakaan

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.6.2007 13:41

Edelleenkin tuo on ihan normaalia ja johtuu iskarin yläpään kiinnityksen rakenteesta. Kyllä se rako siellä on aina jossain muodossa ollut, mutta eihän niitä edes näe yläpään lautasten suojamuovit paikoillaan :)

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 25.6.2007 16:47

Ehm.. mites sit ku on ruvennut iskarit pitämään ääntä siis jouset klonksuu kun kääntää rattia.. :/?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.6.2007 17:16

jousi/jouset poikki tai yläpään laakeri jumeksissa ? =)

lahti
-
Viestit: 79
Liittynyt: 21.3.2005 11:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja lahti » 26.6.2007 16:54

Veikkaan kans tuota yläpään laakeria...

nieminen
-
Viestit: 43
Liittynyt: 9.4.2006 10:48

ViestiKirjoittaja nieminen » 27.6.2007 13:26

Omassa 80 audissa tälläinen vika ilmeni kun laitoin sen kumin väärin päin.
Ei siinä muuta haittaa ollut muutakun kolina ja mutterin yläpään löystyminen.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 27.6.2007 20:29

outoo mutta kuin samana hetkenä vaihdoin uudet laakerit oisko sit johtunu että.. kumi on väärinpäin? ja kuuluuko kuvan siniset osat laittaa Siihen kumiin kuten kuvassa näkyy

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=500156

koska jätin pois välistä.. pelkillä jousilla siihen metalli osaan.. vai oisko liene menny kuppi väärinpäin?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.6.2007 22:33

Tuolla kuva venton etupäästä:
http://www.vagcat.com/p/B159/407100.png

Samasta osoitteesta löytyy muitakin kuvia aiheesta kunhan rekisteröityy. http://babelfish.altavista.com auttaa jos ei venäjä taivu.

Edit: Yläpään kumilla kehystetty laakeri on osa 30.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 28.6.2007 11:01

joo mut mulla on erillainen toi laakeri kuppi.. :/

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 8.7.2007 18:23

nyt alkaa tosissaan ahistamaan toi klunsuminen.. mikä vikana!? ihan upo uudet laakerikupit molemmissa.. samalla vaihdoin kun laitin alustan.. ei osasannu sanoo ees laakkosen poijjat mitn ... aika outoo ja jouset on ehjät.. etc.. tietoa kellään?

mm pitää kysellä alkuperäisiä kuppeja tuntuu että noi erillaiset kupit aiheuttaa ton klonsumisen

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.7.2007 19:34

Diiva: Kyllä se sininen osa pitää jättää sinne jousen ja sen laakeri/kumipaketin väliin.

Eli siis kasausjärjestyt (ainaki corradossa, alustana Weitecin Hicon Gt coiloverit) meni näin -> siitä iskarin päästä se mutteri veks (se joka pitää sitä sinistä lautasta paikallaan siis)
Kumi/laakeripaketti siihen sen jousen ylälautasen (se sininen osa) päälle ja sitten se alkuperäisen tolpan (corradossa mallia "hahlo"mutteri, eli tarvitsee erikoistyökalun sekä irroitukseen että kiinnitykseen..) mutteri sinne. (se hahlomutteri kuvassa osa numero 35 -> http://www.vagcat.com/p/B159/407100.png)
Sit tolppa paikalleen ja yläpuolelta tarvittavat prikat ja mutterit ja se ylälautanen (metallinen) paikalleen (kuvassa näkyy vain lautanen ja mutteri, osat 37 & 29, mutta mulla oli joku prikkakin siellä mutterin ja laakerin välissä ja tuon lautasen molemmin puolin tuli mun mielestä mutterit? en oo ihan 100varma..). Kasataan siis samallai kuin mitä se olikin alunperin.

Sen sinisen jousen ylälautasen jos jättää välistä nii varmana lonksaa ja kolisee, kun se ei keskitä sitä jousta kunnolla ilman sitä.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 8.7.2007 21:31

Elis siis.. alotan alusta.. mitenkäs kun toi laakeri systeemi on semmonen isompi kuin alkuperänen... voi perse jos sais kuvan tänne.. siitä laakerilautasesta

Elikkäs mulla on nyt irti se sininen osa.. elilaitan sen takas.. ja siihen sen "metaalisen puolen siitä lautasesta päälle"? missä se nyt on pelkästään sillä jousella ilman sitä (sinistä osaa) sit mutteri) sit paikalleen.. ja ylhäältä kiinni.. mutta eikös se hajota "se sininen osa" sitä laakeria kun se tulee just siihen laakeri kohtaan"


hahah not nyt jos sais paremman selityksen sain kuvat puhelimesta tänne jossa esiintyy kyseinen lautanen

http://img178.imageshack.us/img178/5414/iskaritjj6.jpg

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 9.7.2007 0:31

Jos se kumi/laakeri systeemi on isompi kuin se alkuperäinen, se on vääränlainen. Ventossa/mk3 Golfissa sitä on ollut kahdenlaista..
Marssit se vanha kumi kädessä varaosakauppaan ja sanot että "tämmönen uus" nii tulee oikeenlainen.

VergO
-
Viestit: 148
Liittynyt: 30.3.2007 11:09

ViestiKirjoittaja VergO » 9.7.2007 11:17

kiitosta näin teen.. :D

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 9.7.2007 11:43

Muista sitte säädättää kulmat kon käytät iskareita pöydällä. On nimittäin säätö etuiskareitten alapäässä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa