Autoon asennettiin hieman palikkaa jonka jälkeen autosta tuli ihan mielettömän laiska ja kiinnostais tietää että korjaantuuko laiskuus viemällä auto säädettäväksi vai onko joku mennyt rikki?
Ennen osia auton sai helposti suttamaan risteyksestä lähdettäessä, mutta enää kyseinen toimenpide ei onnistu!
Asennetut osat: BSR optiflow, Forgen ByPass, Milltekin 3"downpipe-sportcat, Milltek CB, Asson R32 takapönttö, Samcon intake-letku
Ei viitsisi viedä turhaan säädettäväksi jos asia ei korjaannu sillä!
Osien asentaja sanoi että tukki jonkun paikan (bypass tai vastaavasta, en tie mikä oli) ja sanoi että sillon auto lähti ku pieni eläin, mutta ei uskaltanut pitää kyseistä pantenttia, koska ei tiennyt paljon ahdot silloin nousi! Elikkäs mitä se mahto tehdä?
VW Golf 1.8T laiskuus
Valvoja: ffp jäsenet
Ettei olisi vaan tukkinut hukkaportin kellolle menevää letkua...joo, ei ehkä paras mahdollinen virikeino :)
Et satu tietämään paljonko se nyt ahtaa?
Mutta jos se on oleellisest alkuperäista laiskempi, niin itse tarkastaisin ensi n75:n että on ehjä...johdot tuppaa murtumaan kun tuota kopeloi ja jos johto poikki, niin menee kuin mummo lumessa...
Et satu tietämään paljonko se nyt ahtaa?
Mutta jos se on oleellisest alkuperäista laiskempi, niin itse tarkastaisin ensi n75:n että on ehjä...johdot tuppaa murtumaan kun tuota kopeloi ja jos johto poikki, niin menee kuin mummo lumessa...
Eli yksinkertaisesti, n75 magneettiventtiili ohjaa ahtopainetta.
Kun hukkaportin kellolle menevä letku tukitaan, niin ahdin ahtaa niin paljon kuin jaksaa...siksi siis "paljon" puhtia koneessa. Mutta vaaran paikkoja tuossa on kyllä, esim. kone menee laihalle ja nakuttaa ja särkyy kone, ahdinkaan ei mahdottoman pitkäikäinen varmaan ole...
Kun hukkaportin kellolle menevä letku tukitaan, niin ahdin ahtaa niin paljon kuin jaksaa...siksi siis "paljon" puhtia koneessa. Mutta vaaran paikkoja tuossa on kyllä, esim. kone menee laihalle ja nakuttaa ja särkyy kone, ahdinkaan ei mahdottoman pitkäikäinen varmaan ole...
Siis nuo sähköjohdon kaksi johtoa voivat murtua helposti? Silmämääräisesti äkkiä vilkaisen ja ehjä näytti olevan, mutta miten asian voi tarkistaa "laillisesti"?
EDIT. laitoin ahtopainemittarin tilaukseen ni tietää ainakin paljon ahtaa! Ei sattumalta ole tietoa tuosta doc-powerin myymästä Autometer mittaritelineestä a-pilariin, sopivuus on VW Golf 1J vm.1999-2000... eipä tai olla golffi muuttunu -98-2003?
EDIT. laitoin ahtopainemittarin tilaukseen ni tietää ainakin paljon ahtaa! Ei sattumalta ole tietoa tuosta doc-powerin myymästä Autometer mittaritelineestä a-pilariin, sopivuus on VW Golf 1J vm.1999-2000... eipä tai olla golffi muuttunu -98-2003?
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 15.12.2006 19:15
Onko ahtoja mahdollista nostaa niin, ettei täysin tukkisi kellolle menevää letkua, vaan ohittaisi osittain n75:n niin, ettei kaikki tuleva paine kulkisi venttiilin kautta? Eli laittaisi paineen tuloletkuun ja menoletkuun t-haaran ja niiden väliin letku jolloin tämä ohitus tapahtuisi. Tiedän näin tehdyn volvo t4:seen ja saatu ~30hv lisää. Itsekin testasin autoa ja kyllä ikenet hulmusi lähdössä..
Anteeksi topicin lainaus...
Anteeksi topicin lainaus...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 15.12.2006 19:15
Kyllä nuo vissiin jonkun verran osaa kompensoida koneeseen menevän ilman kasvua maffin ja lambdan perusteella, mutta rajansa kaikella. Ihme ettei ole mennyt "vikatilaan" kun ahtoja noin brutaalein menetelmin ja noinkin rajusti nostellaan. En suosittele...kuten Jormalainen tuossa jo tuumasikin, niin kyllä se lastu on se paras tapa niitä ahtoja nostaa ja kulkua lisätä.
Olen lukenut moisia "bleedauksia" tehtävän näissä vaggi turboissakin pienin hyödyin, mutta kyllä silloin kannattaa tietää mitä on tekemässä ja mitkä ovat muutoksien seuraamukset.
Olen lukenut moisia "bleedauksia" tehtävän näissä vaggi turboissakin pienin hyödyin, mutta kyllä silloin kannattaa tietää mitä on tekemässä ja mitkä ovat muutoksien seuraamukset.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa