VW Golf 1.8T laiskuus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

VW Golf 1.8T laiskuus

ViestiKirjoittaja Lamaro » 29.6.2007 8:19

Autoon asennettiin hieman palikkaa jonka jälkeen autosta tuli ihan mielettömän laiska ja kiinnostais tietää että korjaantuuko laiskuus viemällä auto säädettäväksi vai onko joku mennyt rikki?
Ennen osia auton sai helposti suttamaan risteyksestä lähdettäessä, mutta enää kyseinen toimenpide ei onnistu!

Asennetut osat: BSR optiflow, Forgen ByPass, Milltekin 3"downpipe-sportcat, Milltek CB, Asson R32 takapönttö, Samcon intake-letku

Ei viitsisi viedä turhaan säädettäväksi jos asia ei korjaannu sillä!

Osien asentaja sanoi että tukki jonkun paikan (bypass tai vastaavasta, en tie mikä oli) ja sanoi että sillon auto lähti ku pieni eläin, mutta ei uskaltanut pitää kyseistä pantenttia, koska ei tiennyt paljon ahdot silloin nousi! Elikkäs mitä se mahto tehdä?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 29.6.2007 9:37

Ettei olisi vaan tukkinut hukkaportin kellolle menevää letkua...joo, ei ehkä paras mahdollinen virikeino :)

Et satu tietämään paljonko se nyt ahtaa?

Mutta jos se on oleellisest alkuperäista laiskempi, niin itse tarkastaisin ensi n75:n että on ehjä...johdot tuppaa murtumaan kun tuota kopeloi ja jos johto poikki, niin menee kuin mummo lumessa...

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 1.7.2007 14:11

Juu sen se taisi tukkia, mitä kyseinen toimenpide sitten tekee?
Ja lisää tyhmiä kysymyksiä, mikäs hemmetti tuo n75 on?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 1.7.2007 18:57

n75 on ahtopaineen säätöventtiili, eli kokkare mihin tulee kolme alipaineletkua ja sähköjohto.. ohjainlaitteen säätämänä se päästää ylipainetta hukkaportin "kellolle", ja osa ahdoista menee ketuille --> ahdot laskee..

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 2.7.2007 11:02

Eli yksinkertaisesti, n75 magneettiventtiili ohjaa ahtopainetta.
Kun hukkaportin kellolle menevä letku tukitaan, niin ahdin ahtaa niin paljon kuin jaksaa...siksi siis "paljon" puhtia koneessa. Mutta vaaran paikkoja tuossa on kyllä, esim. kone menee laihalle ja nakuttaa ja särkyy kone, ahdinkaan ei mahdottoman pitkäikäinen varmaan ole...

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 2.7.2007 12:08

Siis nuo sähköjohdon kaksi johtoa voivat murtua helposti? Silmämääräisesti äkkiä vilkaisen ja ehjä näytti olevan, mutta miten asian voi tarkistaa "laillisesti"?

EDIT. laitoin ahtopainemittarin tilaukseen ni tietää ainakin paljon ahtaa! Ei sattumalta ole tietoa tuosta doc-powerin myymästä Autometer mittaritelineestä a-pilariin, sopivuus on VW Golf 1J vm.1999-2000... eipä tai olla golffi muuttunu -98-2003?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 2.7.2007 13:06

Vielä lisäystä...

Autosta kuuluu välillä voimakas sakkauksen ääni, välillä vain ilmanputsarista tuleva melko voimakas imuääni. Bypass ei mielestäni pidä minkäänlaisia elonmerkkejä?

Alkaa hermot menemään ku tuntuu että vikoja löytyy, mutta ei tippaakaan ammattitaitoa korjata niitä!

KeimoKupari
-
Viestit: 92
Liittynyt: 15.12.2006 19:15

ViestiKirjoittaja KeimoKupari » 2.7.2007 19:48

Onko ahtoja mahdollista nostaa niin, ettei täysin tukkisi kellolle menevää letkua, vaan ohittaisi osittain n75:n niin, ettei kaikki tuleva paine kulkisi venttiilin kautta? Eli laittaisi paineen tuloletkuun ja menoletkuun t-haaran ja niiden väliin letku jolloin tämä ohitus tapahtuisi. Tiedän näin tehdyn volvo t4:seen ja saatu ~30hv lisää. Itsekin testasin autoa ja kyllä ikenet hulmusi lähdössä..
Anteeksi topicin lainaus...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.7.2007 19:53

Eikö juuri tuota varten tehdä moottorinohjaukseen uusi ohjelma?

KeimoKupari
-
Viestit: 92
Liittynyt: 15.12.2006 19:15

ViestiKirjoittaja KeimoKupari » 2.7.2007 19:56

Näinhän se on, laihallahan se alkaa käydä sanottiin huollossakin. Vaikka huoltomiehellä itsellään oli tämä viritys omassa volvossaan. Kun ei kerran syöttö suurene ahtojen mukana.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 3.7.2007 13:45

Kyllä nuo vissiin jonkun verran osaa kompensoida koneeseen menevän ilman kasvua maffin ja lambdan perusteella, mutta rajansa kaikella. Ihme ettei ole mennyt "vikatilaan" kun ahtoja noin brutaalein menetelmin ja noinkin rajusti nostellaan. En suosittele...kuten Jormalainen tuossa jo tuumasikin, niin kyllä se lastu on se paras tapa niitä ahtoja nostaa ja kulkua lisätä.
Olen lukenut moisia "bleedauksia" tehtävän näissä vaggi turboissakin pienin hyödyin, mutta kyllä silloin kannattaa tietää mitä on tekemässä ja mitkä ovat muutoksien seuraamukset.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 3.7.2007 14:22

Kaipaisin edelleen apua tuohon omaan ongelmaani!

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 6.7.2007 9:28

Homma kunnossa!
Oli N75:n toinen johto lähtenyt liitoskohdasta irti!
Jumankauta ku jaksaa potkia :P


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa