Golfin startti päästelee pahaa ääntä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

LMK
-

Golfin startti päästelee pahaa ääntä

ViestiKirjoittaja LMK » 24.4.2007 22:43

Startti on rääkynyt jo pidemmän aikaa, ja nyt sitten alettiin sitä purkamaan. Auto on siis Golf vm.1990 1.8 ruisku koneella ja automaatti lootalla. Startti sijaitsee koneen takana, suht pahassa paikassa! Kun normaalistihan se on etupuolella noissa kakkos golfeissa. Homma kuitenkin onnistuu tehdä autotallin montussa, mutta purkaa pitää, jopa vetoakseli pitää irroittaa. Startista ei ole löytynyt vikaa, itse en tosin ole remppaa ollut edes tekemässä. Toisinaan rääkäisee enemmän ja toisinaan vähemmän. Hammaspyörä on kunnossa ja myös hammaskehä on kunnossa. Käyntiin lähtee lähes aina, joskus "harvoin" pyörähtää tyhjää.

Varaosanumerot, bosch: 0 001 212 400 ja vw: 027 911 023

Onko kyseessä eri startti kuin muissa kakkos koppasissa?

Taitaa koko auto olla niin harvinaisuus että löytääkö tohon mistään purkaamolta starttia? Ei viitsis alkaa uutta ostamaan, hintaa on varmasti.

Kokemuksia ja korjaus vinkkejä...?

LMK
-

ViestiKirjoittaja LMK » 26.4.2007 21:10

Voisko joku kaivaa jostain startin varaosa numeron? Epäilen että on erilainen mutta en ole varma.

Jarok
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 28.4.2007 10:08

Voin katsoa ensi viikon aikana vanhempieni autotallissa mötköttävän golffin startin varaosanumeron, niin näkee onko ne samanmoisia. Ja kai se sieltä takaakin lähtee ilman vetoakselien irroittelua pois? Korjausopas varmaan muuten osaa kertoa tuostakin lisää. Mikäs moottorikoodi se on?

sml
-

ViestiKirjoittaja sml » 3.5.2007 12:09

Tuossa 1.8 -Golfissa taitaa olla alennusvaihteellinen startti. Itselläni oli Passatissa sama vika. Startti vielä pyöritti moottoria, mutta piti pahaa ääntä. Startista oli hajonnut hammaspyöräpaketti, sen sai varaosana autosähköliikkeestä

MarkusS
-

ViestiKirjoittaja MarkusS » 3.7.2007 23:30

Itselläni oli pitkään samat ensioireet 1.6:ssa (EZ) automaatti-Golfissa. Loppujen lopuksi startti alkoi hyytymään vaikka akussa oli täysi lataus.

Automaatilla varustetuissa autoissa startti on tosiaan aivan erilainen ja suurempi, ks. vaikka tätä vertailukuvaa: http://www.vwgolf-mk2.com/modification/atmt/017.jpg (automaatin startti vasemmalla).

Itse asennutin vaihtolaitteen Autofit -liikkeessä kun heittäydyin laiskaksi ja hinta ei ollut tähtitieteellinen, mutta myöhemmin olen koneremontin yhteydessä irrottanut ja kiinnittänyt startin myös itse (pirunmoinen homma tosiaan, kaksi kuusiokolopulteista on todella vaikeissa paikoissa kiristää.)

Oletettavasti puhumme varaosanumerosta 055 911 023 A, itseltä löytyy toinenkin irrallaan oleva tod. näk. toimiva laite, voisihan tuon varmistaa. Uskoisin, että samaa starttia on käytetty myös 1.8:ssa koska lohko on sama.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”