IV-golf 1.8 20v nykii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hönö
-
Viestit: 20
Liittynyt: 24.6.2007 20:52

IV-golf 1.8 20v nykii

ViestiKirjoittaja Hönö » 27.6.2007 19:51

Onko mitään ideoita mikä mahtaa olla vikana, kun kärry nykii varsinkin liikkeelle lähdöissä ja kylmänä. Ilmamassa mittari, ilmaletku ja lambda-anturi vaihdettu(olivat viallisia). Tulpat myös vaihdettu Nykiminen osittain parani osat vaihdettua, mutta palasi takaisin muutamien päivien kuluttua. Ei anna mitään vikakoodeja. Ei paljon kiinnostaisi vv:lle kuskata... maksaa mammonaa ja mitäs jos ei löydä mitään niin maksaa tyhjästä. Ideoita???

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 27.6.2007 20:38

Polttoainesuodatin tukossa?

E. tuntuuko että moottori siis kävisi laihalla vai?

Hönö
-
Viestit: 20
Liittynyt: 24.6.2007 20:52

ViestiKirjoittaja Hönö » 28.6.2007 15:41

Itseasiassa se käy laihalla.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 28.6.2007 20:25

Kun kyseessä on ilmeisesti vapari peli niin, imusarjan kyljessä oleva alipainekello joka ohjaa niitä "läppiä" paskana.

Ainakin passatin 20v vaparissa oli tuollainen kello imusarjassa, jonka kopan oli alta muovinen akseli poikki. Oletan että IV:ssä on tuollainen "muuttuvapituuksinen" imusarja myös. Maksoi muistaakseni ihan kiitettävästi.

Hönö
-
Viestit: 20
Liittynyt: 24.6.2007 20:52

ViestiKirjoittaja Hönö » 28.6.2007 20:33

Millaista nykimistä tämä vika aiheutti? Mulla lähinnä kylmällä koneella lähtiessa ja joskus pintakaasulla alhisilla kierroksilla. Vaihteita vaihtaessa voi odottaa hetken, että "herää".

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 28.6.2007 20:44

Kylmänä/pienillä kierroksilla juurikin nyki ja tais silloin olla vikakoodinakin vielä että seos liian laiha. Ei pysty ihan tarkalleen muistamaan kun siitä on jo vuoden verran aikaa. Siitä alipainekellosta kylläkin irtoaa se pääty/kansi, jonka alla tais olla kiinnityspultit millä se koko kello/läppäsysteemi on imusarjassa kiinni. Jolloin näkee että onko se muoviakseli poikki.

Hönö
-
Viestit: 20
Liittynyt: 24.6.2007 20:52

ViestiKirjoittaja Hönö » 3.7.2007 19:08

Parinviikon seisomisen jälkeen auto toimi mielestäni paremmin (ajoin kyllä pieniä matkoja), mutta sitä iloa ei kauaa kestänyt. Tyhjäkäynnillakin pikkaisen alle 2t kierroksen kohdalla hieman tökkii, tuon maagisen kohdan, kun ohittaa niin ei ongelmia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa