Puola rikki taas

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Passa1996
-
Viestit: 15
Liittynyt: 26.2.2007 10:45

Puola rikki taas

ViestiKirjoittaja Passa1996 » 5.3.2007 12:58

Puola meni uudestaan rikki, mikähän mahtaa olla aiheuttaja (minun lisäksi siis :))

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 5.3.2007 13:44

Tässä vaiheessa ilmeisesti alkaa arvuuttelu että mistä se puola on mennyt rikki? Lentokoneesta? Puolapuista? Jostain autosta?

jone64
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.1.2007 19:09

ViestiKirjoittaja jone64 » 5.3.2007 14:18

Jos se meni puolapuista niin syy on tod.näköisesti itse aiheutettu kannattaa käydä esim. vaaalla ja katsoa mitä se näyttää jos valmistusvika otaa yhteyttä puuseppään joka sen teki.

Passa1996
-
Viestit: 15
Liittynyt: 26.2.2007 10:45

ViestiKirjoittaja Passa1996 » 5.3.2007 15:29

No autostahan se meni ... melko monessa taitaa olla semmonen :) yleensä vielä ehyt eli toimiva ja silloin taitaa tulpan kärjestä tulla kipinää ...

ja autohan on VW passat 2,0l -96 moottori AGG

ps. tekniikka osio ja vielä autoista ... ;)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 5.3.2007 16:53

ja autohan on VW passat 2,0l -96 moottori AGG

Tämä oli se tieto mikä olisi pitänyt olla heti alussa kysymyksen mukana. Se kun vaikuttaa jonkin verran vastaamiseen, jos kysyjällä on vuosimallin -81 kaasarikone tai vaikkapa vm -07 TFSI.

Ei pitäisi olla mikään ylivoimainen tehtävä kysyä asioita selkeästi ja riittävillä tiedoilla. Jos siis haluaa asiallisia vastauksia.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.3.2007 16:57

Profiilinkin voi täyttää oikein...

Variant2
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.6.2005 11:28

ViestiKirjoittaja Variant2 » 6.3.2007 14:15

Viallinen hall anturi voi rasittaa puolaa (kuumenee), itellä Motonetin puola+moduli paketti kesti 1 pvä, nyt alkuperäinen ja hyvin toimii.

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 6.3.2007 20:29

Tätä minä vähän pelkäsinkin... Omasta ADY koneisesta pasuunasta kärähti puola ja tallasin aiemmin mainittuun varaosatavarataloon puolan hakuun. Uusi puola paikalleen ja noin 30 km päästä puola heitti taas savut. Takaisin liikkeeseen ja uusi tilalle takuuseen. Puola kiinni, 2 km ajoa ja taas nousi savu, tässä vaiheessa jo kuljettajallakin. Tällä kertaa tallasin merkkiliikkeeseen ja hankin puolan sieltä, ei ole sittemmin tarvinnut sen osan kanssa puljata. Varaosaliikkeessä hyvittivät kyllä puolan hinnan, mutta inttivät autossa olevan jotain muuta vikaa ja pitivät minua tyhmänä. Kuinkahan moni tähän puolasatimeenkin on mennyt?

untoP
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.3.2007 19:03

ViestiKirjoittaja untoP » 24.3.2007 13:31

mistäs tuo hall anturi läytyy?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.3.2007 13:44

Virranjakajassa.

Passa1996
-
Viestit: 15
Liittynyt: 26.2.2007 10:45

kone käy nyt hyvin

ViestiKirjoittaja Passa1996 » 26.6.2007 21:09

vaihdoin jännitteentasaajan, uuden puolan (tehoyksikkö kiinteästi mukana), puolanjohdon, tulpan johdot, virranjakajan kannen. Nyt ei enää puolan toisiokäämityksen vastusmittaus ollut ääretön eli siis toimii. Ja toimii vieläkin jo jonkin aikaa vaihdon jälkeen.

Puola on samasta varaosakaupasta kuin "eka varaosakin".

Vanhoissa tulpan johdoissa on johtavuus-mittuaksella hyvä johtavuus eli ei liikaa vastusta. Myös kunkin johdon vastuksen mittauksessa kaikien vanhojen johtojen vastusarvot ovat uusia vastaavat eli puolan käämitys ei palanut poikki tulpanjohtojen tai puolan johdon takia.

Virranjakajan vanha kansikin oli kuin uusi mutta vaihdoinpa uuden kumminkin.

Laturista vaihdettu vanha jännitteentasaaja -osa ilmeisesti aiheutti puolan toisiokäämin rikkoontumisen. ?


....ja lopuksi sitten .... etsivälle löytyi alla olevaa tietoa autojen puolista.

Uudemmissa moottoreissa katkojan kärjet on korvattu moottorin asentoanturilla ja elektronisilla sytytyksen vahvistus- ja/tai ohjausyksiköillä, jotka korvaavat mekaanisen katkojan. Nykyään virranjakajastakin on usein luovuttu, ja jokaista sylinteriä kohti on oma puolansa, minkä ansiosta moottorinohjausyksikkö voi säätää kunkin sylinterin sytytystä täysin yksilölliseti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa