Puola rikki taas
Valvoja: ffp jäsenet
Puola rikki taas
Puola meni uudestaan rikki, mikähän mahtaa olla aiheuttaja (minun lisäksi siis :))
ja autohan on VW passat 2,0l -96 moottori AGG
Tämä oli se tieto mikä olisi pitänyt olla heti alussa kysymyksen mukana. Se kun vaikuttaa jonkin verran vastaamiseen, jos kysyjällä on vuosimallin -81 kaasarikone tai vaikkapa vm -07 TFSI.
Ei pitäisi olla mikään ylivoimainen tehtävä kysyä asioita selkeästi ja riittävillä tiedoilla. Jos siis haluaa asiallisia vastauksia.
Tätä minä vähän pelkäsinkin... Omasta ADY koneisesta pasuunasta kärähti puola ja tallasin aiemmin mainittuun varaosatavarataloon puolan hakuun. Uusi puola paikalleen ja noin 30 km päästä puola heitti taas savut. Takaisin liikkeeseen ja uusi tilalle takuuseen. Puola kiinni, 2 km ajoa ja taas nousi savu, tässä vaiheessa jo kuljettajallakin. Tällä kertaa tallasin merkkiliikkeeseen ja hankin puolan sieltä, ei ole sittemmin tarvinnut sen osan kanssa puljata. Varaosaliikkeessä hyvittivät kyllä puolan hinnan, mutta inttivät autossa olevan jotain muuta vikaa ja pitivät minua tyhmänä. Kuinkahan moni tähän puolasatimeenkin on mennyt?
kone käy nyt hyvin
vaihdoin jännitteentasaajan, uuden puolan (tehoyksikkö kiinteästi mukana), puolanjohdon, tulpan johdot, virranjakajan kannen. Nyt ei enää puolan toisiokäämityksen vastusmittaus ollut ääretön eli siis toimii. Ja toimii vieläkin jo jonkin aikaa vaihdon jälkeen.
Puola on samasta varaosakaupasta kuin "eka varaosakin".
Vanhoissa tulpan johdoissa on johtavuus-mittuaksella hyvä johtavuus eli ei liikaa vastusta. Myös kunkin johdon vastuksen mittauksessa kaikien vanhojen johtojen vastusarvot ovat uusia vastaavat eli puolan käämitys ei palanut poikki tulpanjohtojen tai puolan johdon takia.
Virranjakajan vanha kansikin oli kuin uusi mutta vaihdoinpa uuden kumminkin.
Laturista vaihdettu vanha jännitteentasaaja -osa ilmeisesti aiheutti puolan toisiokäämin rikkoontumisen. ?
....ja lopuksi sitten .... etsivälle löytyi alla olevaa tietoa autojen puolista.
Uudemmissa moottoreissa katkojan kärjet on korvattu moottorin asentoanturilla ja elektronisilla sytytyksen vahvistus- ja/tai ohjausyksiköillä, jotka korvaavat mekaanisen katkojan. Nykyään virranjakajastakin on usein luovuttu, ja jokaista sylinteriä kohti on oma puolansa, minkä ansiosta moottorinohjausyksikkö voi säätää kunkin sylinterin sytytystä täysin yksilölliseti.
Puola on samasta varaosakaupasta kuin "eka varaosakin".
Vanhoissa tulpan johdoissa on johtavuus-mittuaksella hyvä johtavuus eli ei liikaa vastusta. Myös kunkin johdon vastuksen mittauksessa kaikien vanhojen johtojen vastusarvot ovat uusia vastaavat eli puolan käämitys ei palanut poikki tulpanjohtojen tai puolan johdon takia.
Virranjakajan vanha kansikin oli kuin uusi mutta vaihdoinpa uuden kumminkin.
Laturista vaihdettu vanha jännitteentasaaja -osa ilmeisesti aiheutti puolan toisiokäämin rikkoontumisen. ?
....ja lopuksi sitten .... etsivälle löytyi alla olevaa tietoa autojen puolista.
Uudemmissa moottoreissa katkojan kärjet on korvattu moottorin asentoanturilla ja elektronisilla sytytyksen vahvistus- ja/tai ohjausyksiköillä, jotka korvaavat mekaanisen katkojan. Nykyään virranjakajastakin on usein luovuttu, ja jokaista sylinteriä kohti on oma puolansa, minkä ansiosta moottorinohjausyksikkö voi säätää kunkin sylinterin sytytystä täysin yksilölliseti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa