Eli tommosen auton kanssa olis ongelmia lämpöjen kanssa kun autolla ajaa niin se nostaa lämmöt mittarin mukaan ihan tappiin eli 130c´mutta kun pysäyttää auton ja antaa käydä tyhjäkäynnillä nii se tasaa lämmöt pikkuhiljaa 90c´?
Sillon kun autossa sen oman mittariin kattoen on 130 niin eikö sen pitäisi jo pikkuhiljaa keittää?
Niin tämä paska vaan käyt ihan normaalisti ilman mitään pulputuksia ja flektikin pyörii joskus sillon kun tykkää???
Onko mitään hajua???
Skoda Octavia -01 2.0 Lämpöongelmia???
Valvoja: ffp jäsenet
Kuulostais vesipumpulta. Mottikin varmuudella sama kuin volsuissa, joten vesipumppu samaa laatua. mutta paha korjata näkemättä, joten tutkituta jossain ensiksi ennenkuin alkaa askaroimaan/teetättään jossain näiden ohjeiden perusteella.
En tiedä miksi se noin toimii, mutta oire kuulostaa tutulta ja aina vika ollut sama. Kait siipiyörä on vielä sen verran tiukasti akselilla että normi rasituksella pysyy vauhdissa mukana, mutta isommassa laukassa ei enää pysy vesipumpun akselin vauhdissa?
En tiedä miksi se noin toimii, mutta oire kuulostaa tutulta ja aina vika ollut sama. Kait siipiyörä on vielä sen verran tiukasti akselilla että normi rasituksella pysyy vauhdissa mukana, mutta isommassa laukassa ei enää pysy vesipumpun akselin vauhdissa?
Joo kato kun tuo vesi ei kierrä. Esim. tuon tavan yleisen vesipumppuvian takia, niin jäähdytys järjestelmässähän ei vesikierrä oikein. Eli vaikka lämpöanturin kohdalla on tuo 130 astetta. Niin muualla voikin olla "vain" 110 astetta joka ei vielä kiehu riittävänpaineen alaisena. Ja samaten tuon flektin alavesiletkun luona voi puutteellisen vesikierron takia olla jopa alle 100 astetta.
97,9% varmuudella vika on juuri vesipumpussa. Syy tuohon flektin pyörimättömyyteen ja muihin "kummallisuuksiin" on juuri tuo jadin kuvailema puutteellinen nesteen kierto. Pumpun ratasosa on myös melko suurella todennäköisyydellä irronnut akselista -> luistaa.
Omasta Octaviasta meni tuo vesipumppu 75tkm kohdalla. Auto alkoi motarivauhdeissa nostaa lämpöjä, mutta kun painoi kytkimen pohjaan ja antoi rullailla vapaalla / tyhjäkäynnillä alkoi lämpötila laskea heti. Syy tähän oli selvä: vesipumpun rattaasta puuttui pala ja koko ratas oli irti akselista eli pumppu pyöri "tyhjää" kovemmilla kierroksilla.
Omasta Octaviasta meni tuo vesipumppu 75tkm kohdalla. Auto alkoi motarivauhdeissa nostaa lämpöjä, mutta kun painoi kytkimen pohjaan ja antoi rullailla vapaalla / tyhjäkäynnillä alkoi lämpötila laskea heti. Syy tähän oli selvä: vesipumpun rattaasta puuttui pala ja koko ratas oli irti akselista eli pumppu pyöri "tyhjää" kovemmilla kierroksilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa