Tarkoituksena oli laittaa mk1 golffiini alkuperäiset bensapumput.
Mutta nyt olen tullutkin ajatuksiin laittaa tarvikepumppu+ bensapaineensäädin.
Millaista bensapainetta tuollainen .1.8i 8v moottori tarvitsee?
16v malli tarvitsee 5-6bar, mutta ymmärtääkseni 8v mallille riittää alhaisempi?
Riittääkö paluuputken kooksi alkuperäinen 1.6 kaasarimallin linja, vai pitääkö se suurentaa isommaksi?
1.8i 8v Bensapumppu asiaa
Valvoja: ffp jäsenet
Millaista bensapainetta tuollainen .1.8i 8v moottori tarvitsee?
16v malli tarvitsee 5-6bar, mutta ymmärtääkseni 8v mallille riittää alhaisempi?
K-jetti tarvii nuo kovemmat paineet, niin 8v kuin 16v:kin, mikä ruutta on kyseessä? Itse haluaisin jostain löytää halvalla pumpun k-jetille, löytyykö muualta kuin romarilta, ja toimivatko ns. biltemamallit jos niitä jossain on saatavilla?
Biltemasta saa halvemmalla noita k-jetin pumppuja jos ei raaski aitoa boschilaista ostaa. Toi 52-202 näyttäs ainakin suht vastaavalta kun kakkoskoppasen pumppu.
Lainattua finsquirtin puolelta:
Lainattua finsquirtin puolelta:
tässä muutama kuva ostamastani bilteman pumpusta 52-202 joka sopii ulkopuolelle.
http://kuvablogi.com/nayta/1/51726
http://kuvablogi.com/nayta/1/51725
http://kuvablogi.com/nayta/1/51724
imupuolen liitin on 12mm ja lähtö on 16x1,5mm.
Bilteman oman sopivuustaulukon mukaan tuo on
Eli ei olisi k-jetin pääpumppu. Motonetistä taas tuntuu löytyvän
Ei oikein budjetti veny...
VOLVO 700-sarja 200E 85-88 ensiö 52-202
Eli ei olisi k-jetin pääpumppu. Motonetistä taas tuntuu löytyvän
1,6GTi 80--82 Pumppu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1369 69.00
1,6GTi 77--82 Bosch-pumppu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1386 134.00
1,3i 87--91 Pumppu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1382 194.00
1,8i 88--91 Pumppu (ei GTi/16V). . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1381 198.00
1,8GTi 87--91 Pumppu (ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1382 194.00
1,8i/GTi 84--89 SIIRTOpumppu tankkiin. . . . . . . . . . . . . 28-1485 55.50
Ei oikein budjetti veny...
Nostetaas vanhaa topikkia yhden kysymyksen verran. Eli on tuossa pihassa tuo 8v Gti, niin mitä kattelin bensapumpun kyljessä ei ole varaajaa ollenkaan. Mitään haittaa?
Auto käynnistyy kohtuuella (ei kuitenkaan turhan hyvin) ja käykin ihan hyvin, joten sen puolesta ei ole haittaa ainakaan.
Voisiko joku ottaa/näyttää kuvan alkuperäisestä (paine)pumpusta jollainen pitäisi olla noissa alkupään mk2 8v gti:ssä? Näkis että mimmonen kuuluu olla, ku jotenki epäilyttää tuo nykynen vaikka auto kyllä käy ja monta sataa km ajettukin..
E: kun virrat pistää päälle, ei pumppu inahakkaan. koitin alkuperäistä relettä eikä inaha silläkään, mutta ei inaha autokaan vaikka päivän sahais. tuo nykynen rele on jotain ihan muuta (lukee hella) mutta sillä auto käynnistyy ku hetken starttaa..
Auto käynnistyy kohtuuella (ei kuitenkaan turhan hyvin) ja käykin ihan hyvin, joten sen puolesta ei ole haittaa ainakaan.
Voisiko joku ottaa/näyttää kuvan alkuperäisestä (paine)pumpusta jollainen pitäisi olla noissa alkupään mk2 8v gti:ssä? Näkis että mimmonen kuuluu olla, ku jotenki epäilyttää tuo nykynen vaikka auto kyllä käy ja monta sataa km ajettukin..
E: kun virrat pistää päälle, ei pumppu inahakkaan. koitin alkuperäistä relettä eikä inaha silläkään, mutta ei inaha autokaan vaikka päivän sahais. tuo nykynen rele on jotain ihan muuta (lukee hella) mutta sillä auto käynnistyy ku hetken starttaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa