Vento pyöränlaakeri
Valvoja: ffp jäsenet
Vento pyöränlaakeri
Pitemmän aikaa on jyrissyt eikä saanu selvää mistä ääni tulee. No nostin auton ilmaan ja toinen taka pyörä oli aika jäykkä pyörittää ja oli vähän väljää niin vaihdoin laakerin. Kävin ajamassa ja sama ääni kuului vieläkin ja kuulostaa myös edestä tulevan. Muutaman kilometrin jälkeen alkoi kolina takaa ja kun katsoin niin se vaihdettu laakeri on palasina. Mikä siinä voi mennä pieleen? Taidan luovuuttaa ja viedä korjaamolle.. Vai mitä kannattaa tehdä?
Ei sitä levyä tarvi puristaa mitenkään. Tuleehan siitä hammastetusta reunasta sokka läpi?
Itse vedän mutterin sormilla niin tiukkaan kuin jaksaa, yleensä ollut suht sopivalla kireydellä.
Ehkä sitä mutteria ei kannata edes käyttää ihan, niin tiukassa välillä, ettei mee se laakeri hajalleen jo siinä.
Tietty voihan sulla olla se napatappi kiero tai muuten kärsinyt, jos syö laakereita.
Itse vedän mutterin sormilla niin tiukkaan kuin jaksaa, yleensä ollut suht sopivalla kireydellä.
Ehkä sitä mutteria ei kannata edes käyttää ihan, niin tiukassa välillä, ettei mee se laakeri hajalleen jo siinä.
Tietty voihan sulla olla se napatappi kiero tai muuten kärsinyt, jos syö laakereita.
^ Haynes sanoo 230Nm, tuo on jo sellainen lukema johon ei normaaliräikällä ilman voimankäyttöä pääse. Käytännössä siis uskaltaa huoletta vääntää niin tiukalle kuin normaalilla avaimella käsin vääntämällä menee.
Edit2: Metrisellä momenttiavaimellakin saa jo vääntää ihan kunnolla. Laakeri ei hajoa, ennemmin mutterista menee kierteet.
Edit2: Metrisellä momenttiavaimellakin saa jo vääntää ihan kunnolla. Laakeri ei hajoa, ennemmin mutterista menee kierteet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa