Polo 1.3 säksättää..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

Polo 1.3 säksättää..

ViestiKirjoittaja Toitsu » 22.8.2006 11:35

Käy normaalisti, ei vie öljyä, eikä vettä ja tehoa tuntuu olevan enemmän kuin mutsini samanlaisessa.. (siis selkeesti enemmän). Kone 1.3 ja olisiko 1.piste ruutta? Katti ainakin on alla. Vm 95.

Kone säksättää, jotenkin siten kuten hydraulisilla nostajilla kylmänä moottorit joskus tekee. Mutta vähän enemmän. Olisko joku kutitellut konetta tms? Pitäsköhän säädättää venojen välykset vai mistä alan hillitseen säksätystä? Ei tuo nyt paha ole, mutta tulee enemmän kupla kuin polo mieleen.. :D

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 22.8.2006 17:02

Tuossahan vastasitkin jo itsellesi, eli venttiilien välykset pitäisi säätää, ja kun kerran on hydrauliset, niin säätö tapahtuu automaattisesti öljynpaineella.. Ja jos ei, niin uutta nostajaa kehiin..

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 22.8.2006 17:52

Niin vähän ajattelinkin. Seuraava kysymys on, että onkohan tuossa hydrauliset nostimet ja eikös niitäkin voi alustalevyillä säätää? Eli -95, 1.3 ja kori on 6N. Koneen tyypin voin kaivaa kun joku kertoo mistäpäin pataa sen pitäs löytyä?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 22.8.2006 19:27

Hydraulisia ei voi mitenkään säätää.

EDIT. Tarkotin että itse et voi niitä mitenkään millään säätöpaloilla säätää.
Viimeksi muokannut Mikhauta, 22.8.2006 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 22.8.2006 19:30

säätö tapahtuu automaattisesti öljynpaineella..



Hydraulisia ei voi mitenkään säätää.


Hmmm....

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 23.8.2006 13:43

Jospa vaikka lähtis siitä, että vaihtaa kunnon öljyt koneeseen, tiedä mitä mätänet kuraa siellä on...

Kiitos tiedoista!

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 23.8.2006 20:26

Ja ennen öljynvaihtoa kannattaa laittaa fortet koneeseen, putsaa kaikkea sakkaa ja p*skaa mitä koneeseen kertyy.. Ja saattaapa tuo ongelma hävitä jo silläkin..

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 23.8.2006 20:58

Konetyyppi on ADX

Timo81
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.11.2004 14:34

ViestiKirjoittaja Timo81 » 23.8.2006 21:06

Ja ennen öljynvaihtoa ja Forte-käsittelyä kannattaa myös varmistua, ettei säksätys kuulu pakosarjasta päin. Tiedän ainakin yhden ko. voimakoneella varustetun 6n polon säksättävän pelkästään kylmänä juurikin pakosarjasta/tiivisteestä.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 24.8.2006 9:09

Jahas, kiitoksia. Pitääpä tarkastaa tuo pakosarjan tiivisteen kunto.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 24.8.2006 9:26

Juu, kannattaa se pakosarja tarkistaa, mun vanhaan hoppaan oli se kahdesti uusittu.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 24.8.2006 10:55

Lähteekö tarvittaessa noi pakosarjan pultit kohtuudella auki vai onko todennäköisempää, että katkeilee?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 24.8.2006 11:48

Siinä pitäs olla mutterit ja jos en väärin muista niin kupariset eli lähtee irti

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 24.8.2006 11:55

Jeps, kiitos!

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.4.2007 8:52

Lainataan topiccia:

Kaverin polo, samalla koneella käy epätasaisesti, kierrokset heiluu niin tyhjäkäynnillä kuin ajossa (nykii) ja on tehoton.
Pitää "kuplamaista" säksätystä - ongelma alkoi yllättäen.

Mitä on jo tehty:
-Vikakoodeja ei ole
-Lämpöanturi vaihdettu (käynti parantui hieman)
-Tulpat vaihdettu
-Virranjakajan kansi ja pyöriä uusittu
-Mitattu imusarjan lämmitin ja todettu toimivaksi vag-comin avulla
-Imuvuotoja ei löydy
-Bensansuodattimella ei vaikutusta
-Tyhjäkäyntimoottori tuntuisi pelaavan, kun liikkuu


Pitääkö tuota viedä pajalle, mitä voisi vielä tarkistaa?

himmeli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 19.2.2004 12:20

ViestiKirjoittaja himmeli » 29.4.2007 9:51

kokeilkaa esim. mobil 5w50 rallyformulaa öljynä... ainakin vanhemmissa volkkareissa itellä edellä mainitulla öljyllä hävinny nakutukset(golffit 1.3 -88, 1.8 -90, passat 1.8 -90)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 29.4.2007 10:08

^Hmm mitenhän tuo öljy voi vaikuttaa, jos ongelma alkoi yhtäkkiä?

Autolla on ajettu ~130tkm

-tänään katotaan katalysaattorin kunto

edit:
Paistaahan (tai ei paista läpi) se aurinko katalysaattoriinkin.
Puolet katista oli lohjennut ja tukkinut putken.
Etupuoli näytti putken katkaisun jälkeen ehjältä... takapuoli ei.

Hitsattiin siis suora putki tilalle - josko alkais pelaamaan.
Viimeksi muokannut tos, 1.5.2007 9:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.5.2007 8:59

Joo ei alkanu pelaamaan... vaikka katti olikin tukossa.
Edelleen tehoton.

Dimi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2007 11:38

ViestiKirjoittaja Dimi » 1.5.2007 10:38

Oletko tarkastanut taka äänenvaimentajan? Ettei vaan niitä katin rojuja olisi sielläkin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.5.2007 14:42

^ei olla vielä ehditty sinne asti...

jse
-
Viestit: 13
Liittynyt: 9.7.2004 11:12

ViestiKirjoittaja jse » 2.5.2007 10:58

Vähän samanlasia oireita Passatissa 1.8 -97.
Minkäslaiset katinsisuskalut näissä on ?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 2.5.2007 20:35

Minkäslaiset katinsisuskalut näissä on ?

Jotain keraamista juttua se on ;)

Joo ja nyt on kokeiltu ilman takavaimentimia... ei vaikutusta.
Huoltoon kai se juodutaan kelkkomaan.

Dimi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2007 11:38

ViestiKirjoittaja Dimi » 2.5.2007 22:07

Lambda-anturia kokeiltu?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.5.2007 8:26

^vag-comin mukaan lambda arvot on kohdallaan.

Eli ei olla sitten (vielä) ruvettu vaihtamaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.5.2007 16:54

Tulpanjohdosta löytyi viimein vika


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa