1.8i ABS kone rykii/saa liikaa ainetta / liian vähän?
Valvoja: ffp jäsenet
1.8i ABS kone rykii/saa liikaa ainetta / liian vähän?
Eli potilaana 1.8i Passat GL Sedan '92. 66kW kone siis kyseessä mallia vähäpäästöinen.
Kylmänä kun lyö käymään ja lähtee liikenteeseen 1-vaiheella (ja vaihtaa kakkoselle) niin tuntuu ihan kuin kone saisi reilusti liikaa soppaa ja tukehtuisi pienemmillä kierroksilla. Tai tuohon liikaan bensansaamiseen vedin johtopäätökset siitä että kierrokset nousevat yli ~1500rpm niin alkaa vetämään ihan reilusti.
Mutta alta noiden kierrosten semmonen epämääräinen 'prööööööt' kuvaa koneen käyntiä, toisaalta ääni voisi olla samanlainen kun alitehoisella luuskalla koittaisi lähteä kiihdyttämään ja hyytyy.
Lämpöisenä ei kuulemma oireile edellämainitulla tavalla, ainoastaan kylmänä (en ole ko. autoa päässyt lämpöisenä testaamaan).
Mistähän sitä vikaa lähtisi etsimään? Lamda voisi oireilla noin, mutta eipä oikeastaan yhdessäkään autossa ole tullut vastaan tuollaista 'tukehtumis' ilmiötä, entäs se lämpötila-anturi (nelinapainen) joka on ylävesiletkussa -> väärät arvot -> liikaa soppaa?
Tosin tuossa luulisi että tekisi lämpöisenä tuota liialla sopalle menemistä eikä kylmänä kun silloin sitä tarvittaisiin (eikös näissä ns. sähköinen ryyppy ole?).
Bensaa ko. kiesi kyllä kuluttaa reilummin mitä esim. allekirjoittaneen edellinen 1.8i 66kW ABS-koneinen G3 farkku, matka-ajossa miltei 1.5->2l/100km eroa (eli matkassakin 8-9l/100km normaalikulutus rajoitusten mukaan ajellessa). Tosin, eronhan voi aiheuttaa umpparin mahtava aerodynamiikka ;-)
Vinkkejä otetaan vastaan.
edit2: Moottori-ilmansuodatin on vaihdettu, 1-pisteruutta härdelli irroitettu + putsattu, kumilaippa ehjä, sytytyspuoli näyttää ehjältä.
edit: Niin ja toinen ongelma on pakoputken löystyminen siitä ekasta liitoksesta ennen katalysaattoria, missä ne kolmiolaipat ovat. Ei pysy vaikka pistää mutterin päälle toisen mutterin jolla oikeasti TIUKKAAN.
Kylmänä kun lyö käymään ja lähtee liikenteeseen 1-vaiheella (ja vaihtaa kakkoselle) niin tuntuu ihan kuin kone saisi reilusti liikaa soppaa ja tukehtuisi pienemmillä kierroksilla. Tai tuohon liikaan bensansaamiseen vedin johtopäätökset siitä että kierrokset nousevat yli ~1500rpm niin alkaa vetämään ihan reilusti.
Mutta alta noiden kierrosten semmonen epämääräinen 'prööööööt' kuvaa koneen käyntiä, toisaalta ääni voisi olla samanlainen kun alitehoisella luuskalla koittaisi lähteä kiihdyttämään ja hyytyy.
Lämpöisenä ei kuulemma oireile edellämainitulla tavalla, ainoastaan kylmänä (en ole ko. autoa päässyt lämpöisenä testaamaan).
Mistähän sitä vikaa lähtisi etsimään? Lamda voisi oireilla noin, mutta eipä oikeastaan yhdessäkään autossa ole tullut vastaan tuollaista 'tukehtumis' ilmiötä, entäs se lämpötila-anturi (nelinapainen) joka on ylävesiletkussa -> väärät arvot -> liikaa soppaa?
Tosin tuossa luulisi että tekisi lämpöisenä tuota liialla sopalle menemistä eikä kylmänä kun silloin sitä tarvittaisiin (eikös näissä ns. sähköinen ryyppy ole?).
Bensaa ko. kiesi kyllä kuluttaa reilummin mitä esim. allekirjoittaneen edellinen 1.8i 66kW ABS-koneinen G3 farkku, matka-ajossa miltei 1.5->2l/100km eroa (eli matkassakin 8-9l/100km normaalikulutus rajoitusten mukaan ajellessa). Tosin, eronhan voi aiheuttaa umpparin mahtava aerodynamiikka ;-)
Vinkkejä otetaan vastaan.
edit2: Moottori-ilmansuodatin on vaihdettu, 1-pisteruutta härdelli irroitettu + putsattu, kumilaippa ehjä, sytytyspuoli näyttää ehjältä.
edit: Niin ja toinen ongelma on pakoputken löystyminen siitä ekasta liitoksesta ennen katalysaattoria, missä ne kolmiolaipat ovat. Ei pysy vaikka pistää mutterin päälle toisen mutterin jolla oikeasti TIUKKAAN.
Kylmänä käy rikkaalla, ja kuluttaa paljon? Oireet kuulostavat bensanpaineensäätimen likaisuudelta. Helppo putsata, ruiskun päältä imuputki pois ja paineensäädin auki, sen kansi on neljällä pikkuruuvilla kiinni. Sisältä löytyy kalvo ja jousi, kalvon päällä on luultavasti huohotusputkesta tihkunutta öljyä ja vettä. Paineensäädin on sen verran herkkä kapistus, että pieni öljy/vesimäärä sekoittaa toiminnan ja nostaa painetta >> kone käy rikkaalla. Suunnitteluvirhehän tuossa on, huohotusputki tulee juuri paineensäätimen yläpuolelle, ja säätimen kannen aukoista pääsee tuo töhkä sitten sisälle.
Jos ei tuolla paineensäätimessä mitään likaa näy, eikä putsaaminen auta kannattaa seuraavaksi lukaista vikakoodit. Lämpöanturivian pitäisi näkyä koodeissa, lambdavika näkyy ainakin.
Kulutuksesta vielä sen verran, että matka-ajossa tuollainen 1.8i umpikeula vie kunnossa ollessaan kuuden litran luokkaa sadalla, onpa pitkää matkaa taitettu ihan todistetusti 5.5 kulutuksellakin :) Eli vikaahan sulla siellä selvästi on. Ja mitä ilmanvastukseen tulee, niin ulkonäöstään huolimatta tuo umppari on aikansa sulavimmasta päästä, pienempi ilmanvastus kuin esim. aerodynaamisuudestaan tunnetussa Citroen Xantiassa :)
Jos ei tuolla paineensäätimessä mitään likaa näy, eikä putsaaminen auta kannattaa seuraavaksi lukaista vikakoodit. Lämpöanturivian pitäisi näkyä koodeissa, lambdavika näkyy ainakin.
Kulutuksesta vielä sen verran, että matka-ajossa tuollainen 1.8i umpikeula vie kunnossa ollessaan kuuden litran luokkaa sadalla, onpa pitkää matkaa taitettu ihan todistetusti 5.5 kulutuksellakin :) Eli vikaahan sulla siellä selvästi on. Ja mitä ilmanvastukseen tulee, niin ulkonäöstään huolimatta tuo umppari on aikansa sulavimmasta päästä, pienempi ilmanvastus kuin esim. aerodynaamisuudestaan tunnetussa Citroen Xantiassa :)
Viimeksi muokannut Wolle, 13.4.2007 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pakoputken ruuvien löystyminen
Mulla on rosteri pultit ja mutterit. Hyvin pysyy kiini. En ole tarvinnut lukitusmutteria, eikä koskaan tarvittu kiristää, eikä kiristetty mitenkään erikoisen kovaa.
Wolle, kiesi ei ole oma mutta kyselen tässä asiantuntevalta raadilta. Omaa kokemusta noista VAG-kulkineista ei ole kuin ehkä vuoden ajalta vasta.
Tarviipa kertoa terveiset eteenpäin, itse tuosta tuon 1-pisteruiskuhärdellin purkasin mutta vaan irroitin sen imusarjasta ja putsasin öljy/muusta tauhkasta.
Lindvall, ihan mustilla 8.8 pulteilla tuo on kait kiinni tällä hetkellä, rymppilukolliset mutteritkin tahtoo aueta :-) Kävi mielessä josko koneen tukityynyistä joku olisi rikki vaan eipä ainakaan moottoria saa heiluteltua siihen malliin että viittaisi ko. vikaan. Tarvii varmaan käyttää putkisto tuosta irti ja kasata uudestaan, josko se vaan sattuisi olemaan jossain jännityksessä tms.
Tarviipa kertoa terveiset eteenpäin, itse tuosta tuon 1-pisteruiskuhärdellin purkasin mutta vaan irroitin sen imusarjasta ja putsasin öljy/muusta tauhkasta.
Lindvall, ihan mustilla 8.8 pulteilla tuo on kait kiinni tällä hetkellä, rymppilukolliset mutteritkin tahtoo aueta :-) Kävi mielessä josko koneen tukityynyistä joku olisi rikki vaan eipä ainakaan moottoria saa heiluteltua siihen malliin että viittaisi ko. vikaan. Tarvii varmaan käyttää putkisto tuosta irti ja kasata uudestaan, josko se vaan sattuisi olemaan jossain jännityksessä tms.
Mulla on Golf 1.8i 66kW (ABS) ja siinä on kumilaippa murtunut ja näemmä bensapaineensäätimessäkin on (hajusta päätellen) öljyä ja ehkä bensaa sen verran että sitä möhnää on siinä ilmansuodattimen ja paineensäätimen välisessä putkessakin.. Jaksaisiko joku hieman selostaa edes suurinpiirtein että mitenkä nuo härvelit saisi pois tieltä että saan kumilaipan vaihdettua ilman että mitään muuta menee v!*ulleen? Ja ehkä vähän sitä möhnääkin jos saisi samalla putsattua.
Eli ensin se muovi päältä pois johon tulee imuilmanputki, lähtee kolmella pultilla jotka näkyykin siitä päältä. Sen jälkeen alta löytyy saman kokoisia 4kpl jotka irroittamalla saa sen 1-pisteruiskuhässäkään pois, kumilaipan saa sitten sen jälkeen pulteilla pois imusarjasta.
Tuosta potilaan bensanpaineensäätimestä ei kummosia löytynyt, ehkä hieman vettä ja öljyä mutta _todella_ vähän, saapa nähdä onko eroa kun se on nyt putsattu.
Pakoputken käytin pois ja asentelin uudestaan, koitin saada tarkkaan saman verran kiristeltyä joka puolelta mahdollisimman tasaisesti, saapa nähdä pysyykö paikallaan nyt.
edit: ehkä sen säätimen kumit oli vähän huonot mutta noitahan ei taida saada erikseen mistään?
Tuosta potilaan bensanpaineensäätimestä ei kummosia löytynyt, ehkä hieman vettä ja öljyä mutta _todella_ vähän, saapa nähdä onko eroa kun se on nyt putsattu.
Pakoputken käytin pois ja asentelin uudestaan, koitin saada tarkkaan saman verran kiristeltyä joka puolelta mahdollisimman tasaisesti, saapa nähdä pysyykö paikallaan nyt.
edit: ehkä sen säätimen kumit oli vähän huonot mutta noitahan ei taida saada erikseen mistään?
Paineensäätimeen ei varaosia käsittääkseni löydy ainakaan VW-tiskiltä, siellä yksipisteruiskuun myydään yläosaa kokonaisena jossa siis mukana tuo paineensäädin (ja hinta ylittää auton arvon :). Bosch-huollosta voisi kyllä kysyä, niitähän löytyy aika laaja ketju nykyään Suomestakin.
Olikos tuosta muggon potilaasta jo vikakoodit luettu?
Olikos tuosta muggon potilaasta jo vikakoodit luettu?
Wolle, eipä ole luettu ei. Varsinkin kun paikallista VW-huoltoa tulee boikotoitua melko rankasti mainitsemattomista syistä (tainno mainitaan pari, esim. suorastaan paska asiakaspalvelu, kysyt mitä tahansa niin vastaus on 'varaa huoltoon aika' :-) puhumattakaan ko. lafkan työntekijöiden kohtelusta ja parista muusta seikasta).
Mutta mutta, pystyykö tuon ikäisestä laitteesta lukemaan miten vikakoodit, vag-com? Missä liitin ja millaista infoa tuosta saa irti diagnostiikka vermeillä?
Mutta mutta, pystyykö tuon ikäisestä laitteesta lukemaan miten vikakoodit, vag-com? Missä liitin ja millaista infoa tuosta saa irti diagnostiikka vermeillä?
Tuossa ABS-koneessa on ihan ykkössukupolven Motronic-vikakoodijärjestelmä (Blink Codes), jonka siis pystyy lukemaan simppelillä ledivirityksellä. Pistokkeet löytyvät vaihdekepin etupuolelta, kehyksen alta. Lukuohjeet ja koodilistaa vaikkapa tuolta >> vw_blink.pdf
Hommaan sopivia ledejä löytyy autotarvikeputiikeista valmiiksi 12 V jännitteelle sovitettuina merkkivaloina, eli ei tarvitse itse ryhtyä nysväämään ledien ja vastusten kanssa.
Hommaan sopivia ledejä löytyy autotarvikeputiikeista valmiiksi 12 V jännitteelle sovitettuina merkkivaloina, eli ei tarvitse itse ryhtyä nysväämään ledien ja vastusten kanssa.
Emmä nyt sanois että se mun kumilaippa olis mitenkään valmis ollu.. =D
http://koti.mbnet.fi/snabu/pix/16042007034.jpg
Nyt tuntuu ku ajais ihan eri autolla :)
http://koti.mbnet.fi/snabu/pix/16042007034.jpg
Nyt tuntuu ku ajais ihan eri autolla :)
Snabu, oma oli aikoinaan täysin samanlainen, oli tosin vielä enemmän tavaraa huvennut välistä -> kaasuläpän 'puolikuu' vastasi imusarjaan -> kaasuvivun liike 1/3 alkuperäisestä ja voimalla meni yli pykälän (jonka jälkeen kierroksia enemmänkin kuin 2300rpm) :-)
Muuten, minkälainen systeemi tuossa on tuo kaasuläpän asentotunnistin? Siis 1.8i ABS-koneessa, tuo Passatti kun tekee myös sitä että kiihdytyksen jälkeen pintakaasun haussa pätkii melko pahasti? Ilmeisesti jotkin liukupinnat kuluneet (ja jos kuparia tai vastaavaa niin voisi saada hiomalla kuntoon) ja rykii pintakaasua hakiessa, ihan kuin syöttö katkeisi kokonaan.
Onko VW:lle samanlaista varaosa-cd:tä kuin esim BMW:n ETK (tai www.realoem.com)? Tosin jos tuota 1-ruuttaa ei saa kuin koko pakettina niin, ei välttis sieltäkään löydy tietoa mitä kaipailen tuosta murkulan purkamisesta..
Vikakoodeja en ole potilaasta vielä kerennyt lukemaan, toivottavasti vkl:na (että onko lamda-kunnossa, tosin voisihan tuon suoraan mitatakin mutta..).
Muuten, minkälainen systeemi tuossa on tuo kaasuläpän asentotunnistin? Siis 1.8i ABS-koneessa, tuo Passatti kun tekee myös sitä että kiihdytyksen jälkeen pintakaasun haussa pätkii melko pahasti? Ilmeisesti jotkin liukupinnat kuluneet (ja jos kuparia tai vastaavaa niin voisi saada hiomalla kuntoon) ja rykii pintakaasua hakiessa, ihan kuin syöttö katkeisi kokonaan.
Onko VW:lle samanlaista varaosa-cd:tä kuin esim BMW:n ETK (tai www.realoem.com)? Tosin jos tuota 1-ruuttaa ei saa kuin koko pakettina niin, ei välttis sieltäkään löydy tietoa mitä kaipailen tuosta murkulan purkamisesta..
Vikakoodeja en ole potilaasta vielä kerennyt lukemaan, toivottavasti vkl:na (että onko lamda-kunnossa, tosin voisihan tuon suoraan mitatakin mutta..).
muggo kirjoitti:Onko VW:lle samanlaista varaosa-cd:tä kuin esim BMW:n ETK (tai www.realoem.com)? Tosin jos tuota 1-ruuttaa ei saa kuin koko pakettina niin, ei välttis sieltäkään löydy tietoa mitä kaipailen tuosta murkulan purkamisesta..
Kokosin muutaman aiheeseen liittyvän pdf-ohjeen .zip-paketiksi, noista voisi olla sulle jotain apua:
>>> MonoMotronic.zip
Noista vikakoodeista... ohjeista poiketen koneen tulee olla käynnissä vikakoodeja luettaessa. Jos kone ei käy, tulee ylimääräinen koodi Hall-anturin viasta vaikka vikaa ei siis olisi. Eli ledi/hyppylanka -viritykset paikalleen, kone käymään ja vilkutteluja laskemaan :)
Wolle, kiitoksia kovasti. Tähän asti kun kieseissä on ollut aina vähintään 6-suutinta ja Motronikki (+ pari megas'n'spark pakettia) niin on tämä mono-motronikki hieman tuntematon kaveri (perus toiminnan nyt ymmärtää mutta eipä oikein muuta, tästä vinokoneesta ;-), jakopäänremmi + kiristimet tuli tuohon vaihdeltua myös ja sen sellaista mutta muuten on VAG-koneet utopiaa).
Mutta hyvää infoa oli noissa pdf:ssä, tarvi tulostella heti paperille.
edit: Jos tuota saa osteltua emännälle duunikiesin (ts. kakkosruoskan) jolla köryytellä 40km päähän töihin, niin omaan pasaatiin vaihtunee varmaan 16v pata megalla, vaan saapa nähdä.
Mutta hyvää infoa oli noissa pdf:ssä, tarvi tulostella heti paperille.
edit: Jos tuota saa osteltua emännälle duunikiesin (ts. kakkosruoskan) jolla köryytellä 40km päähän töihin, niin omaan pasaatiin vaihtunee varmaan 16v pata megalla, vaan saapa nähdä.
Moro! Tarvitsisin kanssa apua tähän lähes samanlaiseen ongelmaan.
Mulla on 1.8 ykspiste vento 66kw, temppuilu alkoi siitä kun vaihdoin ruiskun ja imusarjan välissä olevan kumin.. Auto alkoi nykimään ihan vähän ja siitä se sitten parin päivä päästä nyki aivan älyttömästi ja sammuikin välillä..
No vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpat, tulpanpiuhat.. Puhdistelin sen ruiskusysteemin, nollasin vikamuistia toimi taas vähän aikaa ja taas alkoi samat ongelmat. Lopulta sain testattavaksi toista koko ruiskumötikkää jossa oli tosin toisenlainen ilmeisesti nimeltään "askelmoottori" no vaihdoin omasta sen askelmoottorin siihen uuteen ruiskupötikkään ja taas toimi vähän aikaa ja alkoi samat ongelmat uudestan.. Elikkä voikohan vika olla tässä askelmoottorissa, bensakulutus oli aivan mieletöntä jo ennen tätä nykimistä..
Ilmanputsarin tötsän kun ottaa pois ja laittaa auton käyntiin, auto käy tyhjäkäynnillä mutta kaasua kun antaa ja alkaa palaamaan takaisin tyhjäkäynnille niin bensaa alkaa tulla suuttimesta aivan hullusti ja auto tukehtuu siihen, sen jälkeen autoa ei saa enää käyntiin kun starttaamalla ilman bensapumppua eli nappaa sulakkeen irti ja laittaa sen sitten takaisin ku auto on käynnissä..
Voisiko vika olla bensapaineen säätimessä? Askelmoottorissa? Kaasuläpän asennon tunnistimessa? Vinkkejä kaivataan, kun nuo osat ei kuitenkaan ole halvimmasta päästä! Kiitoksia etukäteen!
Auto on nyt tosin maalauksessa kuopiossa joten en pääse testailemaan, mutta olisi kiva saada kuntoon se kun on sitten uusi maalipintakin...!
Mulla on 1.8 ykspiste vento 66kw, temppuilu alkoi siitä kun vaihdoin ruiskun ja imusarjan välissä olevan kumin.. Auto alkoi nykimään ihan vähän ja siitä se sitten parin päivä päästä nyki aivan älyttömästi ja sammuikin välillä..
No vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpat, tulpanpiuhat.. Puhdistelin sen ruiskusysteemin, nollasin vikamuistia toimi taas vähän aikaa ja taas alkoi samat ongelmat. Lopulta sain testattavaksi toista koko ruiskumötikkää jossa oli tosin toisenlainen ilmeisesti nimeltään "askelmoottori" no vaihdoin omasta sen askelmoottorin siihen uuteen ruiskupötikkään ja taas toimi vähän aikaa ja alkoi samat ongelmat uudestan.. Elikkä voikohan vika olla tässä askelmoottorissa, bensakulutus oli aivan mieletöntä jo ennen tätä nykimistä..
Ilmanputsarin tötsän kun ottaa pois ja laittaa auton käyntiin, auto käy tyhjäkäynnillä mutta kaasua kun antaa ja alkaa palaamaan takaisin tyhjäkäynnille niin bensaa alkaa tulla suuttimesta aivan hullusti ja auto tukehtuu siihen, sen jälkeen autoa ei saa enää käyntiin kun starttaamalla ilman bensapumppua eli nappaa sulakkeen irti ja laittaa sen sitten takaisin ku auto on käynnissä..
Voisiko vika olla bensapaineen säätimessä? Askelmoottorissa? Kaasuläpän asennon tunnistimessa? Vinkkejä kaivataan, kun nuo osat ei kuitenkaan ole halvimmasta päästä! Kiitoksia etukäteen!
Auto on nyt tosin maalauksessa kuopiossa joten en pääse testailemaan, mutta olisi kiva saada kuntoon se kun on sitten uusi maalipintakin...!
Topikin ongelma keksinnön vika löytyi, lamdasta.
Lamda oli itsessään ehjä ja sen piuhoituskin liittimelle asti. Vaan johtopa oli poikki moottorinjohtosarjan puolelta heti liittimestä n. 15mm eteen päin, ihan kuin olisi sivuleikkurilla leikattu niin siististi oli poikki. Mun ymmärrys vaan ei riitä siihen että mitenkä se voi katketa kun ei pääse hinkaamaan edes mihinkään? Tärinästä jos vanhuutta olisi poikki mennyt niin tuskin noin siististi kuitenkaan??
Noh, nyt pelaa kampe kulutuksen osalta (800km matkalla mitattu kulutus matka-ajoa täyslasti päällä 6,6l/100km rajotusten mukaan 80->120kmh), ainoastaan se inhottava 1-2s vetokatkos kun koittaa saada kaasun kiihdytysasennosta jalkaanostamalla 'pintakaasulle' on jäljellä. Tosin, itse en saanut tuota aikaiseksi kuin muutaman kerran. Kun sopiva pintakaasu löytyy jolla kulkee esim 110kmh tasaisesti niin ei ryi, mäki -> vähän pedaalia pidemmälle ja mäen päällä nostoa varovasti ettei lähde 1.8i voimapesän voimat hankskasta nyppylällä -> nyksnyks joka kestää ehkä 1-2sek MAX, ei pahasti ryi mutta tuntee selvästi. Vaijeri kulkee siististi kuoressaan, joten vika lienee jossain muualla?
Lamda oli itsessään ehjä ja sen piuhoituskin liittimelle asti. Vaan johtopa oli poikki moottorinjohtosarjan puolelta heti liittimestä n. 15mm eteen päin, ihan kuin olisi sivuleikkurilla leikattu niin siististi oli poikki. Mun ymmärrys vaan ei riitä siihen että mitenkä se voi katketa kun ei pääse hinkaamaan edes mihinkään? Tärinästä jos vanhuutta olisi poikki mennyt niin tuskin noin siististi kuitenkaan??
Noh, nyt pelaa kampe kulutuksen osalta (800km matkalla mitattu kulutus matka-ajoa täyslasti päällä 6,6l/100km rajotusten mukaan 80->120kmh), ainoastaan se inhottava 1-2s vetokatkos kun koittaa saada kaasun kiihdytysasennosta jalkaanostamalla 'pintakaasulle' on jäljellä. Tosin, itse en saanut tuota aikaiseksi kuin muutaman kerran. Kun sopiva pintakaasu löytyy jolla kulkee esim 110kmh tasaisesti niin ei ryi, mäki -> vähän pedaalia pidemmälle ja mäen päällä nostoa varovasti ettei lähde 1.8i voimapesän voimat hankskasta nyppylällä -> nyksnyks joka kestää ehkä 1-2sek MAX, ei pahasti ryi mutta tuntee selvästi. Vaijeri kulkee siististi kuoressaan, joten vika lienee jossain muualla?
Tohon ventoon liittyen. Mulla oli sama projekti eli siis tuli vaihdettua tuo kumi tuolta välilstä kun oli murtunut. Mutta samassa projektissa selvisi että oli tuo bensapumppukin hieman sekaisin. No vaihdoin bensapumpun ja suodattimen sekä putsasin koko ruiskutus systeemin. Kulutus pieneni (!?) n. 0,7l/100km ajopäiväkirjan mukaan. Mutta muuten kyllä tohon en osaa mitään sanoa.
Ja koneena tosiaan -92 venton abs kone.Bensa pumppu maksoi joku 130-160€ riihimäen spesial importsista.
Ja koneena tosiaan -92 venton abs kone.Bensa pumppu maksoi joku 130-160€ riihimäen spesial importsista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa