Laitoin tuonne VAG-COM -threadiin kysymyksen, mutta en saanut responssia. Tässä siis uudestaan ABS-kysymys ja lisäksi juttua Climatronicista.
Passat Variant VR6 1994. ABS-valo palaa aina auton ollessa kylmä ja saattaa sammua jos koneen käynnistää lämpimänä. VAG-COM antaa seuraavat ABS-vikakoodit:
Control Module Part Number: 1H0 907 379 C
Component and/or Version: ABS/EDS TEVES 04
Software Coding:
Work Shop Code:
4 Faults Found:
00257 - ABS Inlet Valve: Front Left (N101)
35-00 - -
00265 - ABS Outlet Valve: Front Left (N102)
35-00 - -
00276 - ABS Outlet Valve: Left Rear (N136)
35-00 - -
00280 - Differential Lock Valve 2 (N126)
35-00 - -
Mikä osa ABS:sta on rikki, eli mitä tulee maksamaan?
Ja Climatronic:
Laite ei puhalla jalkatilaan. Nappeja painellessa kyllä joku pieni ääni kuuluu, mutta jalkatilaan ei kuitenkaan tule ilmaa. VV-Auton huolto sanoi syyksi "Patopaineen säätömoottori V71" ja hintahan on 180 eskoo + työt.
Uskoakseni tuo V71 on kuitenkin ulkoilma/kiertoilmaläpän moottori, mutta sehän pelaa autossa normaalisti. Ongelma on jalkatilan (ja hieman myös tuulilasin) ilmavirrassa.
Lisäksi: Onko normaalia, että kun valitsee nappuloista kasvoille puhalluksen, se puhaltaa yleensä vain sivusuuttimista ja vain harvemmin keskisuuttimista? Eikös keskisuuttimien pitäisi aina olla mukana?
Onko Climatronicia jollain tapaa mahdollista "nollata" VAG-COMilla? Siis jos itse ohjelma on "seonnut", eikä kääntele läppiä oikein?
[edit:] Nollasin tuon Air Flow Flap Motor (V71) -vikakoodin, eikä se ole tullut takaisin. Tuulettimen ja ilmavirtauksien äänistä päätellen on ikäänkuin jalkatilaan vievä ilmarööri olisi irronnut itse tuulettimen pesästä. Jalkatilan nappia painaessa läppä kääntyy ja ääni muuttuu, mutta ilmaa ei tule suuttimista. Aivan kuin ilma jäisi jonnekin kojetaulun taakse.
-M-
ABS ja Climatronic -ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Se tarttee läpän lisäksi alipainerasian ja venttiilipaketin toiminnan. Veikkaisin rasian kalvon menneen. Kyseessä on 2-kalvoinen 3-asentoinen ja se on ihan p*rseessä paikassa. Kyseistä rasiaa ei saa vaihdettua tehtaan dokumentaation mukaan ilman kojelaudan purkua. Vietin about 1,5h jalat pystyssä pää kuskin jalkatilassa ja sain sen vaihdettua. Tosin särki päätä/niskaa muutama päivä.
Kiitoksia vastauksista.
Hmm... Mitä tämä alipainerasia tekee? Auttaa sähkömoottoria läppien kääntelyssä vai? Ilmeneekö sen vika juuri tämänlaisena?
Ja mikä venttiilipaketti?
Aukaisin keskikonsolin, sekä pelkääjän airbagin alapuolisen verhoilulevyn. Ihmettelin siellä yhtä röökiaskin kokoista boksia johon tuli about neljä muoviletkua. Onko se tämä venttiilipaketti?
Jotenkin onkin sellainen fiilis, että joku läppä (esim. ulkoilmaläppä) toimii paremmin kun auton moottori on käynnissä. Kun sitten moottorin sammuttaa, ulkoilmaläppä sulkeutuu voimalla ("klomps!").
Jos jokin näistä alipainekalvoista on puhki, joku tietty läppämoottori ei saa alipainetta ja toiminta heikkenee. Onko näin?
[edit:] En tiedä saako linkittää, mutta poistetaan linkki jos tulee sanomista:
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/199 ... 6/1538598/
-toivottavasti kuva näkyy-
Olisiko ongelman ydin tuo osa nro 6 tuossa kuvassa? Sekö kääntää ilmaläppää tuulettajassa? Mitä nro 7 tekee?
Nro 14 oli kuitenkin se röökiaskin kokoinen boksi jota ihmettelin.
[edit2:] Se nro 6 tosiaan kääntää sitä ilmaläppää. Kun mäntä painuu sisään, ilmaa virtaa jalkatilaan. Se mäntä ei autossani liiku. Kerran sain sen liikahtamaan edestakaisin kun painelin namiskuukkeleita päälle ja pois. Ilmeisesti vika ei siis tässä osassa, vaan siinä "röökiaskissa" joka ohjaa alipaineventtiilejä.
Ja juu, se on paskamaisessa kolossa se nro kuutonen.
[edit3:] Noniin. "Röökiaskia" tuli vähän räplättyä. Vedin johtoliittimen irti ja runttasin takaisin, sekä koputtelin vähän sieltä täältä. Kytkiessäni ilmastoinnin takaisin päälle, kuului sieltä hetken aikaa hemmetinmoista rutinaa, ikäänkuin magneettiventtiilit vetelisivät viimeisiään ja pomppisivat eestaas päälle/pois. Nyt kuitenkin puhaltaa jalkatilaan, joten vika on siis siinä askissa.
Katselen vähän aikaa, josko lähtisi toimimaan ja jollei, niin hankin sitten uuden askin.
Hmm... Mitä tämä alipainerasia tekee? Auttaa sähkömoottoria läppien kääntelyssä vai? Ilmeneekö sen vika juuri tämänlaisena?
Ja mikä venttiilipaketti?
Aukaisin keskikonsolin, sekä pelkääjän airbagin alapuolisen verhoilulevyn. Ihmettelin siellä yhtä röökiaskin kokoista boksia johon tuli about neljä muoviletkua. Onko se tämä venttiilipaketti?
Jotenkin onkin sellainen fiilis, että joku läppä (esim. ulkoilmaläppä) toimii paremmin kun auton moottori on käynnissä. Kun sitten moottorin sammuttaa, ulkoilmaläppä sulkeutuu voimalla ("klomps!").
Jos jokin näistä alipainekalvoista on puhki, joku tietty läppämoottori ei saa alipainetta ja toiminta heikkenee. Onko näin?
[edit:] En tiedä saako linkittää, mutta poistetaan linkki jos tulee sanomista:
http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/199 ... 6/1538598/
-toivottavasti kuva näkyy-
Olisiko ongelman ydin tuo osa nro 6 tuossa kuvassa? Sekö kääntää ilmaläppää tuulettajassa? Mitä nro 7 tekee?
Nro 14 oli kuitenkin se röökiaskin kokoinen boksi jota ihmettelin.
[edit2:] Se nro 6 tosiaan kääntää sitä ilmaläppää. Kun mäntä painuu sisään, ilmaa virtaa jalkatilaan. Se mäntä ei autossani liiku. Kerran sain sen liikahtamaan edestakaisin kun painelin namiskuukkeleita päälle ja pois. Ilmeisesti vika ei siis tässä osassa, vaan siinä "röökiaskissa" joka ohjaa alipaineventtiilejä.
Ja juu, se on paskamaisessa kolossa se nro kuutonen.
[edit3:] Noniin. "Röökiaskia" tuli vähän räplättyä. Vedin johtoliittimen irti ja runttasin takaisin, sekä koputtelin vähän sieltä täältä. Kytkiessäni ilmastoinnin takaisin päälle, kuului sieltä hetken aikaa hemmetinmoista rutinaa, ikäänkuin magneettiventtiilit vetelisivät viimeisiään ja pomppisivat eestaas päälle/pois. Nyt kuitenkin puhaltaa jalkatilaan, joten vika on siis siinä askissa.
Katselen vähän aikaa, josko lähtisi toimimaan ja jollei, niin hankin sitten uuden askin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa