1.8T Turbon huolto/vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T Turbon huolto/vaihto
Alkaa mittarissa olla kohta 200tkm ja mietin että mites pitkään tuo vakio turbo kestää?
Mitään oireita tai vikoja en ole huomannut, mutta olisihan se hyvä vähän etukäteen
tietää kauanko turbo kestää. Huolto/vaihto varmaan maksaa yli 1000€.
Käykö suoraan muu kuin vakio turbo? Ja jos haluaa turboa vaihtaa parempaan
niin mitä muutoksia pitää tehdä?
Autona Passat -97 1.8T (lastutettu).
Mitään oireita tai vikoja en ole huomannut, mutta olisihan se hyvä vähän etukäteen
tietää kauanko turbo kestää. Huolto/vaihto varmaan maksaa yli 1000€.
Käykö suoraan muu kuin vakio turbo? Ja jos haluaa turboa vaihtaa parempaan
niin mitä muutoksia pitää tehdä?
Autona Passat -97 1.8T (lastutettu).
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Mulla oli se hukkaportti joka anto pahiten periksi ja päästi kamalat sirinät kaasua löysätessä. Oli sieltä vispiläkin vähän löystyny sitten. Huolto maksoi turbolle (otin turbon irti, lähetin -> huollettiin -> sain takasin ja laitoin paikalleen) 4260kruunua joka on 468.23euroa. Joten aika paljon alle tonnin päästiin :)
edit: Niin joo, autolla oli ajettu 209 000km
edit: Niin joo, autolla oli ajettu 209 000km
huolto maksaa meillä 380e, sis. puhdistuksen, laakeroinnin ja tasapainotuksen. Jos pakopesä on halki, akseli ja -kompura kuluneet, niin kustannukset nousevat.
Myös tuo hukkaportin läppä on yleinen vikakohde ko. ahtimessa.
ps.
Tällä hetkellä hyllyssä on 1 kpl haluttua KKK K04 - 15 mallia hintaan 1150e 12kk takuulla. Sopii 1.8T orkkis ahtimen tilalle suoraan.
Myös tuo hukkaportin läppä on yleinen vikakohde ko. ahtimessa.
ps.
Tällä hetkellä hyllyssä on 1 kpl haluttua KKK K04 - 15 mallia hintaan 1150e 12kk takuulla. Sopii 1.8T orkkis ahtimen tilalle suoraan.
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Meikäläisellä on hiukka samanlainen tilanne kuin uiopilla eli turbo kaipaisi myös huoltoa. Mä tossa jo soittelinkin yhteen pk-seudulla vaikuttavaan turbohuoltoon ja kaveri tuumasi että huolto on siinä ~ 400-500 €, riippuen lähinnä turbon kunnosta, mutta heillä on kuulemma hyllyssä vastaavanlaisia uusia kapistuksia ja hintaa niillä on 880 €/kpl eli miltei kannattaisi ostaa sillon uus. Se on kyllä sitten ns. "orkkisturbo"-samanlaisia myydään VW:n tiskillä mutta hinta on vähän toisenlainen...=)
Itselläkin on vielä harkinnassa mitä ton turbon kanssa tekis kun on kuitenkin 200 tkm.
^Sellanen tyhmä kysymys että kuis paljon tuo KKK K04 muuten ahtaa bar?
Varmaan oli jokunenkin kirjoitusvirhe kun viime yö tuli oltua viihteellä...
Itselläkin on vielä harkinnassa mitä ton turbon kanssa tekis kun on kuitenkin 200 tkm.
^Sellanen tyhmä kysymys että kuis paljon tuo KKK K04 muuten ahtaa bar?
Varmaan oli jokunenkin kirjoitusvirhe kun viime yö tuli oltua viihteellä...
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Eli perjaatteessa jos lastulla saa sen sanotaan nyt 195hv ja 230hv maksaa kutakuinkin ton 2500€ onko järkee?.
Lisäks olis kiva saada jtn tietoo siitä mitä 1.8T koneelle pitää tehdä jos aikois saada sanotaan nyt vaik et n:350hv? Ahdin, suuttimet, putkisto turbolta asti 2.5"/3"?, koneen sisuskalut, kytkin/ asetelma, mitä muuta ja mitä hintaa?
Lisäks olis kiva saada jtn tietoo siitä mitä 1.8T koneelle pitää tehdä jos aikois saada sanotaan nyt vaik et n:350hv? Ahdin, suuttimet, putkisto turbolta asti 2.5"/3"?, koneen sisuskalut, kytkin/ asetelma, mitä muuta ja mitä hintaa?
Itellä nyt 2,5" putkisto alusta loppuun ilman kattia, isohko cooleri keulalla, filtteri ja 2,5" imuputki, dumppi yms pientä roinaa ja kootut teokset ahdin eli turbiinin siiven halkaisija 5,5cm ja pakopuoli vakiosta (k03) sorvattu niin isoks ko vaan menee. Hyviä puolia et menee vakiosarjaan ja pakoputken laippa sopii suoraan jos on ennen käpelöinyt putkea. rahaa noihin on mennyt n.2000€. Eli mun mielestä 230hv ja 2500€ kuulostaa melko turhalta.
Ja alkuvuoden iloksi hieman isompaa huoltoa suunnitteilla 1997 1.8t Passattiin. Eli muitten lisäksi turbo oli tarkoitus laittaa huoltoon, mutta taitaa kääntyä kuitenkin uuden vastaavan ostoon.
Tottakai tulisi mieleen ostaa isompi ja parempi, kun hintaero ei kuitenkaan ole enää "hirveitä" siinä vaiheessa, mutta siihen putkenvaihto, "lastu"+säädöt ym päälle, niin taitaa muutama lisätonni niistä syntyä. Ja auton tarkoitus palvella käytössä, kun muita harrasteautoja ja -pyöriä kuitenkin on.
Tosiaan noita turbonhintoja hieman kysellyt:
- Laakkonen hyvällä alennuksella 840€ (haluavat vanhan turbon)
- Turbopajoista 795-825€, (yhdeltä muistin vain kysyä kantaa vanhaan turboon ja eivät sitä halunneet, joten jää paperipainoksi tallille..)
mutta viellä on kysely Saksaan vetämässä, joten jos jollain on tietoa valmiiksi hinnoista, niin voi laittaa valmiiksi.
Tai jos tietoa Suomesta viellä halvemmasta turbon toimittajasta, niin laittakaa siintäkin tietoa.
Tottakai tulisi mieleen ostaa isompi ja parempi, kun hintaero ei kuitenkaan ole enää "hirveitä" siinä vaiheessa, mutta siihen putkenvaihto, "lastu"+säädöt ym päälle, niin taitaa muutama lisätonni niistä syntyä. Ja auton tarkoitus palvella käytössä, kun muita harrasteautoja ja -pyöriä kuitenkin on.
Tosiaan noita turbonhintoja hieman kysellyt:
- Laakkonen hyvällä alennuksella 840€ (haluavat vanhan turbon)
- Turbopajoista 795-825€, (yhdeltä muistin vain kysyä kantaa vanhaan turboon ja eivät sitä halunneet, joten jää paperipainoksi tallille..)
mutta viellä on kysely Saksaan vetämässä, joten jos jollain on tietoa valmiiksi hinnoista, niin voi laittaa valmiiksi.
Tai jos tietoa Suomesta viellä halvemmasta turbon toimittajasta, niin laittakaa siintäkin tietoa.
Eli turbo on vaihdettu. Tuli Laakkoselta uusi "paketti" johon sisältyi tiivisteet, kasa muttereita ja pultteja eli minkä irroitit, niin sait korvattua uudella. Hintaa 830€.
Samalla vaihdoin forgen by-bass:n ja ahtosäätimen.
Vanha turbo vihelteli jo melkoisesti, joten kovin yllätyksenä ei tullut kaikenlainen klappi siinä, eli kilometrit oli tulleet jo täyteen.
Muutos oli toivottu, eli vetää tasaisesti nyt ja paineita on paremmin, kuin ennen projektia.
Samaan syssyyn tuli Konin-alustasarja, K&N paneelisuodatin, sekä tottakai kaikki nesteet. Laatikkoon vaihdoin Redlinen-öljyt, mutta se ei kyllä parantunut, ehkä päin vastoin. Edellisen kerran öljyt vaihdettu ehkä 100tkm sitten, mutta merkkiä en muista. Nämä olivat siis ainakin viellä pelikunnossa.
Taas jaksaa autolla taivaltaa sen 1000-1500km viikossa, jota tällä hetkellä tulee.. Diesel olisi varovaisellakin veikkauksella kannattavampi, mutta mennään tällä.. Toisaalta, kun diesel tulee, niin näillä huolloilla kannattaa jättää kauppakassiksi ja myydä tuo Mazdan 3:n pois, eipä emäntä liiaksi ole sille lämmennyt..
Samalla vaihdoin forgen by-bass:n ja ahtosäätimen.
Vanha turbo vihelteli jo melkoisesti, joten kovin yllätyksenä ei tullut kaikenlainen klappi siinä, eli kilometrit oli tulleet jo täyteen.
Muutos oli toivottu, eli vetää tasaisesti nyt ja paineita on paremmin, kuin ennen projektia.
Samaan syssyyn tuli Konin-alustasarja, K&N paneelisuodatin, sekä tottakai kaikki nesteet. Laatikkoon vaihdoin Redlinen-öljyt, mutta se ei kyllä parantunut, ehkä päin vastoin. Edellisen kerran öljyt vaihdettu ehkä 100tkm sitten, mutta merkkiä en muista. Nämä olivat siis ainakin viellä pelikunnossa.
Taas jaksaa autolla taivaltaa sen 1000-1500km viikossa, jota tällä hetkellä tulee.. Diesel olisi varovaisellakin veikkauksella kannattavampi, mutta mennään tällä.. Toisaalta, kun diesel tulee, niin näillä huolloilla kannattaa jättää kauppakassiksi ja myydä tuo Mazdan 3:n pois, eipä emäntä liiaksi ole sille lämmennyt..
"Juice"En ymmärrä tota et jos autoa virittää niin ei saa katsastettua....Miksei muka?Kuvitellaan et laitetaan vaikka stage3 paketti uusi putkisto katalysaattorilla ja välijäähdytin.Tehoja on nyt penkitettynä vaikka 300 HV ja ajetaan katsastukseen...Miksei menisi läpi?
No jos 100hp on papereihin merkitty ja sulla onki yllättäin 300hp koneessa, kyllähän se insinööri varmasti miettii yllättävän ärhäköitä kiertämisiä ja voi olla että vaatii muutoskatastusta. Tuomonen erohan tuntuu jo helposti pelkäl persdynol. Pienemmät (lue: stage 1) lisäykset nyt ei pikaseltaan tunnu missään tuomosissa olosuhteissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa