G2 nykii ja sammuu kylmällä koneella
Valvoja: ffp jäsenet
G2 nykii ja sammuu kylmällä koneella
Alkoi tässä pari viikkoo sitten tuollaset ongelmat. Eli kylmällä koneella ei meinaa kunnolla pyöriä ja ajoon lähtiessä nykii ja sammuu väkisin. Heti kun kone lämpenee ei mitään ongelmia. Jos joku tuntee ongelman tutuksi kiitos avusta.
Ja autona kakkoskoppanen 1.3 ruiskulla.
Ja autona kakkoskoppanen 1.3 ruiskulla.
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Minullakin juurikin samanlainen vika. Kylmän koneen kun starttaa pyörii todella huonosti, eikä ota kierrosta. Eli "röpöttää" aika pahasti. Muutaman kilometrin jälkeen rupeaa pelaamaan aivan moitteetta. Auto siis golf mk2 -91 1.8 ykspiste.
Tulpat, tulpanjohdot vaihdettu juuri, pyöriä ja kansi vaihdettu 10k sitten. Myöskin tuo imusarjan ja ruiskun välinen laippa vahdettu 5k sitten.
Mittasin juuri puristuksetkin eikä sielläkään mitään erikoista ollut.
Ja jos joku sattuu vielä tämän lukemaan kellä on tietoa niin mites jos tuohon vaihtaa sen 1.6d koneen ja tuo on merkitty vähäpäästöiseksi niin saako koneen vaihdon yhteydessä katin heittää menemään?
Tulpat, tulpanjohdot vaihdettu juuri, pyöriä ja kansi vaihdettu 10k sitten. Myöskin tuo imusarjan ja ruiskun välinen laippa vahdettu 5k sitten.
Mittasin juuri puristuksetkin eikä sielläkään mitään erikoista ollut.
Ja jos joku sattuu vielä tämän lukemaan kellä on tietoa niin mites jos tuohon vaihtaa sen 1.6d koneen ja tuo on merkitty vähäpäästöiseksi niin saako koneen vaihdon yhteydessä katin heittää menemään?
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Käytin tuossa auton juuri laakkosella. Minun autossani nähtävästi vikamuisti oli tai ainakin diagnostiikka. Kone näytti kaasuläpänpotikalle vikaa. Asentaja vain epäili, että kannattaisi muutkin anturat/johdot käydä läpi ennen kuin rupeaa vaihtamaan. Tulee nimittäin puolikas ruiskunrunko mukana = n.700€ uutena :) Ja tiedä sitten mistä löydän käytettynä.
Saattaa olla, että pistän illalla vielä megasquirt tilaukseen ja monipiste ruiskua värkkäämään... Joku saa tarjota gti n osia jos on ylimääräistä. Käyköhän muuten suoraan tuohon RP koneeseen?
Että tälläistä tällä kertaa. Autoilu ei aivan ilmaista ole.
Saattaa olla, että pistän illalla vielä megasquirt tilaukseen ja monipiste ruiskua värkkäämään... Joku saa tarjota gti n osia jos on ylimääräistä. Käyköhän muuten suoraan tuohon RP koneeseen?
Että tälläistä tällä kertaa. Autoilu ei aivan ilmaista ole.
^ Se kaasuläppäpotikka on muuten vaihdettavissa, mutta eri asia on mistä sellaisen saa. Alppilan autohuolto tms. ilmoitti "alakerran" hinnaksi jotain 400 euroa kolmisen vuotta sitten. Romikseltakin osia löytynee. Joku muuten suunnitteli äskettäin tällä foorumilla RP:n muuttamista kaasarivetoiseksi, joten nekin ylijäämä ruiskuromppeet voisi kuvitella tulevan myyntiin joskus.
Anturien ja ruiskujen liittimet kannattaa käydä tosiaan läpi. Sinistä anturia (=NTC-vastus) mittailisin tarkemmin. Muistaakseni 0-asteessa sen resistanssi pitäisi olla suunnilleen 2kOhm, huoneenlämmössä jotain 1kOhm ja 100:ssa asteessa pyörii siellä 100:n ohmin tietämillä, ehkä vähän alle. Jos se anturi antaa nimittäin liian pientä ohmimäärää, niin kone luulee kylmänä olevansa lämpimämpi mitä onkaan -> askelmoottori ei säädä kaasuläppää (tarpeeksi tai ollenkaan) isommalle ja moottori käy huonosti. En tiedä sitten voisiko tuo aiheuttaa vikakoodin kaasuläppäpotikasta. Ehkä ei. Ja jos liittimiä on erehtynyt irroittelmaan virrat päällä ollessa, niin niitä syntyy. Eli kannattaa muistaa nollata vikamuisti aina irroittamalla akunkenkä hetkeksi.
Anturien ja ruiskujen liittimet kannattaa käydä tosiaan läpi. Sinistä anturia (=NTC-vastus) mittailisin tarkemmin. Muistaakseni 0-asteessa sen resistanssi pitäisi olla suunnilleen 2kOhm, huoneenlämmössä jotain 1kOhm ja 100:ssa asteessa pyörii siellä 100:n ohmin tietämillä, ehkä vähän alle. Jos se anturi antaa nimittäin liian pientä ohmimäärää, niin kone luulee kylmänä olevansa lämpimämpi mitä onkaan -> askelmoottori ei säädä kaasuläppää (tarpeeksi tai ollenkaan) isommalle ja moottori käy huonosti. En tiedä sitten voisiko tuo aiheuttaa vikakoodin kaasuläppäpotikasta. Ehkä ei. Ja jos liittimiä on erehtynyt irroittelmaan virrat päällä ollessa, niin niitä syntyy. Eli kannattaa muistaa nollata vikamuisti aina irroittamalla akunkenkä hetkeksi.
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Purin tuon asennontunnistajan. Kyllähän siellä hiili kulunut oli mutta ei poikki. Mitatessakin näyttäisi aivan kunnossa olevalta.
----------
[- - - - - ]
----------
kahdesta vasemmasta täysin kiinni 2,6kohm, täysin auki 1,4kohm,
kaksi oikeanpuoleista täysin kiinni 1,5kohm, puolikaasu 2,5kohm jonka jälkeen ei nouse.
Kone käy heti kylmänä todella rikkaalla joten ei se varmaankaan kuumaksi sitä konetta luule.
Ja tuo jää vain kummastuttamaan miten bensan kulutus voi nousta noin huimasti vaikka vika olisikin jommassa kummassa noista.
Taidan vain siihen monipiste mailmaan koettaa siirtyä. Näyttäisi läppäri suoraan mistä tulee väärää tietoa. Saisikohan tuota megasquirt 3.0 mistään euroopan alueelta jottei tullia tarvitsisi maksaa...
----------
[- - - - - ]
----------
kahdesta vasemmasta täysin kiinni 2,6kohm, täysin auki 1,4kohm,
kaksi oikeanpuoleista täysin kiinni 1,5kohm, puolikaasu 2,5kohm jonka jälkeen ei nouse.
Kone käy heti kylmänä todella rikkaalla joten ei se varmaankaan kuumaksi sitä konetta luule.
Ja tuo jää vain kummastuttamaan miten bensan kulutus voi nousta noin huimasti vaikka vika olisikin jommassa kummassa noista.
Taidan vain siihen monipiste mailmaan koettaa siirtyä. Näyttäisi läppäri suoraan mistä tulee väärää tietoa. Saisikohan tuota megasquirt 3.0 mistään euroopan alueelta jottei tullia tarvitsisi maksaa...
Moro! Tarvitsisin kanssa apua tähän lähes samanlaiseen ongelmaan.
Mulla on 1.8 ykspiste vento 66kw, temppuilu alkoi siitä kun vaihdoin ruiskun ja imusarjan välissä olevan kumin.. Auto alkoi nykimään ihan vähän ja siitä se sitten parin päivä päästä nyki aivan älyttömästi ja sammuikin välillä..
No vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpat, tulpanpiuhat.. Puhdistelin sen ruiskusysteemin, nollasin vikamuistia toimi taas vähän aikaa ja taas alkoi samat ongelmat. Lopulta sain testattavaksi toista koko ruiskumötikkää jossa oli tosin toisenlainen ilmeisesti nimeltään "askelmoottori" no vaihdoin omasta sen askelmoottorin siihen uuteen ruiskupötikkään ja taas toimi vähän aikaa ja alkoi samat ongelmat uudestan.. Elikkä voikohan vika olla tässä askelmoottorissa, bensakulutus oli aivan mieletöntä jo ennen tätä nykimistä..
Ilmanputsarin tötsän kun ottaa pois ja laittaa auton käyntiin, auto käy tyhjäkäynnillä mutta kaasua kun antaa ja alkaa palaamaan takaisin tyhjäkäynnille niin bensaa alkaa tulla suuttimesta aivan hullusti ja auto tukehtuu siihen, sen jälkeen autoa ei saa enää käyntiin kun starttaamalla ilman bensapumppua eli nappaa sulakkeen irti ja laittaa sen sitten takaisin ku auto on käynnissä..
Voisiko vika olla bensapaineen säätimessä? Askelmoottorissa? Kaasuläpän asennon tunnistimessa? Vinkkejä kaivataan, kun nuo osat ei kuitenkaan ole halvimmasta päästä! Kiitoksia etukäteen!
Auto on nyt tosin maalauksessa kuopiossa joten en pääse testailemaan, mutta olisi kiva saada kuntoon se kun on sitten uusi maalipintakin...!
Mulla on 1.8 ykspiste vento 66kw, temppuilu alkoi siitä kun vaihdoin ruiskun ja imusarjan välissä olevan kumin.. Auto alkoi nykimään ihan vähän ja siitä se sitten parin päivä päästä nyki aivan älyttömästi ja sammuikin välillä..
No vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpat, tulpanpiuhat.. Puhdistelin sen ruiskusysteemin, nollasin vikamuistia toimi taas vähän aikaa ja taas alkoi samat ongelmat. Lopulta sain testattavaksi toista koko ruiskumötikkää jossa oli tosin toisenlainen ilmeisesti nimeltään "askelmoottori" no vaihdoin omasta sen askelmoottorin siihen uuteen ruiskupötikkään ja taas toimi vähän aikaa ja alkoi samat ongelmat uudestan.. Elikkä voikohan vika olla tässä askelmoottorissa, bensakulutus oli aivan mieletöntä jo ennen tätä nykimistä..
Ilmanputsarin tötsän kun ottaa pois ja laittaa auton käyntiin, auto käy tyhjäkäynnillä mutta kaasua kun antaa ja alkaa palaamaan takaisin tyhjäkäynnille niin bensaa alkaa tulla suuttimesta aivan hullusti ja auto tukehtuu siihen, sen jälkeen autoa ei saa enää käyntiin kun starttaamalla ilman bensapumppua eli nappaa sulakkeen irti ja laittaa sen sitten takaisin ku auto on käynnissä..
Voisiko vika olla bensapaineen säätimessä? Askelmoottorissa? Kaasuläpän asennon tunnistimessa? Vinkkejä kaivataan, kun nuo osat ei kuitenkaan ole halvimmasta päästä! Kiitoksia etukäteen!
Auto on nyt tosin maalauksessa kuopiossa joten en pääse testailemaan, mutta olisi kiva saada kuntoon se kun on sitten uusi maalipintakin...!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa