Mk4 Gti:n takajarru ongelma, saatu kuntoon.
Valvoja: ffp jäsenet
Mk4 Gti:n takajarru ongelma, saatu kuntoon.
Rupesin purkamaan golffista takajarruja, koska hiihtivät. Palat olivatkin loppu, mutta uusia paloja ja jarrulevjä asentaessa tuli ongelma. Jarrusylinteri on niin ulos työntynyt, etteivät uudet palat mahdu paikalleen.
Eli onko joku joskus kokenut samaa ja miten saanut ongelman ratkaistua. Yritin puristaa jarrusylinteriä kasaan ruuvipuristimella, mutta ei auttanut. Jos kokeneemmilla on tietoa, miten sylinterin saa puristettua takaisin kasaan, niin olisin kiitollinen neuvoista.
Eli onko joku joskus kokenut samaa ja miten saanut ongelman ratkaistua. Yritin puristaa jarrusylinteriä kasaan ruuvipuristimella, mutta ei auttanut. Jos kokeneemmilla on tietoa, miten sylinterin saa puristettua takaisin kasaan, niin olisin kiitollinen neuvoista.
Viimeksi muokannut JiiKoo83, 6.5.2007 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voimaa kuluu enemmän siihen pyörittämiseen. Tuntuu että menee melkein siinä samalla mäntä sisäänpäin.
Joskus ennen tuota työkalua puristin sisään käsin ja pihdeillä märrän laesta pyöritin.
Koko matka pitää pyörittää.
Hae tuo työkalu niin menee kuin itsestään :) Saa myös Motonetistä jos biltsu on kaukana.
Joskus ennen tuota työkalua puristin sisään käsin ja pihdeillä märrän laesta pyöritin.
Koko matka pitää pyörittää.
Hae tuo työkalu niin menee kuin itsestään :) Saa myös Motonetistä jos biltsu on kaukana.
Kuuleppas, jos et isoilla piheillä saa puristettua mäntää sisään niin sitten on jumissa ne mäntä. Irrotas se poista ruosteet ynnä muut liukumista estävät tavarat.. Siksihän se on laahannutkin ku mäntä ei oo palautunut. Minulla ainakin on kakkiksessa menny mäntä aina sisään ihan puristamalla ellei ole ollu jumissa..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Jos joku ei nyt ymmärtänyt, niin tässä tulee itse kantapään kautta opimaani:
Tuo kierresysteemi on noissa takasatuloissa käsijarrun takia.. Eli siellä männän takana nestetilassa on ihan "kierretanko", minkä varassa tuo mäntä liikkuu.. Kun neste painaa mäntää ja palaa levyä vasten, ja esim. pitkässä jarrutuksessa pala kuluu, niin mäntä pyörähtää tuossa kierretangossa lähemmäs, poistaen mahdollisen välyksen..
Tämä sen takia, että käsijarruttaessa mäntää liikutetaan mekaanisesti tuota kierretankoa liikuttamalla.. Ja jotta käsijarrukahvan liikerata (n. 7 napsausta) pysyisi samana, täytyy satulassa olla automaattisäätö, joka tuo kierretanko juuri on..
Joissain autoissahan on levyn sisällä rumpu, johon käsijarru vaikuttaa, silloin männän voi vaan (luullakseni) puristaa sisään..
Tuo kierresysteemi on noissa takasatuloissa käsijarrun takia.. Eli siellä männän takana nestetilassa on ihan "kierretanko", minkä varassa tuo mäntä liikkuu.. Kun neste painaa mäntää ja palaa levyä vasten, ja esim. pitkässä jarrutuksessa pala kuluu, niin mäntä pyörähtää tuossa kierretangossa lähemmäs, poistaen mahdollisen välyksen..
Tämä sen takia, että käsijarruttaessa mäntää liikutetaan mekaanisesti tuota kierretankoa liikuttamalla.. Ja jotta käsijarrukahvan liikerata (n. 7 napsausta) pysyisi samana, täytyy satulassa olla automaattisäätö, joka tuo kierretanko juuri on..
Joissain autoissahan on levyn sisällä rumpu, johon käsijarru vaikuttaa, silloin männän voi vaan (luullakseni) puristaa sisään..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa