Quattron kestävyys? Kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Quattron kestävyys? Kokemuksia?
Itse olen hankkimassa A4 1.8T Quattroa. Minkalaisia kokemuksia on kyseisestä tekniikasta ja nelivedon kestävyydestä? Huolloista? Minkalaisilla kilometreillä on tullut ongelmia/isoja huoltoja vastaan?
Haku toimii tässäkin tapauksessa, tässä jotain, kaiva itse loput:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... tron+kesto
Tuonne topicciin lisäämäni linkki:
http://www.audiworld.com/news/06/audi-9 ... tent.shtml
Itsellä ollut yksi (B5) ja nykyään käytössä (B6), molemmat on kestänyt.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... tron+kesto
Tuonne topicciin lisäämäni linkki:
http://www.audiworld.com/news/06/audi-9 ... tent.shtml
Itsellä ollut yksi (B5) ja nykyään käytössä (B6), molemmat on kestänyt.
Monella muulla valmistajalla rupeaa jo nykypäivänä olemaan ihan oikeasti melkeimpä paremia tietokoneella ohjattavia nelivetojärjestelmiä
quattroja on tehty 25 vuotta pitkälti samalla luotettavalla ja toimivalla (mekaanisella) konseptilla. Mitenkähän nämä nykyiset tietokoneohjatut nelivedot mahtavat pelittää neljännesvuosisadan kuluttua 8)
Ongelmaton kestäyyvs on hieman suhteellinen käsite. Palasina se peto on tälläkin hetkellä, eikä tietääkseni ihan ensimmäistä kertaa..... Tosin sehän kuuluu olennasena osana harrasteluun. Voimansiirto kaiketi on kestänyt ihan hyvin.
Ei kai sentään avoimien ovien päivää kannata kaverin vehkeillä järjestää. Ja periaatteessa todistelu saattais olla uskottavampaa jos faktat ois hieman tarkempia kuin "yli jotain tehoa" ja "noin jotain valmistusmääriä" ;)
Ei kai sentään avoimien ovien päivää kannata kaverin vehkeillä järjestää. Ja periaatteessa todistelu saattais olla uskottavampaa jos faktat ois hieman tarkempia kuin "yli jotain tehoa" ja "noin jotain valmistusmääriä" ;)
Mitenkähän nämä nykyiset tietokoneohjatut nelivedot mahtavat pelittää neljännesvuosisadan kuluttua 8)
Ihan samaa puhetta oli 30vuotta sitten kun tuli sähköiset ruiskut, ja luotettavimminhan ne on toiminut kuin kaasuttimet. Tosin jos nyt verrataan torseniin luotettavuutta, niin sitä ei varmastikkaan mikään pysty rakenteen takia ikinä lyömään.
Mutta jos aina ajateltaisiin noin, niin vieläkin ajeltaisiin niillä T-mallin fordeilla ja syötäisiin näkkileipää.
AS4 tosiaan ei ole mikään Audin tekele. Muutenkaan Audilla ei ole oikeen mitään intressiä tehdä muuta kuin sarjatuotantomalleja, tulee aivan älyttömän kalliiksi tehdä mitään erikosmalleja tehtaalla (itse töissä ajoneuvoja valmistavassa tehtaassa, vaikka pieni tehdas olemmekin niin kaikki erikoisemmat muutokset tekee sitten jälleenmyyjä). Omakin Audi on "tehdasviritteinen" tuon logiikan mukaan, mutta kyllä se ihan MTM:n pajalla on oikeasti tuunattu.
Ihmeellistä asennetta tarjolla taas vaihteeksi. Jos kaveri tiedustee, että miten tuo voimaa kestää toi mylly tai voimansiirto, niin eikö se ole lähes saman tekevää, että kenen mielestä on mikäkin neliveto kehittynein? Tai, että onko se nyt faktaa, että siinä jossain autossa oli se yli 350hv? Noista aiheista voi varmasti helposti väitellä vaikka 4 vuotta.
Alkuperäiseen kysymykseen en osaa juurikaan kommentoida, mutta tiedän erään audin, jolla on noin 150tkm ajeltu. Eräs mietoislais yritys käpälöi autoa kun mittarissa oli lukema 11tkm ja voimaa autoon saatiin heidän toimestaan noin 350 hepoa (ei tarvitse uskoa eikä ole avoimien ovien päiviä!). Muuta ongelmaa autossa ei ole ollut muutakuin kytkin, joka antoi periksi noin 60tkm kohdalla ja voisin kuvitella, että A4:ssa tulee varmasti sama ongelma vastaan kun vähän suurempia teho lukemia aletaan hakemaan. Ei tässä kyllä ollut puhetta, että oliko sitä autoa tarkoitus piristää vai ei.
Nelivetohan tuossa on haldex ja konekin väärinpäin, joten paljon tossa ei ole vertailu kohtaa. Ehkä se kuitenkin jotain kertoo tuosta kestävyydestä. Ja saahan ne vehkeet rikki tarvittaessa jos haluaa.
Alkuperäiseen kysymykseen en osaa juurikaan kommentoida, mutta tiedän erään audin, jolla on noin 150tkm ajeltu. Eräs mietoislais yritys käpälöi autoa kun mittarissa oli lukema 11tkm ja voimaa autoon saatiin heidän toimestaan noin 350 hepoa (ei tarvitse uskoa eikä ole avoimien ovien päiviä!). Muuta ongelmaa autossa ei ole ollut muutakuin kytkin, joka antoi periksi noin 60tkm kohdalla ja voisin kuvitella, että A4:ssa tulee varmasti sama ongelma vastaan kun vähän suurempia teho lukemia aletaan hakemaan. Ei tässä kyllä ollut puhetta, että oliko sitä autoa tarkoitus piristää vai ei.
Nelivetohan tuossa on haldex ja konekin väärinpäin, joten paljon tossa ei ole vertailu kohtaa. Ehkä se kuitenkin jotain kertoo tuosta kestävyydestä. Ja saahan ne vehkeet rikki tarvittaessa jos haluaa.
Nelivetohan näissä on kaikista kehittynein
Kaverilla 1.8T koneesta viritetty tehtaalla yli 350HV
Nämä kaksi Essonbaarifaktaa tuossa aikaisemmin vain korjattiin, ei tässä kenenkään huipputehoja sinällään ole epäilty. Sieltä Audin tehtaalla kun ei vieläkään ole myyty mitään 1.8T koneella varustettua mallia missä olisi tehoja yli 250hv, eikä tuo torsen nyt ihan välttämättä ole se kehittynein voimansiirto. Kyllä minusta jonkun pitäisi nyt ottaa rinkelilasit silmien edestä pois ja katsella maailmaa hieman avoimemmin.
Torsen on kyllä hieno keksintö silti ja kestää voimaa. Eikä se 1.8T tekniikkakaan ihan surkea ole, mutta noissa 350hv lukemissa alkaa tulemaan esille ne heikoimmat paikat.
Täällä nyt vaan yritetään pitää jotain tasoa noissa jutuissa, ettei karkaa liikaa mihinkään kuulopuheisiin. Korjaillaan jos löytyy virheitä, eikä siitä kannata suuttua.
ps. Audilla ajettiin viimeksi ralleissa voitoista joskus 80-luvulla ja silloin se oli kehittyneintä tekniikkaa. Sen jälkeen parin kymmenen vuoden aikana ON tapahtunut kehitystä siellä voimansiirtopuolella myös muilla merkeillä.
ps. Audilla ajettiin viimeksi ralleissa voitoista joskus 80-luvulla ja silloin se oli kehittyneintä tekniikkaa. Sen jälkeen parin kymmenen vuoden aikana ON tapahtunut kehitystä siellä voimansiirtopuolella myös muilla merkeillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa