2.2E lötköaudissa oleva K-jet nykii kun n. 1800 - 3200 rpm:n välillä painaa kaasua normaalisti. Jos taas hivuttaa lappua pikkuhiljaa lattiaan, kone kiertää punaviivalle asti nätisti. Ilmiö sama sekä kylmänä että lämpimänä.
Toinen ongelma -- joka ei välttämättä liity tähän -- on huono käynnistyvyys lämpimänä. +5 asteen keleillä joutuu odottamaan parikin tuntia ennekuin starttaa.
Vaihdettu: Lämpöaikakytkin, tulpat, tulpanjohdot (Bremit), virranjakajan kansi, pyörijä, sytytyspuola, pa- ja ilman suodatin.
Tarkistettu että ilmamäärämittarin lautanen liikkuu eikä jumita mihinkään.
Uskohan tässä parkkipaikkaropaajalla alkaa mennä.
Lueskelin juttuja tuosta ohjauspaineensäätimestä, voiskohan se liittyä asiaan mitenkään? Testausehdotuksia yms otetaan erittäin mielellään vastaan!
K-jetronic nykii mutta vain nopealla kaasunpainalluksella?
Valvoja: ffp jäsenet
Ohjauspaineensäädin säätää vastapaineen sille ilman mittalautaselle ja täten määrää seoksen. Tuo kuulostaisi siltä että on hivenen laihalla ja ohjauspainesäätimen puhdistus voisi auttaa. Yksinkertaisin ja nopein konsti lienee ottaa letkut irti ja puhallella paineilmalla säätimen läpi ja testata muuttuiko. Polttoaineen sekaan laitettavat puhdistusaineetkin saattaa auttaa ja kannattaakin käyttää silloin tällöin.
Ohjauspaineensäädintä ei ole vielä saatu putsattua ja se on edelleen vialliseksi epäiltyjen listalla. Google kertoi tällaisen testaustavan (bensan)painemittarilla:
http://www.dietersmotorsports.com/tech/2002/2-2002.htm
(viimeinen kuva artikkelin lopussa).
Vaikka tuossa puhutaan Porschesta, niin eikö tuo ole ihan käypä taulukko type44:lle Audillekin kun K-jetistä vain puhutaan?
http://www.dietersmotorsports.com/tech/2002/2-2002.htm
(viimeinen kuva artikkelin lopussa).
Vaikka tuossa puhutaan Porschesta, niin eikö tuo ole ihan käypä taulukko type44:lle Audillekin kun K-jetistä vain puhutaan?
Sen verran korjausta, että iskee takaisin (röpöttää, nykii) _aina_ kun kaasuläpät on auki enemmän kuin 20% kaasupolkimen asennolla. Eli ihan sama painaako kaasu siitä 20% polkimen asennosta hitaasti vai ei.
Ohjauspaineen säätimen imutulppa -- eli se josta se imee korvausilmaa -- kehittää aika reippaan alipaineen koneen käydessä, eli ilmeisesti vika ei ole siinäkään? Vai kuuluuko sen imeä sitä kautta?
Ilmamäärämittarin lautanen liikkuu ylöspäin nätisti ilman mitään ongelmia, tarkistin senkin vielä kertaalleen varmuuden vuoksi.
Seuraava epäily on vuotava kylmäkäynnistyssuutin + varsinaiset sylinterien suuttimet.
Sitä seuraavaa ei enää olekaan...apua!
Ohjauspaineen säätimen imutulppa -- eli se josta se imee korvausilmaa -- kehittää aika reippaan alipaineen koneen käydessä, eli ilmeisesti vika ei ole siinäkään? Vai kuuluuko sen imeä sitä kautta?
Ilmamäärämittarin lautanen liikkuu ylöspäin nätisti ilman mitään ongelmia, tarkistin senkin vielä kertaalleen varmuuden vuoksi.
Seuraava epäily on vuotava kylmäkäynnistyssuutin + varsinaiset sylinterien suuttimet.
Sitä seuraavaa ei enää olekaan...apua!
Kuuluuko bensapumpun pitää moottori käydessä sihisevää ääntä vai olisiko se menossa jo elämänsä ehtoota? Positiivista lienee että sihinä tulee tankin paluusta, joten polttoaine kulkee :)
Kaikki muut jutut on jo tarkastettu paitsi kk-suuttimen vuoto; Normi kuusiokololla ei saanut laipan alimmaista pulttia auki tilanahtauden takia. Oikeastaan helpointa olisi tukkia kk-suuttimen lähtö määränjakajalta, jos löytäisi liittimen pultin tilalle lyhyemmän normaalipultin.
Kaikki muut jutut on jo tarkastettu paitsi kk-suuttimen vuoto; Normi kuusiokololla ei saanut laipan alimmaista pulttia auki tilanahtauden takia. Oikeastaan helpointa olisi tukkia kk-suuttimen lähtö määränjakajalta, jos löytäisi liittimen pultin tilalle lyhyemmän normaalipultin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa