G2 anturivika?yläpaineanturi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

G2 anturivika?yläpaineanturi?

ViestiKirjoittaja GTgolf » 2.5.2007 13:27

G2 tullut seuraavanlainen ongelma: kun ajotietokoneen mukaan öljyn lämpö nuosee +80asteeseen, alkaa öljynmerkkivalo palamaan ja summeri huutamaan, mutta vain kun autolla ajaa n.2000kierroksella vähän aikaa, ihan sama millä vaihteella..
valo sammuu ja summeri hiljenee heti kun kierroksia nostaa n.2500rpm...
eli kylmänä ei mitään ongelmaa eikä jos ajaa yli 2000kierroksella koko ajan..
voiko tämmönen johtua jostai anturista?? ja jos voi niin mistä anturista??
Viimeksi muokannut GTgolf, 2.5.2007 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 2.5.2007 13:43

Tuli ensimmäisenä mieleen että onko koneessa tarpeeksi öljyä? Suuremmilla kierroksilla öljynpaine kasvaa ja summeri lopettaa huutamisen.

Jos öljyä on riittävästi niin kyseessä on luultavasti anturivika. Tuossa koneessahan on oma anturi öljynlämmölle mittaristoa varten ja sitten paineanturi varoitusvaloa varten ja mahtaako olla vielä kolmas anturi summeria varten?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 2.5.2007 13:51

Yläpaineanturin tunnistama paine ei nyt jostain syystä ole riittävä.
Syynä joko anturin vika, tai kulunut moottori.
Anturin kytkentäpaine on ~1.8bar. Öljynpaineen tarkkailu vaatii tämän paineen jos kierroksia on 2000rpm tai yli. Mikäli näin ei ole, summeri huutaa ja valo vilkkuu.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 2.5.2007 14:08

Tuli ensimmäisenä mieleen että onko koneessa tarpeeksi öljyä? Suuremmilla kierroksilla öljynpaine kasvaa ja summeri lopettaa huutamisen.


öljyä kyllä on :) mutta miks summeri ei huuda vaikka tyhjäkäynillä sitten jos painetta ei kerran ole? :D eli aloittaa huutamisen vasta n.2000rpm..

mikä niistä on se yläpaineanturi??vois kokeilla löytää jostain toisen anturin ja kokeilla vieläkö huutaa.. öljynsuodattimen jalassa taitaa olla kaks anturia ja joku on vielä kannen kyljessä..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 2.5.2007 14:58

Olikohan se niin päin, että suodatinjalassa oleva on yläpaineanturi ja kannen päässä alemman paineen anturi. Yläpaineanturi on käytössä vain kun kierroksia on yli 2000 ja van tämä anturi ohjaa summeria. Kannattaa vielä tarkistaa jostain, kumpi anturi on kumpikin, muistan nuo aina väärin :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa