Mk4 Golffin oudot sähköviat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

K. Seppä
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2006 11:32

Mk4 Golffin oudot sähköviat

ViestiKirjoittaja K. Seppä » 23.4.2007 14:41

Talvella ilmaantui tuohon golffiin sellainen vika että kun laitti kylmänä käymään niin mittaristossa vilkkuu ylikuumenemisen valo ja summerit huutaa, valo kyllä sammuu kun auto vähän lämpeää. Paikallinen autosähköliike meinasi viaksi lämpöanturia ja vaihdoin sen sitten tuossa pari päivää sitten, vika kuitenkin jatkuu edelleen.

Samassa pelissä on sellainen ongelma että jos ajaa sateella tai vesilätäköstä läpi kunnolla niin tuntuu kun auto ei kävisi enää kuin varmaan kahdella sylinterillä, hirvee röpötys ja nykiminen ja huippunopeus 45km/h... tulpat ja tulpanjohdot on uudet, tulppia vaihdellessa olen huomannut että kolmesta tulpasta (samalta puolen lohkoa) on aina hävinnyt se kärki lähes kokonaan kun muissa kolmessa on vielä tallella. Viimeisin vikakoodi oli että Moottorinohajaus yksikkö epäkunnossa, ei viitteisi alkaa kyllä kokeilee sit kun vika ei taas ollutkaan siinä.

Autohan on 2,8 V6 4motion -99 AQP koneella

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 23.4.2007 17:49

Mulla oli omassa V6:ssa samantyylistä sytkäpuolen vikaa minkä huomas tehottomuutena. Se paheni ja auto alkoi käymään viidellä, johon syyksi ilmeni puola. Vaihdoin sen rikkinäisen puolan ja ajelin taas melkein kuukauden jonka jälkeen meni taas puola, onneksi kuitenkin eri. Vaihdoin sitten loput viisi vielä, eikä enää ole ollut ongelmia. Viat saattoivat aiheutua moottorin pesemisestä. V6:ssa on aika paljon herkemmät noi puolat/tulpat kostumiselle kuin esim. 1.8T:ssä jossa puolat tulee pulteilla kiinni venttiilikoppaan. Ootko kattonu tulppia onko menneet ruosteeseen pinnalta sekä onko tulpanhattu/puola hapettunut sisältä? Itsellä kyllä tuli vikakoodi joka kertoi sytytyshäiriöstä tietyssä sylinterissä.

K. Seppä
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2006 11:32

ViestiKirjoittaja K. Seppä » 23.4.2007 18:21

Eikös tässä ole sellainen kuuspäinen puola joka on yhtenäinen? Tuntuu et tuossa on sähkövikaa vähän joka paikassa. Lisäksi tuon ylikuumenemisen valon oudon käytöksen tekee hassummaksi että lämpömittari on silloinkin nollassa ja kun vag-comilla katson nii näyttää moottorin lämpötilaksikin aina ulkolämpötilan. Tuosta sytkäongelmasta sen verran että tulpat on kyllä ollu päältä ihan hyvässä kunnossa. Pitänee tsekkailla tuossa illalla noita puolia vielä ja ehkäpä sitten tilata taas uutta osaa, huoh. Vaihtoon on jo menny lambda, lämpötila-anturi ja tulpanjohdot, kohta on koko auto uusittu :D

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 23.4.2007 20:23

No mul on ainakin kuus puolaa, mutta mun kone on BDE. En kyl uskois et näis niin paljoa ois eroo et sul ois yks puola, mutta en varmaksi tiedä. Mulla ei myöskään ole oikeastaan vaihdettavia tulpanjohtoja kun puola ja tulpanhattu on samaa puuta.

K. Seppä
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2006 11:32

ViestiKirjoittaja K. Seppä » 23.4.2007 20:29

Juu no mulla on jonkinverran erilainen koska puola on koneen sivulla ja siitä menee johdot tulpille. Varmaksi selviää kun katson illalla millainen paketti sieltä irtoaa. Jos tuossa olis vaikka kaks puolaa, kullekkin puolelle oma, se vois selittää miksi toisen puolen tulpissa tuo ilmenee.

K. Seppä
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2006 11:32

ViestiKirjoittaja K. Seppä » 1.5.2007 16:14

Huoh, johan oli puola hinnoiteltu oikein, vaivaset 450e pyöreästi. Ei tollasta varmaan kannata edes haaveilla mistään käytettynä tai tarvikkeena? Suolainen summa jos ei vika korjaannu tolla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa