1.8 8v kansipahvi palanut?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

1.8 8v kansipahvi palanut?

ViestiKirjoittaja Ripa » 30.4.2007 19:59

Tässä nyt on suuntaan jos toiseenkin ollut arvailijoita. Pistetään tännekkin juttua. Eli potilas on 1.8 8v '90 Scirocco, johon on tehty hiljattain remonttia. Auto käy ja kukkuu hienosti ainoa mikä mietityttää on kun auton ajaa lämpimäksi niin vedenlämmöt heittelee hieman edes takaisin. Jäähdyttimen flekti käynnistyy jossain 100C paikkeilla ja sammuu jonkin ajan kuluttua jäähdytettyään niin kuin pitääkin. Suurin epäilys kansipahvin palamisesta tms. onkin se että öljyntäyttö korkkiin kertyy aina vaaleaa töhnää. Kuitenkin jäähdytysnesteet näyttää puhtailta kuin myös öljyt.

Asiaa tietenkin selventäs kun vaan ajelis lisää ja kattos alkaako jäähdytinnestettä häviämään tai lämmöt temppuilemaan lisää. Ei vaan uskalla..

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 30.4.2007 20:12


Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 30.4.2007 21:29

^Kiitoksia, enpäs tuollaista topiccia löytänytkään vaikka noita kansipahvi juttuja koitin etsiä. Sain erittäin luotettavalta taholta vinkkiä että voisi johtua liian hienoista moottoriöljyistä, kuulostaisi loogiselta. Nimittäin vaihdoin juuri alku keväästä uudet öljyt, jonka jälkeen tuota töhnää on alkanut kertymään korkkiin. Koneessa Castrol RS öljyt jotka taitavat tuon nyt aiheuttaa.

Jatkamme kunhan öljyt on vaihdettu.

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 30.4.2007 21:39

Totta, eri merkkiset öljyt keräävät eri tavalla tuota limaa. Myös öljymerkin vaihdon jälkeen saattaa sitä esiintyä tavallista enemmän. Kylmä keli ja lyhyenmatkan ajohan sen määrää lisää. Mutta sen soosin pitäisi poistua, kun ajaa vähänkin pidemmän matkan, jolloin huohotinputket lämpenevät tarpeeksi.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.4.2007 23:01

Hmm, itse ajan työmatkaa noin 55km/siivu ja silti sitä kertyy ainakin TB Diamondilla. Myös jotain Champion-merkkistä kuraa olen kokeillut ja taisi myös joskus jotain muuta olla koneessa, ei vaikutusta. Sittemmin olen antanut asian olla kun ei tuosta mitään haittaakaan ole ollut. Koneella ajettu nyt 380tkm ja samaa mömmöä ilmaantui jo 130tkm kohdalla. Oletettavasti ongelmat olisivat jo ilmenneet jos mömmö jotain aiheuttaisi :)

Edit: Huohotinkin on koneen takapuolella, ei taida näissä koneissa ihan helpolla jäätyä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa