1.4 16v murheet?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

1.4 16v murheet?

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 25.4.2007 12:25

Elikkäs noista jakopää ja mäntäongelmista tarvitsis tietoa. Onko jossakin vaiheessa tehty muutoksia, eli koskeeko riskit vielä esim. -02 ja sitä uudempia moottoreita?
Kaveri kyseli asiaa, koska noista on aika hyvin tarjontaa markkinoilla..

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 25.4.2007 15:38

Minkäslaista jakopää ja mäntäongelmaa niissä sitten on ollut?? Itselläkin moisella möllykällä kiesi kulkee eteenpäin mutta enpä ole mitään pahaa kuullut koskaan sanovan noista. Siis tekniiikan kestävyyden puolella, tehoton p*skahan toi on =)

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 25.4.2007 19:45

1. Männän helmat kolisee, mäntä ns. kaatuu sylinterissä.
2. Suuri öljynkulutus, liittyy kohtaan 1.
3. Huohotin tukkeutuu ja jäätyy talvisin, liittyy kohtaan 2.
4. Hammashihnan kiristin pettää ennen varsinaista hihnan vaihtoikää
5. Vesipumppu vuotaa usein

Siinä nyt muutama äkkiä mieleen tullut syy, minkä takia yksnelkkuja on hyvin myynnissä.

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 25.4.2007 20:01

Ja samaa vikaa on 1.6i 16v moottoreissa.
Se vanhempi 1.6 8v esim AKL on murhevapaa noista kaikista vioista.

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 25.4.2007 20:21

Tuntuu tuota ongelmaa olevan 1.4 8v koneessakin. Mamman polossa toinen alakerta menossa kun alkoi kolisemaan n. 50tkm jälkeen. Kyseessä -01 polo

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 26.4.2007 16:46

No nyt kuulin. Hyvin onnistunu kiertämään.. Tai no olinhan minä tuosta 3. kohdastakin (ja siinä sivuten 1., ja 2.) lukenut, muttei taas tullut mieleen. Noh täytyy kohta auto vaihtaa kun 40tkm kohta mittarissa, ni muiden murheiksi =)

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 28.4.2007 11:39

Pasi H. millä mä ajan? ;)

markII
-
Viestit: 106
Liittynyt: 28.4.2004 11:37

ViestiKirjoittaja markII » 29.4.2007 13:30

Mulla jääty Fabista (AUB) huohotin edellis talvena ja heitti öljyt ulos. Vaurioita ei onneksi tullut. Sitten laitoin uretaaniputkea huohotinputken päälle eristeeksi ja sen jälkeen ei ole jäätynyt. Öljyä kuluu n. 1l/10000km. Toinen isompi murhe on ollut EGR kanavien tukkeutuminen. Ajossa sitä ei muuten huomaa, muuten kun että mittaristossa palaa oranssi moottorin merkkivalo. EGR-venttiilin vaihdoin turhaan ja Porin Rinta-Jouppi rokotti koko hommasta ihan kivasti, kun vikaa "haettiin".


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa