Elikkäs noista jakopää ja mäntäongelmista tarvitsis tietoa. Onko jossakin vaiheessa tehty muutoksia, eli koskeeko riskit vielä esim. -02 ja sitä uudempia moottoreita?
Kaveri kyseli asiaa, koska noista on aika hyvin tarjontaa markkinoilla..
1.4 16v murheet?
Valvoja: ffp jäsenet
1. Männän helmat kolisee, mäntä ns. kaatuu sylinterissä.
2. Suuri öljynkulutus, liittyy kohtaan 1.
3. Huohotin tukkeutuu ja jäätyy talvisin, liittyy kohtaan 2.
4. Hammashihnan kiristin pettää ennen varsinaista hihnan vaihtoikää
5. Vesipumppu vuotaa usein
Siinä nyt muutama äkkiä mieleen tullut syy, minkä takia yksnelkkuja on hyvin myynnissä.
2. Suuri öljynkulutus, liittyy kohtaan 1.
3. Huohotin tukkeutuu ja jäätyy talvisin, liittyy kohtaan 2.
4. Hammashihnan kiristin pettää ennen varsinaista hihnan vaihtoikää
5. Vesipumppu vuotaa usein
Siinä nyt muutama äkkiä mieleen tullut syy, minkä takia yksnelkkuja on hyvin myynnissä.
Mulla jääty Fabista (AUB) huohotin edellis talvena ja heitti öljyt ulos. Vaurioita ei onneksi tullut. Sitten laitoin uretaaniputkea huohotinputken päälle eristeeksi ja sen jälkeen ei ole jäätynyt. Öljyä kuluu n. 1l/10000km. Toinen isompi murhe on ollut EGR kanavien tukkeutuminen. Ajossa sitä ei muuten huomaa, muuten kun että mittaristossa palaa oranssi moottorin merkkivalo. EGR-venttiilin vaihdoin turhaan ja Porin Rinta-Jouppi rokotti koko hommasta ihan kivasti, kun vikaa "haettiin".
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa