Golf G60 tyhjäkäyntihäiriö?? EI ENÄÄ AINOASTAAN SE!!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rysty
-
Viestit: 5
Liittynyt: 20.4.2007 21:25

Golf G60 tyhjäkäyntihäiriö?? EI ENÄÄ AINOASTAAN SE!!!

ViestiKirjoittaja rysty » 20.4.2007 21:43

Allekirjoittaneen neitsytkirjoitus tälle palstalle ja muutenkaan en autoista paljoa ymmärrä, mutta satuin ostamaan n. 1 kk sitten gti 1,8 g60 -90 golffin ja seuraavia ongelmia ilmennyt juuri ennen katsastusta: Auto sammuu vauhdista kytkin pohjassa (tyhjäkäynti?), öljyt kohdallaan, mutta (ajotietokoneen) öljyvalo palaa ja varoitusääni alkaa huutamaan aina kun kierrokset nousee ~2500 rpm ja loppuu vasta kun auton sammuttaa.. Tulpat vuotaa vaikka tiukalla(pitäisi olla oikeat tulpat)? -Jos joku ystävällinen viitsii auttaa, niin saan auton (myynti)kuntoon.. Tattis!!
Viimeksi muokannut rysty, 23.4.2007 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 21.4.2007 11:07

Tuota vauhdista kytkin pohjaan ja sammuu -ongelmaa oli kuukausi takaperin jollain kakkis-GTI kaverilla, searchilla pitäisi löytyä. Öljynpaineen anturi kannattaa tarkastaa ettei ole viallinen. Vaihda vielä vaikka uudet varmasti oikeat tulpat vanhojen tilalle, siinä ei häviä kuin pari kymppiä rahaa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, paljonko maksoit autosta?

rysty
-
Viestit: 5
Liittynyt: 20.4.2007 21:25

ViestiKirjoittaja rysty » 21.4.2007 12:00

Enhän mä sillä searchilla mitään löytäny..Mahtaakohan se öljypaineanturi sijaita jossain öljysuodattimen vieressä?? En oo ihan varma ihmettelinkö oikeaa osaa.. Ihan mielenkiinnosta vastaan et alle kaks tonnia. Kuulemma ei mitkään ihan huonot kaupat..Vai mitä mieltä?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.4.2007 12:38

Ainakin noissa perusmyllyissä on 2 anturia, toinen kannen päässä ja toinen siinä suodattinjalassa. Jompi kumpi noista kytkee summerin tuossa 2500rpm tienoolla jos painetta ei ole riittävästi. En vaan taaskaan muista, kumpi.

rysty
-
Viestit: 5
Liittynyt: 20.4.2007 21:25

tais mennä golffi paskaks..

ViestiKirjoittaja rysty » 23.4.2007 20:05

Tänään golf alkoi sammuilemaan koko ajan vauhdista ja ei pysynyt enää edes vapaalla käynnissä (niinkuin ennen). Koneesta kuului pientä nakutusta tyhjäkäynnillä, mutta ajattelin kuitenkin ajaa kotiin kaikessa rauhassa. Noin 500 m ennen kotipihaa 60 km/h:n vauhdista auto nykäisi ihan pirun kovasti, teki äkkinäisen moottorijarrutuksen. Jatkoin matkaa kotiin ja auto röpelsi ja nakutti ja hakkas.. Käynnistin vielä kerran ja kuuntelin hetken tyhjäkäyntiä..kuulosti kuin mäntä olisi pompannu ulos koneesta, kuului tasainen pirun kova hakkaus noin 2 sekunnin ajan kunnes sammutin auton. Eipä uskalla enää käynnistellä..

Tietääkö kukaan mikä ja miten paha vika kyseessä??

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 23.4.2007 20:24

Oliko ahtopainemittaria? Jos niin, mitä näytti? Tuollaisia ääniä kuuluu kun ahdin poikii...

rysty
-
Viestit: 5
Liittynyt: 20.4.2007 21:25

ViestiKirjoittaja rysty » 23.4.2007 21:25

Sillä MFA:lla kattelin niitä ahtopaineita, näytti 3 vaihteella ajaessa 1500 (n.0,5 bar??).. Taitaa olla ahdin aika hapoilla, vai kuinka? Mitäköhän on tehtävissä ja paljon maksaa??

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 24.4.2007 9:06

Ahtimelta pudottaa remmin pois ja pyörittää käsin hihnapyörästä niin tuntee kyllä onko ehjä. Halvempaa vaihtaa moottori kuin ahdin...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 24.4.2007 9:26

Oiskohan ahdin enteillyt jotain, kun heti kaupan jälkeen hajosi? Oliko mitään merkkejä, jospa vaikka myyjä olisi ollut tietoinen ongelmasta, tai sitten oli vaan todella surkeaa tuuria, ei ne G:t nyt sentään joka päivä laukeile.

rysty
-
Viestit: 5
Liittynyt: 20.4.2007 21:25

ViestiKirjoittaja rysty » 24.4.2007 12:40

Tutulta ostin auton, joten enpä usko hänen tienneen ahtimen heikosta kunnosta..Ajoin autolla kaupan jälkeen yli 1000 km, ja ei ollut muita ongelmia kuin ylimpänä mainitut. Onkohan siihen ahtimen hajoamiseen vaikuttanut jokin muu osatekijä kuin itse ahtimen huono kunto?? Vien auton nyt kuitenkin korjaamolle, katsotaan tajuaako ne siitä mitään..Kiitti vinkeistä!!

SAmmyG
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.4.2007 20:51

ViestiKirjoittaja SAmmyG » 24.4.2007 13:12

Omassa G60:ssa ahdin antoi ulkopuolisen mittarin kanssa 0.5bar. Ahdinta ei oltu koskaan aikaisemmin huollettu. Ääniä se ei tosin pitänyt. Näinollen voi myös olettaa, että jos paineet on tippunut sinne 0,5 hujakoille, niin se ei välttämäti tarkoita sitä, että se on ihan täysin särki.

Oman pirssin kanssa se viis penniä oli siinä, että yksi sylinteri oli leikannut kiinni :(

junnu^
-
Viestit: 50
Liittynyt: 14.1.2004 17:52

ViestiKirjoittaja junnu^ » 24.4.2007 13:52

G-lader tarvitsee toimiakseen öljyvoitelun, joten jos sulla ei ole öljynpaineet ollu kohdillaan tai joku tukos jossakin, niin varmasti korkkaa ahdin. Eli siis kuvailemiesi oireiden perusteella epäilisin juuri näin käyneen.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 24.4.2007 14:41

Mulla poiki se ahdin ja eikä siellä siinä vaiheessa ollu yhtään ahtoja. Nuo kuvaukset äänistä kyllä osuu kohdalleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa