Tervehdys!
Onko jollain tietoa millainen työkalu tarvitaan pakosarjan/pakoputken liitokseen? Siinä on kaksi C mallista pantaa mitkä pitävät pakosarjan/pakoputken yhdessä. Jokin erikoistyökalu niiden asennukseen on olemassa mutta ei viitteis 60egee siihen pistää. Jollakin ilmeisesti ne "leuat" avataan jotta saapi paikoilleen. Jos joku semmosen on väsännyt niin viitteiskö pistää mallikuvan työkalusta.
-87 1.6 Golf
Valvoja: ffp jäsenet
Itse käytin vanhaa jakohihnaa ja rautakankea iroituksessa; elikkä hihnasta semmoinen lenkki ja rautakangella kevyt nosto lenkin toisesta päästä. Kangen pää tuettuna iskarintolpan päähän. Puolen minuutin homma. Kiinnilaitto onkin sitten hiukka kinkkisempi , mutta itse käytin semmoista pientä rakennuspuristinta apuna ja noita edellä mainittuja kapistuksia myös. Kaveri oli vielä jeesailemassa niin helposti meni takaisinkin..
Jos hitsausvehkeet löytyy, niin väsää järeästä pultista, putkenpätkästä ja parista tapista sellaisen vehjeen jolla saa kiristettyä ne jouset auki. Pois ne saa melkein millä tahansa, mutta takaisin saaminen on kinkkisempi juttu.
Tuossa itse tekemässäni työkalussa on seuraavan kaltainen rakenne:
----- = pultti, X on pultin kanta
m = kaksi mutteria hitsattuna peräkkäin, kylkeen hitsattu ~6mm pitkä 8mm tappi
p = pulttiin hitsattu prikka
== = Pätkä putkea, jonka kylkeen hitsattu toinen 8mm tappi
Selkeä kuva :) Laite toimii niin, että nuo tapit työnnetään niihin jousen reikiin ja kierretään pulttia jolloin jousi aukeaa.
Tuossa itse tekemässäni työkalussa on seuraavan kaltainen rakenne:
Koodi: Valitse kaikki
| |
--m--p==X
----- = pultti, X on pultin kanta
m = kaksi mutteria hitsattuna peräkkäin, kylkeen hitsattu ~6mm pitkä 8mm tappi
p = pulttiin hitsattu prikka
== = Pätkä putkea, jonka kylkeen hitsattu toinen 8mm tappi
Selkeä kuva :) Laite toimii niin, että nuo tapit työnnetään niihin jousen reikiin ja kierretään pulttia jolloin jousi aukeaa.
tai sitte sahaa se toinen C rauta keskeltä kahtia ja tee sellainen pultilla kiristettävä malli, näin tein ite ja hyvin on pysyny... saatampa kehitellä kuvankin ko. "patentista" tässä suuressa lähitulevaisuudessa...
ja miksi vain toinen? siksi koska se toinen menee siihen oikeastaan ilman mitään niin ihmeellistä välinettä paikalleen kuhan taivuttaa pakoputkea vähän vinoon ja sitten ku se pakoputki on vinossa niin sen toisen laittaminen paikoilleen on aivan helvetin hikinen homma, paitsi tuon patentin kanssa, siitä tulee sellainen altapäin kirsitettävä malli ja pysyy...
ja miksi vain toinen? siksi koska se toinen menee siihen oikeastaan ilman mitään niin ihmeellistä välinettä paikalleen kuhan taivuttaa pakoputkea vähän vinoon ja sitten ku se pakoputki on vinossa niin sen toisen laittaminen paikoilleen on aivan helvetin hikinen homma, paitsi tuon patentin kanssa, siitä tulee sellainen altapäin kirsitettävä malli ja pysyy...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”