G2 8v kannentiiviste

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

G2 8v kannentiiviste

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.1.2006 18:47

Kuinkas pitkälle virikoneissa katukäytössä tollanen alkuperäinen kannentiiviste kestää?
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 17.1.2006 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 17.1.2006 21:43

Laita peltinen 1.8 tiiviste about 35€ eikä oo murheita.

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 17.1.2006 21:59

Minkäs paksuisia näitä tiivisteitä on?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.1.2006 22:04

Mistä muka peltisen saa 35 eurolla?!?!

Orkkis tiivari on 1.8mm littaantuneena ja G60 on kait 1,6mm(?). Cometiciltä saa tilauksesta minkävahvuisia vaan ja kalliilla :) Sellanen "varastopaksuus" on 1,37mm Prostreetin sivujen mukaan.

Monet sanoo, että G60 tiivisteen voi uudelleenkäyttää muutaman kerran. Onkohan niin? Eikös ny lulis niiden liekkirenkaiden lättääntyvän ihan ekalla kerralla ja toiseen kertaan ei enää sa pitävää?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 17.1.2006 22:46

Stokkalta oon niitä hakenu. Saan jonkun säälittävän rabatsuunin tosin. Siis ei g60 tiiviste vaan ööh 95-> eteenpäin perus 1.8:n tiivari.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 18.1.2006 2:33

Myös tdi:ssä on ollut peltistä ja eri paksuuksilla. Enempää en muista/tiedä, mutta ovat tiskillä kyllä auttanut.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 18.1.2006 11:41

1Z, 1Y ja AAZ 1,9 dieseleissä on eripaksuisia tiivareita. Tosin noi koneet on poraukseltaan 79,5mm, joten reikä on hiukan pienempi kuin 81mm. Tuottaakohan ongelmia vai täytyyköhän tiivaria hiukan modifioida...

En tiedä, että sopiiko sitten suoraa GU-lohko/RV-kansi -yhdistelmään. ETKAssa kuulemma on kirojtuksia kyseisten tiivisteiden kohdalla, että 1 hole, 2 holes, 3 holes. Mitä noi tarkottaa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.1.2006 14:36

Noista reikien lukumäärästä tietää sen tiivisteen paksuuden.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 18.1.2006 14:56

2.0 16v:ssä (ainakin ABF) myös peltinen tiiviste. Muistaakseni 1,8mm paksu, poraus 82,5.
40€:lla sellaisen sai omakseen.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 18.1.2006 14:56

Paksuuserot on bensakäytössä melko mitäänsanomattomia. metallisena 1.53 1.57 ja 1.61mm

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.1.2006 23:19

jii_bee: säähän maksoit kympin liikaa... Tasan 30e oon noita Rentzin tiivisteitä tammerista hakenu. Tossa 2.0 16v:n tiivisteessä joutuu joko muokkaamaan yhtä reikää tai ottamaan lohkosta sen kytkimen puoleisen "ohjuritapin" pois. (siis sen tapin mikä ohjaa kannen ja lohkon oikeeseen paikkaan...)
Kannattaa sit tiskillä pyytää just nimenomaan peltistä tiivistettä, koska niitä saa pahvisenakin...
Ja mitä tulee tohon tiivisteen kestoon, niin mun autolla oli ajettu 150tkm vakiona ja viritettynä 1.1bar (G60) 15tkm ja välissä pahvitiiviste. Siis kyseessä tehtaalla laitettu pahvitiiviste. Siis G60:ssähän ei kaikissa oo alunperin peltitiivistettä... Ja toisessa autossa turbokäytössä n.10tkm 0.8bar pahvitiivisteellä. Että eiköhän se vaparissa kestä, jos tasopinnat on suorat, momentit on oikeet ja nestettä koneessa...

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 19.1.2006 0:50

ABF-tiivisteessä ellen ihan väärin muista 83.5mm reiät sylintereille.

Huhu kertoo että joissakin SM-tason vag-kilpamoottoreissa käytetään vakiota metallista kannentiivistettä...? Vaikka Rolle osannee halutessaan vahvistaa tai kumota huhun.....?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 26.3.2007 15:31

Mitä haittaa tosta on, että tiivisteessä reiän halkaisija on 82.5mm ja pytyissä on porausta 81mm? Kyseessä on nimeenomaan ABF koneen metallinen Victor Reinz valmiste. Tulee ahdettuun 8v moottoriin.

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 26.3.2007 22:31

Ja jos on tarvetta "säätää" tiivisteen paksuutta niin noista metallisista voi purkaa pois kerroksia tarpeen mukaan kun katsoo että lohkoa ja kantta vasten jää sellaiset pellit missä on pokkaukset reikien ympärillä. Olen käyttänyt mitsussa ohuimmillaan 0.2mm kannentiivistettä (ohuin pelti) noin 600NM väännöillä eikä ollut ongelmia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa