Koneen venttiilin nostajat naputtaa häiritsevästi, kun öljynlämmöt on alle 65. Sitten kun öljy lämpenee enemmän naputus loppuu. Onko toi ihan ominaisuus, vai saattaisko siihen auttaa esim. eri öljy (nyt Teboilin Gold), tai Forte käsittely/vastaava.
Sitten tarvis vaihtaa jakopäänhihna ja kiristin. Autodatan mukaan siihen tarvitaan erikoistyökaluja: Kireysmittari VAG nro 210 ja kaksihaarainen avain Matra V.159. Tarviiko noi työkalut välttämättä, vai pärjääkö ilman? Saako ne Vw:n tiskiltä?
Mistä sais Turun seudulta/tilattua virranjakajan stefan?Teollisuus Etolassa ei ainakaan ollut 12X19X5 kokoa. 12X20X5 kokoa näyttäis löytyvän monestakin paikkaa, mutta en tiedä käykö se? Mitä maksaa täydellinen uusi virranjakaja?
Suuttimien o-renkaat pitäisi myös vaihtaa. Onko hyviä neuvoja miten suuttimet sais irti, kun tuntuvat olevan aika pirun tiukassa?
Kr naputtaa kylmänä ja muita asioita
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ilman erikoistyökaluja mä hihnan vaihdoin.
Sopivilla taivutetuilla kärkipihdeillä saa kiristintä käännettyä. Kireys pitää laittaa sit tunteella. Ei liikaa ettei kiristin ota itteensä eikä liian vähääkään ettei hyppää.
Venttiilien nostimet olis varmaan aika vaihtaa. Motonetistä Febin nostimet eikä maksa kauheasti.
Sopivilla taivutetuilla kärkipihdeillä saa kiristintä käännettyä. Kireys pitää laittaa sit tunteella. Ei liikaa ettei kiristin ota itteensä eikä liian vähääkään ettei hyppää.
Venttiilien nostimet olis varmaan aika vaihtaa. Motonetistä Febin nostimet eikä maksa kauheasti.
http://ffp-motorsport.com/tuning/distseal.php
Tampereella ainakin "Tampereen Insinööritoimisto" niminen putiikki myi noita 12x19x5 stefoja.
Tampereella ainakin "Tampereen Insinööritoimisto" niminen putiikki myi noita 12x19x5 stefoja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa