Kireän 1.6 8v Golfin sytystys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

Kireän 1.6 8v Golfin sytystys

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 11.3.2007 9:18

Kyseessä kilpakone, tehty halvalla budjetilla. Millä konstilla saisin sytytyksen seuraamaan mukana (ja kohdallaan) yli 8000 RPM:n? Tällä hetkellä kärjellinen, oma jakaja vaihtoehtona.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 11.3.2007 13:02

eipä oikeen kait kärjelliset pysy millään mukana enää noissa luvuissa, kun puola ei kerkee latautuu ja kipinäjännite jää alhaiseksi

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 11.3.2007 22:23

Kyllä kai se pitäisi saada tässäkin toimimaan, kun vastaavat TC Fiatitkin toimii... Ihan vakio puolalla, kärjellisenäkin. Toinen vaihtoehtohan olisi kärjetön, mutta miten golffin omat kärjettömät pelaa vai pitäiskö suosiolla hakea joku edukas tarvikekärjetön?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.3.2007 3:14

kyllähän golfin oma kärjetön pelaa jo ihan eritavalla ylemmillä kierröksillä, kun sytkäjännitteet on korkeemmat ja "elektroniset kärjet" on kuitenkin aikasta paljon nopeemmat toiminnaltaan.

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 12.3.2007 21:24

Mitenkäs tuon ennakon kanssa, onko kenelläkään kokemusta, miten keskipakopainojen liikettä tulisi rajoittaa, jotta saadaan ennakot oikeanlaisiksi. Jousia ainakin kiristää tai siis hommata kireemmät. Mutta miten paljon?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.3.2007 16:31

Kireämmät jouset vain myöhäistää maksimiennakon mukaan tuloa. Vakiona taitaa maksimi ennakko olla pelissä jossain 4000rpm kohdilla. Eli mieluummin löysemmät jouset.
Muistaakseni keskipakopainoissa on muovisetosat päissä, jotka vaikuttaa kuinka pitkälle ne aukeaa ja kääntää lisää ennakkoa.
Kun purat esim kärjettömänjakajan auki niin ymmärrät miten se toimii.

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 15.3.2007 9:35

Eikös tarkoituksena ole kuitenkin saada maksimiennakko myöhemmin tulevaksi? Ja hieman pienempänä, kuin vakiossa. Eli tarvittavat toimenpiteet olisivat juuri tuo jousien jäykistäminen ja maksimiennakon rajoittaminen vakiota pienemmäksi? Vai suuremmaksi?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.3.2007 9:43

Periaatteessa mitä enemmän kierroksia, sitä enemmän ennakkoa (siis periaatteella ei lähellekkään aina ole mitään tekemistä käytännön kanssa näissä asioissa). Eli jos nyt karkeita sääntöjä lähdetään sanomaan niin tosiaan vakiojakajaan jäykempää jousta, tai köykäisempää painoa. Niin yksillöllisiä nuo asiat, että on vain pakko ajaa jokaista konetta erikseen penkissä pitkät tovit että löytää optimit.

Jos koneen on tarkoitus kiertää yli 8000rpm, niin kyllä ollaan hieman väärillä jäljillä jos keskipakoennakko on maksimissaan jo alle 4000kierroksen. Eihän tuollainen kone edes toimi vielä pätkääkään tuolla kierrosalueella, joten miksi turhaan satsata sinne tarkkaa ennakonsäätöä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa