Mikä alusta passat 3bg pwd?
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä alusta passat 3bg pwd?
Auto -03 passat 1.9 tdi 100hv autom.Mittarissa n.200000km.Alkaa iskarit ja jouset oleen sen verran lötköt että vaihto on talven aikana edessä.Mitä alustasarjoja porukka on näihin laittanut/mitkä on näissä toiminut?Nyt ei haeta mitään tappi matalaa tai rata jäykkyyksiä vaan hillittyä madallusta niin ettei ajomukavuus kärsisi.Niin ja onko alustan madaltaminen vaikuttanut etupään nivelten kulumiseen?
Toi '03 Passat on sitten niin eri auto kuin muut 3BG-malliset Passatit, ettei wanhoja keskusteluita kannata lukea? ---> Search.
Alkuun esim. tästä: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63557
Alkuun esim. tästä: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63557
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Ite olin samoissa ajatuksissa ja siihen on vain yksi vastaus EIBACH. Nyt eipaksin jouset alla. Sopiva madallus ja ajomukavuus edelleen huippuluokkaa.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Ihan vakio iskarit... Pitäis vielä kestää kun madallusta vaan 30mm...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Jousien vaihto tollaseen kippoon kun meillä onkin sitten ihan asia erikseen... Hiki nousee otsaan ku muisteleekin sitä hommaa :(
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Riippuu tietysti vähän järjen käytöstä ja tuurista... Itsellä molemmat aika vähäistä etupään kanssa ja noin 10 tuntia meni aikaa kun sai molemmat puolet vaihdettua... tosin aika oli suht rajallista eli aika pätkissä joutu hommat tekemään... yhtä kyytiä ois voinu hoituu nopeemminkin... :)
tarviit etupään ylätukivarsien irrotukseen paljon rost offia tai vastaavaa rasvaa ja saatanan ison lekan. tai noi ei nyt mikään kymppikilosta mutta hutkimaan varmaan joudut. se lukituspultti millä ylätukivarsien pallonivelet on lukittu on hävyttömän tiukkaan tarttuva ja saattaa irrottaessa ottaa "vähän" itteensä. toinen minkä tarviit on jousipuristimet. nämä siis ainakin.
Jep, suuntaukset sitten vaihdon jälkeen ja jousipuristimet kyllä löytyy. Kylmätalli, joten ihan heti ei näillä pakkasilla tuota vaihtoa tehdä.
Kyse oli juurikin tuosta etupään tukivarsi hässäkästä, mitä ongelmia siinä on edessä. Mahtuuko tuonne pulttipyssy väliin? Onko normipultti vai tarviiko varautua etukäteen ostaan uusi tilalle. Tarkotus kuitenkin saada tuo alle jonain viikonloppuna ja päästä taas autolla liikkeelle, joten ongela kohtiin on hyvä tutustua etukäteen, ettei auto jää talliin lepäämään. Entäs se yläpuolinen kumi/laakeri, vai miksikä sitä sanotaankaan, kannattaako vaihtaa samalla (125tkm mittarissa)?
Entäs takapäässä, mitäs kautta tuo yläpää iskarista irrotetaan variantissa? Joutuuko purkaan sisämuoveja että pääsee ylkautta käsiksi?
Nm. "korjausopas kateissa" josta voisi kuvia tutkia etukäteen.
Kyse oli juurikin tuosta etupään tukivarsi hässäkästä, mitä ongelmia siinä on edessä. Mahtuuko tuonne pulttipyssy väliin? Onko normipultti vai tarviiko varautua etukäteen ostaan uusi tilalle. Tarkotus kuitenkin saada tuo alle jonain viikonloppuna ja päästä taas autolla liikkeelle, joten ongela kohtiin on hyvä tutustua etukäteen, ettei auto jää talliin lepäämään. Entäs se yläpuolinen kumi/laakeri, vai miksikä sitä sanotaankaan, kannattaako vaihtaa samalla (125tkm mittarissa)?
Entäs takapäässä, mitäs kautta tuo yläpää iskarista irrotetaan variantissa? Joutuuko purkaan sisämuoveja että pääsee ylkautta käsiksi?
Nm. "korjausopas kateissa" josta voisi kuvia tutkia etukäteen.
alapään taisi saada pulttipyssyllä ihan nätisti mutta se yläpään tukivarsien lukituspulttia ei taida saada kun pienellä pyssyllä. silläkin se lähinnä pyörii paikoillaa. ongelmahan siinä pultissa on että mutterihan lähtee ihan kiltisti siitä pultin päästä irti, mutta se ite pultti on pirun vaikee saaha vedettyä/työnnettyä pois sieltä paikoiltaan että ylätukivarret saisi siitä pyörännapahässäkästä irti. sekun tuppaa useimmissa passateissa& audeissa tarttumaan hämmentävän tiukasti kiinni. kannattaa takaslaittaessa jollain kunnon rasvalla (esim jarrurasvalla) voidella se niin helpottaa ehkä ens kertaa ajatellen.
yläpäätä varten joudut muistaakseni purkamaan sen akkukaukalon muovin pois. siellä akkukaukalossa ja taisi konehuoneenpuolellakin olla niitä iskarin yläpään pultteja ikävästi kaikenmaailman letkujen seassa. löytyy varmasti ne 3 pulttia puoleltaan ainakin kun taskulampulla ettii. ne ylätukivarret lähtee sitten sen iskari-jousipaketin kanssa samassa matkassa. kato tarkkaan että kasaat sen iskarin kanssa sitten niin että kaikki osat sojottaa oikeaan suuntaan, koska jousen vapautuksen jälkeen niitä on vaikea käännellä enää. Iskarin yläpäässä on hyvä kans käyttää pulttipyssyä niin ei tarvii pelleillä lenkillä ja kuuskoloavaimella. ruuvaat vaaniskarin yläpään pultin niin tiukkaan sormilla kun saat ja että se on kunnolla kierteellä ja lasket jousta vähän vapaaksi niin se pitää yläjousilautasta nätisti kiinni ja saat ammuttua pyssylä sen pultin helposti kiinni. (mikä vitun momentti...:) )
toivottavasti sai jotain selkoa niin saa vähän vinkkejä hommaan. ite vedin ihan kylmiltään aikoinaan ja sai välillä miettiä ja poltaa hermoa:)
yläpäätä varten joudut muistaakseni purkamaan sen akkukaukalon muovin pois. siellä akkukaukalossa ja taisi konehuoneenpuolellakin olla niitä iskarin yläpään pultteja ikävästi kaikenmaailman letkujen seassa. löytyy varmasti ne 3 pulttia puoleltaan ainakin kun taskulampulla ettii. ne ylätukivarret lähtee sitten sen iskari-jousipaketin kanssa samassa matkassa. kato tarkkaan että kasaat sen iskarin kanssa sitten niin että kaikki osat sojottaa oikeaan suuntaan, koska jousen vapautuksen jälkeen niitä on vaikea käännellä enää. Iskarin yläpäässä on hyvä kans käyttää pulttipyssyä niin ei tarvii pelleillä lenkillä ja kuuskoloavaimella. ruuvaat vaaniskarin yläpään pultin niin tiukkaan sormilla kun saat ja että se on kunnolla kierteellä ja lasket jousta vähän vapaaksi niin se pitää yläjousilautasta nätisti kiinni ja saat ammuttua pyssylä sen pultin helposti kiinni. (mikä vitun momentti...:) )
toivottavasti sai jotain selkoa niin saa vähän vinkkejä hommaan. ite vedin ihan kylmiltään aikoinaan ja sai välillä miettiä ja poltaa hermoa:)
Ok, korjausopaskin löytyi ja sitäkin tuli hieman luettua. Neuvottiinhan siinäkin vaihtaan mutterit/pultit uusiin, jos iskarit uusitaan. Tarvii siis varautua etukäteen noilla uusilla pulteilla etupäähän ja takaiskarin alapultilla.
Yläpuolen tukilaakeri/kumi olkoon vanha, 57 eur/kpl marmoritiskillä, pari kymppiä motonetissä, mutta laadusta ei tietoa.
Yläpuolen tukilaakeri/kumi olkoon vanha, 57 eur/kpl marmoritiskillä, pari kymppiä motonetissä, mutta laadusta ei tietoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa