golffi puoltaa ja käkä laahaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kolffiII
-
Viestit: 27
Liittynyt: 3.12.2006 9:20

golffi puoltaa ja käkä laahaa

ViestiKirjoittaja kolffiII » 9.3.2007 8:42

kakkoskoppaseen laitettiin jouset ja iskarit joka kulmaan ja pallonivelet + raidetangonpäät. vaihdon jälkeen teetetin pyöränkulmien tarkistuksen. nyt sitten puoltaa oikealle. missä vika?
käsijarruvaijeri vaihdettiin samalle puolelle, nyt sekin laahaa pienen ajon jälkeen. eli kun jarruttelee niin laahaus loppuu mutta alkaa uudestaan hetken kuluttua.
neuvoja kaivataan. laahaa sillei hintsusti, ei rumpukaan kuumene mutta hinkkaus kuuluu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.3.2007 8:48

Kuulostaa että olis säätäjässä ollu vika.

Eikös rumpujarruissa oo joku perussäätö mikä pitää manuaalisesti tehdä? Olisko se pielessä?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 9.3.2007 17:39

jos oot laitattanu ne jossain liikkeessä nii mene sinne kertomaan että ei tullu kuntoon. Jos auto puoltaa pyöränkulmien säädön jälkeen, nii silloin on säätäjä söheltäny. Ei mikään ihme jos on ollu laitteena sellanen vanteisiin laitettavat "vatupassit", ne on herkkiä menemään horoks (iskut, yms. sekoittaa sisäiset säädöt)

kolffiII
-
Viestit: 27
Liittynyt: 3.12.2006 9:20

ViestiKirjoittaja kolffiII » 13.3.2007 15:46

tsekkautin kulmat uudestaan, väittivät olevan kohillaan. Ilmeisesti on vain ratti jäänyt säädössä aavistuksen vasemmalle vinoon - noin puol senttii. näin mä sen mielenrauhan saamiseksi tulkitsin, eipä se niin kovasti väännäkään ja menee ratti vinossa suoraan. olisivat voineet oikaista - jos olisin silloin älynny.

tuo käkä vaijeri oli mennyt rummussa olevan metallilirpakkeen väärälle puolelle ja hinkkasi rumpuun, vaihdettiin oikealle puolelle ja nyt kunnossa.

se vaan ei selvinny et miksi nyt töiden jälkeen ratti alkaa täristää 120:n jälkeen. katottiin keulaa ja kaikki nivelet yms näytti olevan ok. kohta saa kesänakit alle, jos vaikka olis painot lennelly vanteista... ehdotuksia otetaan vastaan

Perskele
-
Viestit: 11
Liittynyt: 24.11.2006 22:28

ViestiKirjoittaja Perskele » 13.3.2007 15:53

Jos ovat auraus kulmia säätäneet niin molempia raidetankoja pitää säätä tasasesti yhtäpaljon jotta ratti pysyis suorassa....
niin ja täristäminen voi johtua jos on vaikka jäätä vanteissa näin talvella tai voi johtua huonoista renkaistakin tai sitten on vain pieni tasapaino härö :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa