Eli vaimokkeen auto alkoi vilkuttelemaan huutomerkkiä ja abs valo paloi. Tarkistin nohevana poikana jarrunesteiden määrän ja totesin sen riittämättömäksi --> lisäsin nestettä. Diskovilkutus vaan jatkuu. Pitääkö vika kuitata pois jotenkin vai onko jarrupuolella muka oikeasti jotain vikana :D ? Jarrut toimii ihan ok ja palat ja levyt on aika vasta vaihdettu. Onko kellään Oulussa vag-comia joka vilkasis vikakoodit vai pitääkö turvautua huollon puoleen. Yks klemmari oli vähän löysälla, joten jarrunesteen vähyys selittynee siitä tihkuneisiin tippoihin ja palojen "lähentymisen" aiheuttamaan vajeeseen. Ideoita ?
edit.
Kävin tossa taas valoshowta ihmettelemässä ja totesin (muuten vaan) myös ohjaustehostimen nestepinnan hieman alentuneen. Siinä pimeässä parin konjakin (nyt muutaman enemmän) voimalla lisäsin nestettä myös ohjaustehostimeen, kunnes huomasin piteleväni kädessä jerrunestepurkkia ! Nyt on sitten ohjaustehostimen säiliösskin pari milliä (onneksi en ehtinyt paljoa kaataa ennenkuin tajusin että on muuten väärä purkki kädessä) jarrunestettä. Kuten kaikki täällä jo tietävät on ko. aine aika myrkkyä. Nyt olisikin valoshow kysymyksen lisäksi tarvetta tiedolle kuinka poistat (rautalankaohje) hydrauliikkaöljyt ohjaustehostimesta, lisää nestettä näemmä osaankin jo sinne kaataa.
Mitä tästä opimme: asennus kaljaa ei voi korvata asennus konjakilla !
ABS valo + "huutomerkin" vilkutus A4 B5 + jarrunes
Valvoja: ffp jäsenet
ABS valo + "huutomerkin" vilkutus A4 B5 + jarrunes
Viimeksi muokannut parveke, 13.12.2006 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sama vika
Auto tosin on -99 passat 1.8T mutta jos saat seuraavan/vastaavan vikakoodin "Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster 03-10 - No Signal – Intermittent" niin vikaa on luultavasti ABS-ohjausyksikössä. Itse tutkin kaikki anturit mutta ei auttanut.Kun laitat virrat päälle niin ABS-yksikön releen pitäis "raksuttaa" vähän aikaa. Omassa pirssissä ei kuulunut mitään joten "rankat" korjaus keinot käyttöön. Virta päälle ja varovasti naputin (vasaralla) ABS-yksikköä (elektronista puolta) kunnes rele alko vetään. Jokin kosketus härö. Toimii toistaiseksi :)
http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... &Itemid=57
http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... &Itemid=57
Jarrunesteen kaato ohjaustehostimeen on tuttua ja vielä ihan selvin päin... Asennuskalja olisi saattanut rentouttaa suoritusta ja asennustuumaukseen yhdistettynä jopa estää virheen. Kyselin sitten huollosta pitäisikö pikku lorauksen takia nesteen vaihtaa ja vastaus oli kyllä, tiivisteet ei tykkää. Ja sitten ne vaihdettiin, muistaaksen asentaja puhui jostain proppusta. Eikä paljoa maksanut, kun vertaa siihen kaikkeen muuhun (eli yli 1000€ lasku kaikkiaan) mitä huollossa samalla tehtiin, oisko ollut kymppejä. Nyt tuon jälkeen 2 vuotta ja 50tkm takana, ei ole sen kummempia ilmoitellut, eli ne tiivisteet tais kestää sitäkin sotkua.
Ai niin ja koko hommaa sanoin appiukon tekemäksi... Eli ei neuvoja mutta vastaavia elämyksiä takana.
Ai niin ja koko hommaa sanoin appiukon tekemäksi... Eli ei neuvoja mutta vastaavia elämyksiä takana.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa