- Ongelmana on ettei auton lämpömittari nouse juuri ollenkaan?!
- Voiko paisuntasäiliön neste lämmetä, vaikka termostaatti ei nouse kuin 70:iin, vai
päästääkö termostaatti läpi tai on huonosti asennettuna?
*Sisälle tulee vain vähän lämmintä ilmaa.
*Uusi letkutermostaatti vaihdettu juuri.
*Pidin parkissa sitä 30min käynnissä, pihalla -12 C.
Kierroksia oli aina välistä muutaman minuutin 2000.
Lämmöt nousi max 70 asteeseen.
*Lämpöisessä hallissa (+18) se kuitenkin nousi 90 ja laski sit 75, eli termostaatin pitäisi toimia täysin.
Tuolloin pidin korkkia auki, joten tuliko se ilmattua vai ilmaako se sen automaattisesti itse, korkin kautta?
Vai onko golffit oikeesti noin kylmiä talvella?
Kiitoksia ennakkoon jo niille jotka vaivautui auttaan :D
Golf lll -95 Jäähdytysjärjestelmä
Valvoja: ffp jäsenet
Millä koneella auto on?
Voiskohan termostaatti olla viallinen, kun kerran on juuri vaihdettu eikä silti lämpiä. Onko kaikki ilma varmasti pois jäähdytysjärjestelmästä?
Jos termari on ok ja neste kiertää normaalisti, niin kyllä sisällekkin pitäisi tulla lämmintä.
Oma golffi lämpiää kyllä hyvin ja nopeasti sisältäkin, vaikka olisi enempikin pakkasta.
Voiskohan termostaatti olla viallinen, kun kerran on juuri vaihdettu eikä silti lämpiä. Onko kaikki ilma varmasti pois jäähdytysjärjestelmästä?
Jos termari on ok ja neste kiertää normaalisti, niin kyllä sisällekkin pitäisi tulla lämmintä.
Oma golffi lämpiää kyllä hyvin ja nopeasti sisältäkin, vaikka olisi enempikin pakkasta.
Auto on 1,4 i AEX-motilla eli se uudempi kolmoskoppa.
Uskoisin ilman olevan poissa, mutta ei varmuutta.
Korkki oli auki kun saatiin hallissa lämpönouseen.
Korkki käännetty niin että lämpömittarin merkki on paisuntasäiliön ylhäällä sijaitsevan pikkuletkun kohdalla.
Eli jos sulla lämpeää hyvin, niin termari entinen tai ilmaa jossain.
- Miten se oikeaoppisesti ilmataan?
- Voiko termaria asentaa väärin, esim että neula menisi väärään kohtaan tai jotain? :P
Uskoisin ilman olevan poissa, mutta ei varmuutta.
Korkki oli auki kun saatiin hallissa lämpönouseen.
Korkki käännetty niin että lämpömittarin merkki on paisuntasäiliön ylhäällä sijaitsevan pikkuletkun kohdalla.
Eli jos sulla lämpeää hyvin, niin termari entinen tai ilmaa jossain.
- Miten se oikeaoppisesti ilmataan?
- Voiko termaria asentaa väärin, esim että neula menisi väärään kohtaan tai jotain? :P
Omalta kohdalta voin sanoa että kannattaa laittaa alkuperäinen termostaatti. Mulla ei tarvike termostaatilla tilanne muuttunu miksikään. Laitoi alkuperäisen ja alkoi lämpiämään heti nopeammin. Mittarin viisari ei kyllä nouse yli 80asteen viivan ajossa, muttä lämmintä piisää siltikin. Kuumaa ilmaa pukkaa sisälle. Moottori 1.8 ABS
Viimeksi muokannut makevw, 28.2.2007 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli kyseessä on varaosa termostaatti.
Lämmintä tulee sisälle ja lasit pysyy auki, mutta lämpimämpääkin saisi olla.
Vesiletkuja puristeltu.
Termarin juuresta menee letku paisarille, joten tokihan se lämpeää, sorry. :D
0C lämmössä, ajossa 80km/h, nousi 65 asteeseen mittari ja lämpöisessä hallissa nousi 90C joten anturi on varmaankin ehjä.
Paljonko yleisesti teillä Golf lll omistajilla toi lämpömittari näyttää, pikku pakkaisilla?
Lämmintä tulee sisälle ja lasit pysyy auki, mutta lämpimämpääkin saisi olla.
Vesiletkuja puristeltu.
Termarin juuresta menee letku paisarille, joten tokihan se lämpeää, sorry. :D
0C lämmössä, ajossa 80km/h, nousi 65 asteeseen mittari ja lämpöisessä hallissa nousi 90C joten anturi on varmaankin ehjä.
Paljonko yleisesti teillä Golf lll omistajilla toi lämpömittari näyttää, pikku pakkaisilla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa