Golf IV pyyhkimet (etu ja taka) ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV pyyhkimet (etu ja taka) ongelma
En löytänyt haulla mitään joten tässä pari kyssäriä. Onko takapyyhkimen moottorille jotain tehtävissä sen jälkeen kun se ei enää suostu pysähtymään vai menikö uuden moottorin ostoksi. Toinen kyssäri koskee tuulilaisn pyyhkimiä eli auttaako ja pystyykö vivustoja rasvaamaan kun ovat hieman hidastuneet vai onko vika jossain muualla?
Toinen kyssäri koskee tuulilaisn pyyhkimiä eli auttaako ja pystyykö vivustoja rasvaamaan kun ovat hieman hidastuneet vai onko vika jossain muualla?
Vivuston akselit tuppaa ruostua vanhemmissa neloskoppasissa. Pystyy purkamaan helposti ja kannattaakin ennen kuin ovat totaalisen jumissa. Putsaus ja kunnon rasvaus ja toimii taas vuosia.
Tuskin vika on itse moottorissa, jos siihen tulee vika, niin se yleensä pysähtyy..
Itse katsoisin ensimmäiseksi pyyhkijän viikseä, tiedän tapauksia joissa kolmosgolffista nelseen siirtyneet eivät ole saaneet pyyhintä pysähtymään, koska painavat sitä ulospäin pysäyttääkseen sen, nelosessa kun kuuluu vetää sitä viikseä..
Jos ei tuo "korjaus" onnistu, niin sitten vika voi olla itse viiksessä.. Pyyhkijänmoottoria en vaihtaisi ensimmäiseksi..
Itse katsoisin ensimmäiseksi pyyhkijän viikseä, tiedän tapauksia joissa kolmosgolffista nelseen siirtyneet eivät ole saaneet pyyhintä pysähtymään, koska painavat sitä ulospäin pysäyttääkseen sen, nelosessa kun kuuluu vetää sitä viikseä..
Jos ei tuo "korjaus" onnistu, niin sitten vika voi olla itse viiksessä.. Pyyhkijänmoottoria en vaihtaisi ensimmäiseksi..
tarkennuksia ongelmiin
Onko vivuston purku ja rasvaus paha homma? Ilmeisesti löytvät siitä muovin alta rintapellin takaa?
Takapyyhkijän moottori on joskus pysähtynyt = jumittunut ja sitten pienellä heiluttelulla alkanut toimimaan. Tuo pysähtymättömyysvika voisi tietysti johtua myös viiksestä nyt on suleke pois.
Auto on -01 mallia.
Takapyyhkijän moottori on joskus pysähtynyt = jumittunut ja sitten pienellä heiluttelulla alkanut toimimaan. Tuo pysähtymättömyysvika voisi tietysti johtua myös viiksestä nyt on suleke pois.
Auto on -01 mallia.
Kannattaa varata pieni ulosvetäjä saataville, että saa pyyhkijänvarret irti. Ja akselin irrotus vaatii kärsivällisyyttä ja varovaista naputtelua ym. jos akseli on pahasti syöpynyt. Itse kuuntelin nitinää yli kaksi vuotta ennen kuin sain aikaiseksi purkaa. Aika pahasti olivat jumissa, ihme että moottori jaksoi pyörittää. Sitten Golffi menikin vaihtoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”