Ohjaustehostimen öljy katoaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

holle
-
Viestit: 16
Liittynyt: 1.2.2005 21:17

Ohjaustehostimen öljy katoaa

ViestiKirjoittaja holle » 12.2.2007 20:00

Mistäpä öljy katoaa, alkoi pakkasten aikana Audi hukkaamaan ohj.tehostimen öljyt. Onko hyviä vinkkejä korjaukseen. Onko itse korjattavissa vai maksetaanko 67 euroo tunti merkkiliikkeeseen.......

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 12.2.2007 20:11

Pumpun akseli? Tosin luulis helposti huomaavan konehuoneesta jos öljy on lentäny.

holle
-
Viestit: 16
Liittynyt: 1.2.2005 21:17

ViestiKirjoittaja holle » 12.2.2007 21:04

Onko akselilla normaali stefa, ja vaatiiko paljon purkamista.

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 12.2.2007 21:15

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=68866

En itseasiassa tiedä minkälainen pummpu audissa on, mutta voisin veikata että sama runkoinen ku tossa linkissä.

Ite en vaihtanu (pösön pumppuun) muutakuin laakerin ja vuoto lakkas. Akseli tiiviste ei ollu mikään perus stefa. Ihme homma että tiivisteet ei ottanu siipeensä, sen verran paljon laakerissa oli väljää
.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 13.2.2007 5:36

Voi myös vuotaa niistä kumiletkuista mitä painepuolella menee. Itseltä olen molemmat pätkät joutunut uusimaan. MErkkiliikkeessä maksaa sen 170€ IV Golffiin, mutta näppärämpi kaveri teetättää hydrauliikkapuljussa sopivat letkut tuohon muutamalla kympillä.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 13.2.2007 10:36

Itselläni vuoti 2.8 litran Passatista suoraan siitä nestesäiliön alta. Oli ilmeisesti vedetty muoviletku liian ylös ja muoviputkessa oleva vahviste/levikepala sai letkun muotoon jossa se vuosi hieman.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 13.2.2007 19:50

Itse teetätin tänään juuri painepuolelle uuden letku-putki-letku-kompinaation ja maksoi €10.68.Tosin jouduin itse tekemään noin puolet koko urakasta.(eno hydrauliikka-alan firmassa töissä)

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 13.2.2007 20:18

Audi foorumin puolella lueskelin tuosta samasta katoamis ilmiöstä juttua, koska itsellä kanssa tossa tosi kovilla pakkasilla hivenen säiliössä nesteen pinta laski.

Kuulema aivan normaalia on jos audissa yli 25`pakkasilla alkaa tehostajan nesteet katoamaan. Syynä tähän on metalli / kumiputki liitokset ja niissä olevat tehdas asenteiset lemmarit. Itsellä ainakin oli juuri tuo vika... Aika moni liitos kohta oli öljystä märkä, ja ennen pakkasia mitään ongelmaa tai vuotoa ei ollut. Täytyy tässä putkia ja lemmareita uusia, kun aikataulu antaa myöten.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 14.2.2007 21:04

Syynä tähän on metalli / kumiputki liitokset ja niissä olevat tehdas asenteiset lemmarit.



Tämän vaivan takia itsekkin uusin tuon painepuolen letkun.Alkoi juuri noilla -30 pakkasilla tihkumaan aika pahasti.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 15.2.2007 6:17

Hydrauliikka letkut ei tykkää yleensäkkään yli parinkympin pakkasista. Ei kavurimiehetkään ajele paljoa noilla kunnon pakkasilla kun tulee aika kalliitta remontteja...

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 15.2.2007 20:41

mun letkut tehtiin tavarasta jonka pitäis kestää vielä -50C.Ei taida täällä tulla ihan noin kovia pakkasia vaikka aika kylmää tossa pitelikin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa