Tämmönen on mun ville-ristossani löytynee varmaan muistakin moottorityypeistä Eli kyseessä on moottorin ohajuselektroniikkaan liittyvä 10 amppeerinen sulake. Ongelma on tämä,saa liikaa bensiiniä tyhjäkäynnillä joka sitten nostaa pakokaasu arvot liian suuriksi tyhjäkäyntialueella josta katsastumies ei tykkää.
Siis näin käy ainaostaan silloin kun sulake on rikki ja mulla se on :( Polttaasulakkeen jatkuvasti. Merkille pistävää on se että tekee sen heti kun käynnistää auton, olen kokeillut isompiakin sulakkeita ja sama homma kaik sulaa poikki saman tien. Sen tiedän että siellä sulkkeen takana on ainakin mangneettiventtiili vai mikä lie joka pitää tikittävää ääntä siinä paisuntasäiliön vaiheilla ja myös jos asian olen ymmärtänyt niin joku lampda anturiin liittyvä juttu kenties sen esilämmitys vastus tms??? Ja sit oli joku lisäilmapumppu joka sijaitsee keulassa ilmeisesti jossain puskusrin takana tms....
Onko jotain muuta kenties myös???
Hassua tässä asiassa on se että auto pelaa "normaalisti" Eli kiihtyy ja kulkee vallan mainiosti ja kulutus kun tossa katsoin viimesen noin 2500km jälkeen joka on seka ajoa oli 9.2L /100km enkä käytä lohkolämppäriä tms...Ja kun hieman viä hillitsin kaasun käyttä sain viimeselle 100 km:lle kulutuksesksi 8.5L.
Kokeilin myös laittaa ehjän sulakkeen käynnistyksenjälkeenkin mutta tulos ei ollut toivottava tai siis kyllä se tyhjäkäyntiä kävi mutta paikollaan kun koitti nostaa paikollaan yli 1000 rpm niin sitten alko sekoominen kone ei käynyt olleskaan hyvin ja tuntu sekoavan muutenkin siitä niin että oli pakko antaa resettiä masiinaan eli akun kaapelit irti ja talliin seisomaan.
Noh se kyllä autto kunhan ei koittanut sen jälkeen leikkiä ehjien sulakkeiden kanssa kesken käynnin ja startistahan se poltti noi sulakeet rikki.
Olisko kellään apuja tämmöiseen ongelmaan? Eli mitä ja miten voin todentaa että sulakkeen takana olevat himmelit ovat ehjät??
Rikkinäinen lampda anturi ei tee tuommoista vikaaa(viittaan noihin pakukaasu arvoihin) niin eräs tohtori sanoi mutta entä muut laitteet??? ja mikä haukkaa niin paljon virtaa/ vois olla oikkarissa että polttaa jopa 20 amppeerin sulakkeen??
Kiitos vatauksista näin etukäteen..
sulake (numero 29) Golf 4 Korinen (mitä tämän takana on???)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”