Golf Mk2 syncron voimansiirron kesto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

Golf Mk2 syncron voimansiirron kesto

ViestiKirjoittaja GteR » 11.11.2006 20:21

Terve.

Olen uusi kaveri näiden volkkareiden parissa ja tällä foorumilla joten kysymykseni on voitu kysyä jo sata kertaa mutta en nyt ainakaan ihan heti kättelyssä haulla vastastani löytänyt. Joten jos joku muistaa nähneensä aiheesta jo aiemmin olleen topicin niin voisi laittaa linkin siihen tai sitten jos löytyy tietoa niin kirjoittaa tähän.

Sitten asiaan. Eli huoleni koskee tuollaista otsikossa olevaa mallia ja sen voiman siirron kestoa. Teho tavoitteet ovat noin 300hv (ei varmaankaan ihan ekalla vedolla mutta mitoituksen lähtökohtana :) ) paikkeilla vaikkakaan en nyt vielä ole asiaa sen enempää tutkinut vaan projektin ideana on rakentaa kevyt neliveto. Rahaa projektiin on tietysti rajallisesti ja sen takia runkokin on noin vanhaa mallia ja sitten toisaalta myös rakkaat laki pykälämme rajaavat uudemmat autot pois kuvioista.

Lähtökohtana on siis Mk2 Golf syncro, 8v kansi 1.8 alakerralla (mikäli sitä on varaa porata niin porataan niin paljon kuin voi). Bensaa ja sytkää ohjaa MegaSquirtti ja sintteri pitää laatikon stemmissa koneen kanssa.

Mikä mahtaa olla paketin heikoin lenkki ja lyötyykö siihen ratkaisu??

Terv: Jyri

juuso65
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja juuso65 » 11.11.2006 20:34

jaa-a

jopas heitit kyssärin....

en tiedä mitenkä erilainen on sen rallye golfin nelivetotekniikka kun on samassa kopassa.... siinä lienee jo alunperin hepoja kivasti

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.11.2006 21:10

Rallyessa on eri laatikko, vahvempi sellainen.

Kyllä tollasen syncron saa rikki jo ihan vakio 90hp:llä jos tarpeeksi yrittää.
Luultavasti syncron heikoin lenkki on itse vaihdelaatikko. Se kun on sisuksiltaan sama kuin perus mk2 1.8:n laatikko. Omassa etuvetolintassa on n. 150hp ja olen jo kaksi laatikkoa (60tkm aikana) hajottanut ihan vaan vedossa. Ikinä en ole ilman kytkintä tai muuten rajusti vaihtanut. Ihan vaan suoraan kiihdytyksessä kajahtanut.
Onhan noita laatikoita (etuveto)turbokäytössä n. 200hp:llä ajettu useissa autoissa. Osa on hajonnut ja vaihdettu vahvempaan ja muihin on jo ennen hajoamista vaihdettu laatikko.

Eli mun vinkki on se, että jos noilla tehoilla meinaat yhtään vartilla käydä tai muuten kisailla niin tulet hajottamaan noita syncrolaatikoita aika ison kasan. Noita laatikoita kun ei myöskään löydä kovin helpolla.
Eli rakenna sinne 4motionista(poikittaiskoneisesta, haldex) voimansiirto. Aika paljon mekaanista hommaa ja vielä enemmän sähköhommia. Mutta tollasessa käytössä riittää ihan on/off neliveto jolloinka toteutus on kohtuu helppo sähköisesti. Ja noi tuntuu kestävän rääkkiä ihan eri tavalla kuin syncron laatikot.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 11.11.2006 21:23

Auts, kuulostipas se masentavalta :)

Eli tarkoitus ei ole ajaa varttia, ihan vaan ratapäiviä ja normi katuajoa.

Tuohon 4-motionin vaihtoon en kyllä jaksa alkaa. Se kun ilmeisesti on aivan eri aikakauden vehkeestä.

Mutta onko mahdollista vaihtaa tuollainen ralleyn laatikko vakion tilalle. Sopiiko se sinne sovittamalla? Koko ralleyn ostaminen tuskin sopii kukkarolle, olen ymmärtänyt että ne on todella harvinaisia. Tosin taitaa sellaisen laatikonkin löytäminen olla oma tarinansa saatikka mitä siitä sitten joutuu maksamaan.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 11.11.2006 21:44

Onhan ne Rallyet melko harvinaisia kun vain 5000 tehty. http://ffp-motorsport.com/tuning/rallye.php

eBaysta lähtisin laatikkoa metsästään.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 11.11.2006 23:11

Tuolta sattaisi löytyä laatikko ja kaupan päälle paljon mielenkiintoisia kikkareita...


OT: VWvortexilta muistan joskus lukeneeni että Countryt olisivat Rallyeta harvinaisempia (?). Valmistusmääräksi ilmoitettiin jotain 3700 ja risat..?
Viimeksi muokannut jii_bee, 12.11.2006 1:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 11.11.2006 23:39

enpäs usko että countryt olis harvinaisempia... valmsitusmäärää en tiedä.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 11.11.2006 23:42

http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... k2_Country
"Autoja valmistettiin 7.735 kappaletta"
Ei se kuitenkaan mikään niin tusina kuitenkaan ole :)

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 12.11.2006 0:17

aika vähän kun ottaa huomioon miten paljon niitä on koko ajan myynnissä...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.11.2006 1:15


Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 12.11.2006 6:36

Tuo 02M laatikko on haldex lodju. Ei käy syncron perään.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 12.11.2006 9:22

Suomi on täynnä Countryja kun niille oli joku verohelpotus silloin kun niitä myytiin uutena, näin olen antanut itselleni kertoa.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 12.11.2006 12:26

Eli ei taida tuosta mk2 syncro golffista olla pohjaksi.

Mitäs muita malleja sitä on tehty nelivedolla jos nyt ajatellaan koko vag mallistoa. Jotain pientä ja nättiä ... ei mitään audi 80:stä (laatikko) ja ne uudemmat 80:set taitaa kaikki olla vähäpäästöisiä.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.11.2006 13:01

Aij, seuraavalla sivulla on kyl 02A ja 02J lootiin mut käykö nekää... Joku tossa kauppaili jossain vaiheessa s3 voimansiirtoa, mutten sit kysyny mitä pakettii kuuluu, semmonehan kestäs varmaan kyllä kaiken. Millanes voimansiirto Golf MK3 VR6 Syncrossa sit on?

Jos muita vaihtoehtoja etsitään niin ekana tulee mielee just se audi 80.. sit on kai audi 90, 100 ja 200, mut ne on painavempia ja varmaa yhtä laatikoita + ne veronkierto audit mut semmonen olis kyllä tosi sliipperi ;)

Sit on noi passat G60 syncrot, mikähä loota niissä on?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 12.11.2006 13:38

Sit on noi passat G60 syncrot, mikähä loota niissä on?


oiskohan niissä sitten 02a:han pohjautuva laatikko, hajoaako noissasycroissa vaihteisto vai jako laatikko???

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 12.11.2006 16:03

Jos tarkoitit Juvonen että käykö minulle tuolta quaifen sivuilta 02A ja 02J lootat niin toki käy mutta nekin kyllä menee yli budjetin kuten se sivun 65 lootakin.

Onko noi golf G60 ja passat G60 nelareita vai vaan toi rallye golffi?

Ja ilmeisesti tollasen ihan ensimmäisen mk3 golffinkin vois löytää ilman vähäpäästö merkintää?? Tuotanto kait alotettu -91 (wikipedian mukaan).

Eri asia sitten miten monta 91vm syncro golffia on suomessa edes olemassa, saatikka myynnissä.

Edit: Ei tollasta mk3 syncro golffia ole edes olemassa näköjään (taas wikipedian mukaan) mutta onko sitten toi vr6:nen nelariversio golffiasta??

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 12.11.2006 16:34

Kyllä kolmoskoppaisia on syncroja, mutta kaikki ns. vähäpäästöisiä.

mk2 G60:sta vain osa on syncroja. Myös Rallye on G60, mutta vain hiukan eri näköisellä korilla. Eikä siinä Rallyessäkään sitä tehoa ole kuin se 160 heppaa, saman verran kuin normi G60:ssä siis.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 12.11.2006 16:53

Ja onko nyt niin että noissa mk2 golf g60 syncrossa on sama laatikko kuin normi syncrossa vai onko niissä nyt kestävämpi laatikko?

Ja onko vielä noilla g60 ja rallyen laatikoilla jotain eroa?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 12.11.2006 17:16

Millainen voimansiirto Limited Edition (G60 Limited) -mallissa on? Tehoa yli 200hp.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 12.11.2006 18:36

Nyt lyöty nettiautosta yks malli lisää.

Audi coupe quattro. Millanen voimansiirto tossa mahtaapi olla. Audeissa kuulemma on aikalailla vahvemmasta päästä.

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 12.11.2006 19:24

Multa saat s3 audin voimansiirron 1400€. -> Harrastat vähän enemmän, kestää huomattavasti paremmin.

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 12.11.2006 20:03

Tuolta vois kysellä vielä hiukan helpotusta tuohon syncro ---> haldex swappiin http://www.dutchdub.com/Forsale.htm

Muutenkin ihan kivaa ihmeteltävää tuolla sivustolla http://www.dutchdub.com/index.html

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 12.11.2006 22:31

Tietääkseni Passat G60 syncrossa on sama laatikko kuin rallyessä/countryssa. Eli 02A:han perustuva nelivetolaatikko. Laatikkotyyppi tais olla 02C.

Muistaakseni vwvortexilla joku oli löytänyt, onko se nyt kulmavaihde suomeksi nimeltään? Missä olis oikea jakosuhde haldex vaihdelaatikolle ja syncro perälle, Olisko ollut jostain Vw Sharanista tms. Suomessa vaan tollaselle osalle voi tulla hintaa enemmän kuin koko haldex voimansiirrolle...
Kannattaa tutkia: http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=742

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.11.2006 23:00

MK3 VR6 syncro: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=957487

Noita näkyy aina välillä myynnissä niin sitä vaa meinasin, että jos tommose kolaroidun löytää niin siitä varmaa saa sopii voimansiirron kakkikseenkin?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 13.11.2006 6:06

No siitä voimansiirrosta ei paljoa ole hyötyä kun vr6 ja neloskoneisessa on eri kytkinkopat. Eli vaihdelaatikot ei käy ristiin.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 13.11.2006 7:54

Tosiaan :D hyvä pointti...

Löytyykö audi tuntioita. Että millanen voimansiirto noissa coupe quattroissa on (nelipyttysen, ei sen v6) ... kestäiskö se??

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.11.2006 10:09

Audissa on kone pitkittäin

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 13.11.2006 10:43

Löytyykö audi tuntioita. Että millanen voimansiirto noissa coupe quattroissa on (nelipyttysen, ei sen v6) ... kestäiskö se??


En oo avain 100% varma, mutta vastaan ei ole tullut vielä CQ:ta 4cyl koneella vaan ne on joko 5cyl tai v6. Mutta päätäni en pistä pantiksi. Ja mitä sää ny tolla haet takaa, tekniikanluovuttajaa vai ihan viriaihioksi. Jos viriin niin saippuacoupet saat unohtaa suoraan muutamaa alkusarjan poikkeusta lukuunottamatta, kun ovat vähäpäätösiä. Ja kantticoupe ei kannata raiskata 4cyl tekniikalla...

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 13.11.2006 13:04

Tai sitten jos sämpylän meinaa ostaa, kun eivät ruostu läheskään siihen malliin kuin kanttikoupet, niin kyllä se sitten suoraan S2:nen pitää ostaa. Budjetti vaan pompsahtaa aika reippaasti mk2 golfiin verrattuna.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 13.11.2006 13:23

Rallye Golf 722,8hv/810nm, siinäkin on heivattu viskotekniikka pois ja laitettu Haldex. Noi sakemannit on noihin Haldexeihin väsäilly omia ohjaimia joilla saa lukittua Haldexin kiinni tai sitten otettua takapään kokonaan pois käytöstä.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 13.11.2006 19:21

Niin tosiaan korjaus tuohon aiempaan viestiini. Se audin tekniikka jota tarkoitin oli 5-pyttysen tekniikka, ja koko autoa (sitä pyöreämpää mallia) ajattelin aihioksi mutta kuulin tänään myös muualta että siinä ei mikään kovin järeä tekniikka ole.

Samassa tuli vastaan tuo S2 (pyöreä korimalli ; sämpylä kuten joku sano :D). Pudjetti siinä kyllä noisee ihan eri svääreihin mutta siinä ois kyllä sitten jo aihiota jopa muutama sata alkuperäistä tavotetta korkeammalle.

Vielä jäi hieman auki tuo g60 golffin asia.
Oliko siinä mk2 g60 syncrossa sama voimansiirto kuin rallye mallissa eli ns. vahvempi kuten joku osas kertoa tuosta rallye ja country mallista. Passatissa Anagondan mukaan oli 02C laatikko (ilmeisesti siis se ns vahvempi malli), mutta tuo golf olisi mukavampi korimalli.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 13.11.2006 19:29

G60 syncrossa on se vahvempi laatikko. Hommanhan voi tehdä myös niin, että vaihtaa Syncro golfiin passatin laatikon.

Tuolla, onko se nyt sitten 02C(en ole varma?) niin tuntuu n. 300hp kestävän käyttöä. Mutta sitten alkaa jo perätkin menemään, ainakin mitä noita nettijuttuja lueskellut.

Olin joskus rakentamassa syncro golfia S3:sen koneella. Heti alussa tuli selväksi se, että haldexia vaatii jos haluaa ajaa niin että ei tartte kokoajan pelätä. Homma vaan jäi lyhyeen kun selkä hajos enkä pystynyt tekemään mitään. Joten osat myin pois ja ostin ton S2:sen.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 13.11.2006 20:00

pari syncro askia rikkoneena voin sanoo että kun etuperän niitit korvaa pulteilla eikä kokeile pyöritellä donitseja asfaltilla niin kestää mainitut tehot. Passatin "vaijeri" askin kun laittaa niin viel parempi. mm. isompi kytkin, nestekytkin ja vaijeri siirttäjä mekanismi.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 13.11.2006 20:55

Voitko jekku vielä selventää että tarkoitatko normi syncroa vai tota vahvempaa g60/country/rallyen askia?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 13.11.2006 22:08

kaikissa syncro passateissa kait on sama "vaijeri laatikko". se kestää niittejä lukuun ottamatta hiukan kovempaa käskytystä kuin vakio kakkiksen laatikko. Kytkin ongelmat ovat näissä tavallisissa kohta suurempi riesa kuin lootan pettäminen. Vaijeri laatikot käyvät käsittääkseni keskenään kaikista nelipytyisistä.

millaista tekniikkaa olet moottoripuolelle suunnitellut?

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 13.11.2006 22:38

Niin kuin tossa alussa kirjoitin niin ensin koitetaan sillä kasivenasella kannella mihin sillä päästää. Tuskin kovin pitkälle kun on niin pienet venttiilitkin. Vakio sisukaluilla (puristuksia lasketaan tietysti ; tapa vielä auki) ja megasquirtti ohjaamaan bensaa ja sytkää. Sintteri levy varmaan tarvitaan ja tarvittaessa joku paineasetelma viritys.

Imusarja yms ex.ruiskun osat menee uusiksi, kun eikö noissa ole sellanen ns. mekaaninen jakaja systeemi?

Käsittääkseni normi 1.8l lohkon päälle sopii sitten stage2:ssa 16v kansi? Sillä pitäis jo päästä sinne 300hv korville. Kanget ja männät voi joutua vaihtamaan siinä samalla.

Ahtimeksi joku pieni BB IHI tai vast. Mitsu ns. newschool ahdin.

Tollasella pienellä Imprezzan ahtimella oon saanut 8v opelin 2.2l koneesta ton 250hv, niin eiköhän tollanen läpivirtaava vw:n 8v kansi nyt parisataa läpi päästä?

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 13.11.2006 22:47

Tollanen vekotin löyty nettiautosta. Olis kiva tietää millä lodjulla tuo on: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=900328

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 13.11.2006 22:51

Vaijeritoiminen kytkin viittaa normi syncron laatikkoon.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 14.11.2006 2:13

Toi nettiauton syncro on kyllä aika rajun hintanen kun kattoo noita kuvia. Jossain vaiheessahan tosta pyydettiin 9999e ja vitsiksi luulin, mutta ilmeisesti ei ollut kun edelleen on myynnissä.

Tuon vahvemman eli passatin askin saa myös toimimaan vaijerikytkimellä. Helpompi homma tehdä kun laatikkoa vaihtaa, mutta kun laittaa järeän asetelman ja levyn niin kyllä sitä kiroo...

On sitä 1.8 8v koneesta yli 300hp suomessakin otettu.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 14.11.2006 7:34

Se on jo sitten aikas hyvin kun jostain luin että venat olis kokoa 38/33 eikä edes ventturi seetit. Lisää plussaa siis kys. auto mallille :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.11.2006 8:19

8) samaa turbogolffia on ihmetelty tällä foorumilla varmaan ainakin puolentusinassa topikissa. Ostakaa nyt, joku, pois se ja äkkiä, ettei taas olla ensi viikolla renkaita potkimassa. "Ompa kallis, onko ruostetta?"

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 14.11.2006 12:10

vahvempaa g60/country/rallyen askia?


Countryssä, tai ainakaan mun Countryssä, ei kyll oo mun mielestä mitään vahvempaa lootaa. Ihan saman näkönen, vaierikytkimellä, tankovaihtava ja sama pyöree pääty kuskin puoleisessa päässä kuin tavallisessa 1,8 Golfissakin. Vain se kulmavaihde lisänä etuvetolootaan.

läpivirtaava vw:n 8v kansi


Mun mielestä toi 8v kansi EI ole läpivirtaava. Eli, pako- ja imusarja ovat samalla puolen konetta. Mun mielestä kansi on silloin läpivirtaava kun pako- ja imusarja ovat eri puolilla. Vai onko jollain jokin muu selitys tuolle läpivirtavalle kannelle ??

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 14.11.2006 14:10

niin eiköhän tollanen läpivirtaava vw:n 8v kansi nyt parisataa läpi päästä?


Noita läpivirtaavia kansia tosi harvassa, mutta jostain toisesta koneesta sai värkättyä tollasen läpivirtaavan kannen

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 14.11.2006 17:04

Joo sori mun moka. En sen enempää tarkistellut kun mitä noita muutamia kuvia oon nähnyt konehuoneesta, taisivat kaikki olla 16v koneita.

Nyt tarkemmin tutkien niin tosiaan nuo 8v koneet näyttävät olevan noita EI läpivirtaavia. Harmi.

Niin ja tarkoitus ei ole sen enempää yrittää väkisin sellaista rakentaa, se oli vaan huolimattomuus virhe.

Mutta paketti alkaa olemaan jo pikku hiljaa kasassa:
Normi syncro josta kajautetaan ensimmäinen laatikko ja kun se avataan tai hommataan uusi (mahd. passatin laatikko) niin vahvistetaan niitit pultein (siihen mennessä varmastikin selviää että mitkä niitit :D).
Paras lähtökohta olisi 16v syncro mutta 8v karvalakkikin riittää aluksi. Normi alkuperäisen 8v lohkon päällä voidaan ilmeisesti se 16v kansi asentaa (oletan että jakopääkin menee siinä samalla uusiksi).

Kiitos kaikille osallistumisesta tähän... toivottavasti ens kesä vedellään 4pyörää sauhuten :D

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 14.11.2006 17:49

Eiks 8v mäntiin pidä tehdä kolot jos kannen vaihtaa?

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 14.11.2006 18:11

Kiitos kaikille osallistumisesta tähän... toivottavasti ens kesä vedellään 4pyörää sauhuten :D


Joopa joo, saat kyllä sitten laittaa muutaman sata hevosta, jotta tohon pääset. Ja synkron unohtaa samantien, nimittäin nelikko ei taho sutia asfaltilla edes yli 400 hevosella ilman harakiri kytkimen rikkomista. Voihan sitä tietysti laittaa muoviset renkaat helpottamaan...

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 14.11.2006 19:47

Ota J-M Koopikka ihan iisisti ... en nyt ollut ihan tosissani tosta sutimisesta ... huumorin kukkaa :D Ja koko projektin idea on nimen omaan ettei se sutisi, kaksvetoset kun alkaa sutimaan jo muutaman sadan humman jälkeen niin pirusti.

Ja Juvonen, pitää muistaa että männän päältä on jo otettu melkein koko matkalta parimilliä pois rutistusten laskua varten. Voi olla silti että se ei vielä riitä, en ole vielä sellasia mäntiä nähnyt mutta eiköhän sekin asia ole jo selvinnyt kun kannen vaihto on ajankohtainen.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.11.2006 17:25

pistähän juttua projektista kun se lähtee etenemään. Näkyi olevan jo osto ilmoitus golffista.

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 16.11.2006 18:18

ihan vaa tiedoksi et mk2 g60 syncroja tehty 200 3-ovisia ja 300 5-ovisia.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 17.11.2006 12:33

Jep täytyypi laittaa. Aika vähän näkee noita turbo syncroja 8v koneella (tai yleensäkään turbo syncroja).

Mitä tossa nyt noita kone huoneen kuvia olen katellut niin ahdasta tulee olemaan. Täytyy koittaa jos sais joko siirrettyä konetta eteenpäin tai kallistettua sitä ylhäältä eteenpäin, että sais vähän lisää tilaa. Kolmasvaihtoehto että varastetaan hanttimieheltä tulipellistä hieman tilaa :D.

Toinen mikä tuli mieleen niin taidan koittaa tällä kertaa käytää air-to-water tyyppistä välijäähdytystä niin saa ahtoputket minimi pitusiksi ja ei tarvi tehdä ylimääräsia (paljastavia ; sleeper lookki) reikiä konepeltiin tai puskuriin. Vesi kennoon voi laittaa vaikka sähköpuhaltimet ja se jonnekin mihin mahtuu (vaikka sisälle alkuperäsen lämppärin tilalle ; säästäis siinäkin vähän painoa ; tosin se tarvis sitten koko ajan puhaltaa... voi tulla kesällä turhan kuuma :D).

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 17.11.2006 12:46

Taitaa se tulipellin muotoilu olla yleisin tapa tehdä tilaa.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 17.11.2006 13:16

Jos 300hp meinaat repiä irti niin siihenhän riittää vähän mandariinia isompi fööni.

Kyllä sinne tuon kokoisen ahtimen änkee helposti. Ainahan sitä tilaa saa, kun suunnittelee pakosarjan niin että ahdin tulee "tilavaan" paikkaan.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 17.11.2006 13:48

Jos tulipeltiin tekee poteron ahtimen kohdalle, niin onko siellä jotain muita rajoituksia kuin lämppäri?

Nyt kun on auto osina, niin ettei tuu kasatessa mitään "mihis mä nyt tän saan mahtumaan"-ihmetyksiä, kun joku hullu on hitsannu siihen peltiä eteen. En ainakaan nyt muista, et sillä kohdin ois ollu muuta kuin lämppäri.

Mulla oli hakattu tulipeltiä lommolle että oli saatu ahtimelle tarpeeksi tilaa, mut aattelin jos nyt tekis vähän reilummin tilaa samalla kun on kone pois, et sinne joskus vaikka joku intoutuu tunkemaan hieman isomman hyrskyttimen tilalle.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 17.11.2006 15:29

:DD Vai mandariiniä isompi fööni :DD Totta silti noi uudet mitsun ja ihi BB ahtimet on kyllä tautisen pieniä verrattuna miten hyvin ne tekee voimaa.

Voitais siirtää tää keskustelu vaikka saman tien tonne projekti puolelle, alkaa kuitenkin nyt tää aihe lipsumaan hieman otsikosta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.11.2006 15:42

Lämppäri on ainut mikä rajoittaa tulipellin "lekalla" muokkausta.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 17.11.2006 15:45

Joo ja Mitsun turboista pelkästään hyvää sanomista muutenkin. Tollanen hl16 toimii 1.8 motissa loistavasti läpi kierrosalueen.
Ei mitään tarvista tehdä muutoksia tulipeltiin, jos vaan osaa väkertää oikeenlaisen pakosarjan ja huolehtii, että moottorin etummainen kannake on tarpeeksi jäykkä ja estää moottorin taaksepäin liikkumisen.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 17.11.2006 15:46

Poistin linkin.
Viimeksi muokannut GteR, 17.11.2006 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 17.11.2006 15:54

Eli ei voinutkaan jatkaa jutustelua tuolla projekti puolella. Tuli heti niin pahaa kommenttia. Joku Admini voi poistaa sen topicin.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.11.2006 15:56

No haaveilu ei nyt ole mitään projektia, varsinkaan kun ei ole sitä autoa. Ja länkytys kannattaa lopettaa hyvissä ajoin ettei tämäkin ole kohta lukossa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 17.11.2006 15:56

Joo no tuo ei vaan täyttänyt niitä projektin tuntomerkkejä, joista on jo kauan puhuttu. Mutta jatka tosin jutustelua täällä, koska aihe tosin on kiinnostava. Ja toivottavasti löydät sopivan aihion mahdollisimman pian, että päästään katsomaan mitä tuosta tulee.

Edit. Juice oli nopeampi.

GteR
-
Viestit: 31
Liittynyt: 11.11.2006 19:52

ViestiKirjoittaja GteR » 17.11.2006 16:14

Joo pyydän anteeksi kaikilta jotka pahoittivat mielensä kun kirjoitin tuon projekti jutun hieman pilkettä silmäkulmassa. Anteeksi.

Tarkoitus oli vain siirtää tämä ns. off topic keskustelu noista eri modifigaatioista jonnekun toisen otsikon alle koska nämä eivät enää koske voimansiirron kestoa ja sinäällään nekin rikkovat sääntöä.

Eli pahoittelen ennen aikaista intoani ja jatkossa koitan toimia paremmin yhteisön sääntöjen mukaisesti.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 24.1.2007 2:08

tuollaisella 2.0 16v turbosyncrolla joskus ajaneena ja omistaneena.....

olihan se ihan kivasti liikkuva laite, mutta ei sillä mutkiin uskaltanut ajaa.

tuo syncro-voimansiirto on lähestulkoon melko 'sieltä' ja kohtalaisen syvältä.....vakiona siis! mikään elvistely-, asfaltti-driftailu- taikka muu kuminpoltto-voimansiirto se ei todellakaan ole.

ja originaali kaasarikoneen vipuvälitteinen aski kesti hienosti, tämä yksilö oli välitelty risteyttämällä eri vag-vaihteistojen suomia välitysvaihtoehtoja ja perä oli dieselin aavikko. se on kuljettajan taitamattomuus joka ne rikkoo, tietysti tuollainen ehkä noin 250hp / 350nm tjsp valmistelee ajan kanssa hammaspyöriä hampaattomiksi....eli mikään monikymmentuhantinen käyttöauton aski tuo ei ole.

tämän yksilön kolmosvaihteen käyttöiäksi tuli ehkä noin 35tkm.

niin 8v kansia on sitten myös läpihengittäviä juu. ja umpikuja-kannen suurin vakioventtiilikoko taisi olla 40.5/32, ellen väärin muista. läpihengittävässä kannessa verrattuna umpikujaan ei liene muita suuria etuja kuin lämpökuorman mahdollisuuden vähentäminen imusarjalta. yhtä hanurista imukanavan muoto on myös siinä, vakiona + tietysti öljykanavamuutokset vanhaan lohkoon istutettaessa jne...

...koneen kallistaminen eteenpäin.....joo-o......no kukin tekee mitä tahtoo, jotta saa autoaan enemmän keulapainoiseksi..... mahtuu sinne moottorin taakse suurehko holset-hybridi + irtohukkis ilman lekaakin..... enemmän olisin sinuna huolissani kohdasta jossa pakoputki pitäisi saada apurungon+hammastangon+tulipellin alakaarteen ohi.....ymmärrät varmasti yskän siinä vaiheessa kun sinne pitäisi jotakin muuta ränniä laittaa kuin ne kaksi vakioputkea.

siispä: mieti hyvin tarkkaan missä säästät! => 1000euroa 8v kanteen, joka erittäin todennäköisesti jää virtaamaan 40-50hp vähemmän kuin 100euron vakio 16v kansi.... järkevästi yhdistelemällä vag-konsernin vakio osia saat toimivan ratkaisun, esimerkiksi abk-alakerta, kr-kansi, abf-metallikansitiiviste tuottaa ratkaisun jolla ehdit kohtalaisesti kylillä. ja näitä osiahan on tunnetusti hanu saksalainen tuottanut maailmalle ties kuinka paljon.

ainiin! lisäksi kannattaa panostaa korin etuosan vahvistushitsaamiseen sun muuhun korin elämisen estämiseen (tuuning-poikkituki ei tuo autuutta). on melko jännää kun kiihdytyksen jälkeen päästää ratista niin auto vetää ojaan......kumipuslat+paperikori+löysä pyöräntuenta ei todellakaan ole optimissa kun ei barum (tai vaikkapa ne kuuluisat jugoslavialaiset ecco-uusiorenkaat) muutukaan kiihdytettäessä savuksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa