Automaatti laatikko finaalissa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

Automaatti laatikko finaalissa

ViestiKirjoittaja fastfox » 18.12.2006 0:19

Tuntuu tuota tietoa olevan vähän niukalti näistä automaateistä, mutta koitan silti onneani. Eli auto on skoda octavia -03 1.9 TDI ja laatikko on neljä pykäläinen automaatti. 160km ajettu. Toi on ruvennu viimeaikoina kytkemään kahta pykälää yhtäaikaa päälle. Tai siltä se ainakin kuullostaa. Eli jos ajelee nelosella ja himmailee johonkin 80 tuntumaan ja sitten antaa kaasua niin, että laatikko päättää pukata pienempää niin *RYNKS* ja sitten ollaan kolmosella. Toi rysähtää niin, että paikat lähtee hampaista ja luultavasti hampaat rattaista. Jos painaa kaasua rauhallisesti niin sitten se vaihtuu ihan nätisti. Kikkariin asti ei tarvi polkea. Muuten pelaa ihan hienosti.

Onko kukaan törmänny tämmöseen ja olisi heittää veikkauksia missä vika?

Liekkö tohon on jotain korjaussarjoja myynnissä?

Jos on heittää jonkun heebon/firman nimeä joka noista tajuaisi (mielellään max. 100km tampereelta) niin saa kavaltaa puhelinnumeroiden ja nimien merkeissä.

Vikakoodeja ei ole paljon näkynyt. Oliko tossa laatikossa jotain koodeja jotka ei tallennu muistiin vaan tarvii lukea ajon aikana? Jostain postista sain sen käsityksen.

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja fastfox » 2.1.2007 10:09

Vastailen itselleni.

Kyselin tuota ammattilaisilta ja toinen sanoi, että turbiini on sökö.
- Uusi + vaihto maksaa 1500€

Toinen sanoi että vika on venttiilikoneistossa tai ohjainlaitteessa.
- Uusi venttiilikoneisto 800€ + oljyt ja työt 350€ = 1150€.
- Uusi ohjainlaite 1300 + asennus
- Tehdasuuden vaihteiston saisi 2230€ + asennus.

Ainakin musta toi turbiini kuullostaa vähän omituiselta. Mitenköhän se voisi aiheuttaa tuommoista käyttäytymistä. Eikös ne vähän mene rikki kuin luistava kytkin?

Mulle myös kerrottiin, että ohajainlaitteen voi testata testerillä. Onkohan kyseessä vagcommi ja tietääkö kukaan miten noita testataan? Ajeltiin autolla testiajoa ja koitin katella niitä venttiilien assentoa, mutta ei yllättäen tullu sillon vikaa päälle. Laatikon lämpötila nousi noin 85 aseeseen 10 asteen pakkasella.
*******************************************************
Toinen juttu. Mitenköhän tosta laatikosta katotaan oikea-oppisesti öljyt. Soitin laakkoselle ja siellä ne sano, että katotaan tietokoneella, mutta en kyllä löytänyt mitään oil leveliä sieltä. Toinen veikkaus oli, että öljyt 55 asteeseen, kone käyntiin ja tarkistusproppu auki. Pitäisi vähän roiskia. Vaulutin sillain proppu löysällä 1,5 litraa öljyä pois ja sitten tulin siihen tulokseen, että ei se ainakaan näin mene. Siihen proppuun tuli niin paljon painetta, että se ei enää pyöriny sormin kun oli kone käynnissä.

Veikkauksia ja tietoja otetaan vastaan. Sympatiaa ja vittuilua saan muualtakin =)

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 2.1.2007 10:37

ZF-n laatikkohan tuossa varmankin on.
Perinteisesti näistä ZF-n 4HPxx ja 5HPxx-laatikoista katsotaan öljyn pinta siten että laatikon ecu-sta tarkistetaan että öljyn lämpötila on sopiva, jonka jälkeen propusta pinnan tarkistus.
Täällä soveltuvin osin tietoa:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission.html

JouniS
-
Viestit: 141
Liittynyt: 23.11.2003 23:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja JouniS » 2.1.2007 12:36

KN-moottori ikaalisissa pitäisi olla pätevä automaattilaatikoidenkorjaaja!

Nakki-
-
Viestit: 11
Liittynyt: 3.1.2007 23:27

ViestiKirjoittaja Nakki- » 3.1.2007 23:31

Wiikin Pekkaa Huittisista voisin suositella myös. On tuttu kaveri ja tiedän että hommat hoituu, pelannut ikänsä noiden kanssa. Työni puolesta olen kaverin kanssa viikottain tekemissä ja hommat on luonannut hienosti. Löytyy myös testeri jolla pääsee laatikon syövereihin. Jos kiinnostaa niin paiskaa yksityisviesti niin annan puhelinnumeron.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 4.1.2007 7:40

Pekka Wiik, ESP autotrans. Suosittelen myöskin !
http://www.espautotrans.fi/index.html

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 5.1.2007 0:06

Turbiinin lukko voisi hyvinkin aiheuttaa tuonkaltaisia oireita. Turbiinin sisällä on myös mekaaninen kytkin turbiinin luistoa poistamassa ja kulutusta pienentämässä. Tuo lukko on löysättävä pois vaihteen vaihdon ajaksi tai vaihdosta tulee tuon kuvaamasi kaltainen.
Lukkoa ohjataan öljynpaineella, jota ohjataan sähkösolenoidilla ja tuota solenoidia sitten ohjaa boxi. Tuo solenoidin ohjaus lienee mitattavissa ulkopuolelta jotta voi haarukoida missä päässä ketjua tuo vika piilee.

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja fastfox » 23.1.2007 21:06

Hmm. Eipäs hätäillä. Isukilla oli kaapissa jotain "ihmeainetta". Ei ollut vielä koittanut sitä mihinkään ja kun aikansa ylipuhui niin suostuin koeapinaksi. Plöräytin sitä laatikkoon ja ajattelin, että ei se ota jos ei annakkaan.

Oon nyt ajellu kuukauden päivät ja ei oo tullu rynks ääntä... En vielä kuitenkaan laita nakkia pölkylle tosta hommasta. Jos se loota ei kesään mennessä räjähdä tai rupea rynkyttämään niin sitten kyllä syön shortsini. Ajelen kylläkin niin, että en sitä vaihteen pudotusta joka mutkassa hakemalla hae, mutta en varsinaisesti varokkaan.

Ja se siirappi oli
http://www.x1r.fi


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa