G2 ei starttaa,...hiilethän ne.
Valvoja: ffp jäsenet
G2 ei starttaa,...hiilethän ne.
ongelma alkoi tänä aamuna kun palasin kuskin hommista, starttailin 1.8 gt golffia ja viimesillä voimilla se lähti pyörimään, mutta ilmeisesti liian nopeasti kytkimen nostettua, kone kuitenkin sammui.
ei muuta ku yritin startata konetta uudestaan, mutta ei enää jaksanut edes yrittää :/
no jätin golfin siihen ja menin nyt päivällä kaverin autolla siihen ja laitettiin apuvirta kaapelit kiinni golffiin ja kaverin bemuun jossa yli 100Ah akku, mutta ei siltikään kuulunut kuin naksahdus ja startti ei pöyri :(
itse en ole keksinyt muuta kuin että joku johto nyt ei päästä virtaa läpi tarpeeksi..?
onko vastaavanlaisia kokemuksia?
ei muuta ku yritin startata konetta uudestaan, mutta ei enää jaksanut edes yrittää :/
no jätin golfin siihen ja menin nyt päivällä kaverin autolla siihen ja laitettiin apuvirta kaapelit kiinni golffiin ja kaverin bemuun jossa yli 100Ah akku, mutta ei siltikään kuulunut kuin naksahdus ja startti ei pöyri :(
itse en ole keksinyt muuta kuin että joku johto nyt ei päästä virtaa läpi tarpeeksi..?
onko vastaavanlaisia kokemuksia?
Viimeksi muokannut GTgolf, 23.1.2007 18:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mihin laitoitte miinuskaapelin golfissa apuvirtaa annettaessa?
Akulta menee maapiste runkoon (akun alla tulipellin puolella).
Moottorin maadoituspiste on ilmeisesti lohkossa oikealla edessä.
Jos golfin omassa akussa on virrat tallella, niin kokeileppa antaa "apuvirtaa omasta akusta" miinusnavasta runkoon/koneen kylkeen.
Omassa vastaavan ongelman irmettyä akun kapasiteetti oli vaan siirtynyt muille ajoradoille, kaikki toimi hienostii, mutta startti ei jaksanut enää suorittaa tehtäväänsä. Aika ranttu niinsanoakseni...
Akulta menee maapiste runkoon (akun alla tulipellin puolella).
Moottorin maadoituspiste on ilmeisesti lohkossa oikealla edessä.
Jos golfin omassa akussa on virrat tallella, niin kokeileppa antaa "apuvirtaa omasta akusta" miinusnavasta runkoon/koneen kylkeen.
Omassa vastaavan ongelman irmettyä akun kapasiteetti oli vaan siirtynyt muille ajoradoille, kaikki toimi hienostii, mutta startti ei jaksanut enää suorittaa tehtäväänsä. Aika ranttu niinsanoakseni...
Joskus kun auton oma akku on ollut todella huono, olen saanut apuvirralla käynnistettyä seuraavasti:
- Miinus normaalisti kiinni autettavan runkoon
- Plussajohto kokonaan irti autettavan akun navasta, siihen sitten kiinni apuvirtakaapelin plussa.
Näin ohitetaan kokonaan se heikko akku, eikä ladata sitä tuossa samalla.
Sitten kun auto on saatu käyntiin, niin plussanapa vaan kiinni ja kovaa ajoa ;)
Tätä ei sitten kannata tehdä kuin noille vanhoille kaasaripeleille, muuten voi tulla jostain toimintasavut ulos. ;)
- Miinus normaalisti kiinni autettavan runkoon
- Plussajohto kokonaan irti autettavan akun navasta, siihen sitten kiinni apuvirtakaapelin plussa.
Näin ohitetaan kokonaan se heikko akku, eikä ladata sitä tuossa samalla.
Sitten kun auto on saatu käyntiin, niin plussanapa vaan kiinni ja kovaa ajoa ;)
Tätä ei sitten kannata tehdä kuin noille vanhoille kaasaripeleille, muuten voi tulla jostain toimintasavut ulos. ;)
joo eihän se meisselillä lähteny ku hiilet näkyy olevan ihan lopussa, mut mulla näkyy hiilet olevan 6x18mm :o, motonetin mukaan semmoset hiilet on vaan dieselissä...varaosakeskuksellaki sanovat sitä että onko siihen dieselin startti laitettu ...
mistä minä nyt tunnistan onko se dieselin vai alkuperänen startti??
mistä minä nyt tunnistan onko se dieselin vai alkuperänen startti??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”