G2 ei starttaa,...hiilethän ne.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

G2 ei starttaa,...hiilethän ne.

ViestiKirjoittaja GTgolf » 21.1.2007 22:40

ongelma alkoi tänä aamuna kun palasin kuskin hommista, starttailin 1.8 gt golffia ja viimesillä voimilla se lähti pyörimään, mutta ilmeisesti liian nopeasti kytkimen nostettua, kone kuitenkin sammui.

ei muuta ku yritin startata konetta uudestaan, mutta ei enää jaksanut edes yrittää :/
no jätin golfin siihen ja menin nyt päivällä kaverin autolla siihen ja laitettiin apuvirta kaapelit kiinni golffiin ja kaverin bemuun jossa yli 100Ah akku, mutta ei siltikään kuulunut kuin naksahdus ja startti ei pöyri :(

itse en ole keksinyt muuta kuin että joku johto nyt ei päästä virtaa läpi tarpeeksi..?
onko vastaavanlaisia kokemuksia?
Viimeksi muokannut GTgolf, 23.1.2007 18:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 21.1.2007 22:51

Maapiuha sökö.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 22.1.2007 14:53

Mihin laitoitte miinuskaapelin golfissa apuvirtaa annettaessa?

Akulta menee maapiste runkoon (akun alla tulipellin puolella).
Moottorin maadoituspiste on ilmeisesti lohkossa oikealla edessä.

Jos golfin omassa akussa on virrat tallella, niin kokeileppa antaa "apuvirtaa omasta akusta" miinusnavasta runkoon/koneen kylkeen.

Omassa vastaavan ongelman irmettyä akun kapasiteetti oli vaan siirtynyt muille ajoradoille, kaikki toimi hienostii, mutta startti ei jaksanut enää suorittaa tehtäväänsä. Aika ranttu niinsanoakseni...

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 22.1.2007 15:08

miinuskaapeli laitettiin toisen akun miinusnavasta, golfin runkoon suoraan..
eli ei pitäisi maadoituksestakaan johtua :/

onko kellään solenoidi tämmösessä tapauksessa vittuillu?
pelkkä naksahdus kuuluu konehuoneesta kun virta-avainta kääntää..

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 22.1.2007 16:32

Käske kaverin heiluttaa startin piuhaa, jos siinä olis kontaktihäiriötä...

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 22.1.2007 16:43

Kannattaa se akulta lähtevä maadoituskaapeli uusia. Itsellä kävi niin, että eräs aamu ei startannut, solenoidi vaan napsui. Sitä aiemmin toimi kuitenkin moitteetta. Tuon mainitun kaapelin uusimisella alkoi jälleen tomia.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 22.1.2007 17:17

täytyy kokeilla nyt illalla^^ lisää vinkkejä laettakkee..

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 22.1.2007 17:22

Voisi mahdollisesti olla myös solenoidin sisällä kosketinpinnoissa vikaa, eli ei kytke virtaa startille.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 22.1.2007 17:53

Joskus kun auton oma akku on ollut todella huono, olen saanut apuvirralla käynnistettyä seuraavasti:
- Miinus normaalisti kiinni autettavan runkoon
- Plussajohto kokonaan irti autettavan akun navasta, siihen sitten kiinni apuvirtakaapelin plussa.

Näin ohitetaan kokonaan se heikko akku, eikä ladata sitä tuossa samalla.
Sitten kun auto on saatu käyntiin, niin plussanapa vaan kiinni ja kovaa ajoa ;)
Tätä ei sitten kannata tehdä kuin noille vanhoille kaasaripeleille, muuten voi tulla jostain toimintasavut ulos. ;)

P.lehto
-
Viestit: 86
Liittynyt: 23.10.2006 0:03

ViestiKirjoittaja P.lehto » 22.1.2007 19:05

Naputtele siihen startin kylkeen hieman vasaralla tai jollain muulla kovalla esineellä Jos se olisi mennyt jumiin. Tämä auttoi nissanissa.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 22.1.2007 22:02

minustakin tuntuu että se startti on vaan jumissa, pitää koittaa..

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 23.1.2007 0:10

Ja siihen maadoitukseen: Ei auttanut mitään vaikka laitoin vielä lisäksi käynnistyskaapelin akun miinuksesta moottoriin. Vasta lopulta kun tajusin vaihtaa alkup. kaapelin uuteen järeään malliin, niin alkoi hyrräämään.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 23.1.2007 1:06

Startista loppunut hiilet!? Juurikin em.tavalla käyttäytyi oma gti viime viikolla.
Ota startti kouraan ja kokeile suoralla virralla kuinka pyörii...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 23.1.2007 2:28

^ sama kokeilla paikoillaan niin ei karkaa käsistä :) , mutta kokeile vaan älä huudata tyhjää pitkään niin ei sisukset irtoa kiertoradalle asti jos kiekuu tyhjyyttään.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 23.1.2007 7:19

^jospa sais golfin hinattua tänään talliin nii pääsis kokeilee :)

nii onkos siinä hyvät "tilat" antaa sitä virtaa startille kun se on paikallaan??
muistelen vaan joskus isoveljen laittavan omegan käyntiin pelkällä ruuvimeisselillä..

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 23.1.2007 9:34

Minulla se ei jaksanut pyöriä ollessan paikallaan ollessaan. Pyöri todella vaisusti irrallaan startti kaapeleilla pyöritettäessä.

Jos on em.viat ja hiilissäkin on pintaa niin aut.sähkö korjaamo kehoitti heittään starilla naapuria.

Mahtuu meisselillä testaamaan.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 23.1.2007 11:06

juu, pitää meisselillä testata ja katella hiilet jos ei mitää tapahdu..

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 23.1.2007 16:35

joo eihän se meisselillä lähteny ku hiilet näkyy olevan ihan lopussa, mut mulla näkyy hiilet olevan 6x18mm :o, motonetin mukaan semmoset hiilet on vaan dieselissä...varaosakeskuksellaki sanovat sitä että onko siihen dieselin startti laitettu ...
mistä minä nyt tunnistan onko se dieselin vai alkuperänen startti??

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 23.1.2007 18:31

Saatko siitä näkyviin mitään osanumeroa ?

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 23.1.2007 18:52

Saatko siitä näkyviin mitään osanumeroa ?


tuommosia löyty :
0001 110 001 ja
068 911 023 G

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 23.1.2007 19:25

Kyllä se vähän vaikuttaisi olevan dieselin startti.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 23.1.2007 20:04

okei kiitti, sitähän minäki :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa