Elikkäs auto on -99 A3 TDI AHF
Vitonen pelaa ihan ok - eli siis lähtee pois päältä - jos vauhtia on vähintään 50-60 km/h. Jos jarrutat risteykseen ja yrität laittaa vitoselta vapaalle esim 30km/h vauhdista, niin melkein aina vaihde jumittaa ja ei mene vapaalle. Jos nostaa kytkimen ja pikkasen esim kaasua ja sit uudestaan kytkin pohjaan, niin vaihde yleensä lähtee pois päältä.
Jos esim auto paikallaan ja laitat vitosen päälle, niin välistä jumittaa ja välistä saa nätisti takaisin vapaalle. Ei tunnu olevan vaikutusta, että onko auto käynnissä vai ei.
Auton sammuttaminen tai käynnistäminen auttaa, mutta kun kokeilin useammin tuota, niin aina ei yksi sammutus ja starttaus riittänyt vaan piti kaksi kertaa tehdä edestakaisin, että sai takas vapaalle.
Missähän voisi olla vika? Eihän nyt itse vaihdelaatikossa voi vikaa olla? Jotain vivustoissa? Voiko näissä olla jotain sähköstä kilkettä, mikä pelaisi epävarmasti. Autohan on tosiaan sisäänajettu, eli 359tkm mittarissa.
A kolmosen viides vaihde jää päälle?
Valvoja: ffp jäsenet
TDI Golfissa vitonen ei mene päälle
Golfissani vitonen ei taas meinaa mennä päälle kun auto on seissyt yön yli pakkasessa. Vaihdekeppi ei siis siirry vitosen siirtäjälle, täysin oikealle, ilman kohtuullisen suurta voiman käyttöä. Kun sen sinne kerran saa käännettyä niin sitten vaihteet toimivat ihan normaalisti. Muut vaihteet toimivat kunnolla koko ajan.
Johtuisiko tämä myös öljyistä, tai sen vähyydestä?
Niin, autona on TDI Golf -02 74 kW ATD koneella. Auto on ollut minulla vasta n. kuukauden eikä nämä VAG:n laitteet ole ennestään tuttuja.
Johtuisiko tämä myös öljyistä, tai sen vähyydestä?
Niin, autona on TDI Golf -02 74 kW ATD koneella. Auto on ollut minulla vasta n. kuukauden eikä nämä VAG:n laitteet ole ennestään tuttuja.
Tänään vaihdettiin vaihteistoon öljyt. Öljyä oli kyllä oikea määrä. Ei varmasti hukkaan mennyt, kun tosiaan ei koskaan varmaan vaihdettu. No mutta vika ei tuolla korjaantunut ja arvelivat huollossa, että voisi olla moottorin tukikumit kuluneet niin paljon, että moottori pääsisi liikkumaan liikaa ja pienemmässä vauhdissa ei enää olisi "oikeassa asennossa".
Onkohan tuo kumien vaihto usean tunnin homma? Kumit itsessään ei varmaan aivan hirveitä kustanna..
Onkohan tuo kumien vaihto usean tunnin homma? Kumit itsessään ei varmaan aivan hirveitä kustanna..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa