Vauhtipyörä ottaa kytkinkoppaan kiinni, kone ei pyöri

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

Vauhtipyörä ottaa kytkinkoppaan kiinni, kone ei pyöri

ViestiKirjoittaja ahu » 27.12.2006 10:16

Tapahtumaketju alkoi ajettuani moottoritietä, kunnes yhtäkkiä veto katosi ja palasi muutaman sekunnin kuluttua takasin, muutaman minuutin päästä sama toistui, mutta veto ei palannut kunnolla, Huomasin, että kaasun nosto ei tiputtanut kierrolsia ja ajoin levähdyspaikalle, sammutin auton jarrulla ja vaihteella, koska avaimesta kääntö ei auttanut, nesteet pihalle paisuntasäiliön korkista, aikani odottelin ja täytin syylärin uudelleen ja ajattelin pääseväni vielä' viisi km, mutta muutaman kilometrin kuluttua veto häipyi kokonaan, hain viereisestä huoltamosta öljyä ja pääsin paremmalle parkkipaikalle. Nyt aloin tutkailemaan mikä sitä vaivaa, kaadoin öljyä koneeseen ja sahasin sitä käymään, ei meinannut lähteä, mutta sitten kun lähti se ampui öljt suodattimen tiivisteen välistä.


Mitä tässä nyt oikein tapahtui?? Mikä paskana? Auto on 1,6d ja lämmöt ei noussu missään vaiheessa korkealle.
Viimeksi muokannut ahu, 21.1.2007 11:35. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 27.12.2006 11:48

kansi halki/kansipahvi mennyt

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 27.12.2006 17:35

Ettei vaan suodattimen vaihdon yhteydessä jäänyt vanha tiiviste kiinni suodatinjalkaan?

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 28.12.2006 9:49

Suodattimen vaihdon jälkeen sillä on ajttu n.3000km, eli eolis luullu että se aikasemmin tulis sieltä välistä. Täytyy nyt tutkia tänään sitä.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 28.12.2006 16:38

Öljy pumpun paineen rajoitin rikki. Antoi ensin öljyä palotilaan Nostaen kierrokset tappiin eikä sammu avaimesta. Tuttu ilmiö reilustin ajetuissa vw diisseleissä. Sitten liika paine "varsinkin kylmät ja jäykät öljyt" karkaa mistä pääsee mm. halkaisee ö.filtterin tai pukkaaa stefat kartanolle. onko muuten hydrokansi?

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 29.12.2006 8:49

Ilmeisesti JK-koneinen Cädi, mutta en tiedä onko hydro vai kovat nostajat, kuinka niin?

Missä toi paineenrajoitin sijaitsee, mistä saa ja mihin hintaan, onko helppo vaihtaa? Mahd räjäytyskuva etkasta??

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 29.12.2006 14:50

öljy pumppu vaihtoon. helppo vaihtaa öljypohjan kautta. Kannattaa varata öljypohjan tiiviste kun sen joutuu varmaan samalla vaihtaan.
Oletko jo mitannut öljynpaineet?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 29.12.2006 14:54

Niin hydrokone ei välttämättä lähe käyntiin kylmänä liian kovien öljynpaineiden haitatessa venan nostajien toimintaa. Hydrokansia käsittääkseni -85 ja uudemmissa moottoreissa.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 4.1.2007 19:26

Pumppu vaihdettu, mutta uusi uodattimenjalka vuotaa kuin seula, pitäiskö siinä olla joku tiiviste?

Ja ei meinaa lähteä käymään, täyty startata varmaan minuutti ja sitte lähtee.
Mikäähn siin nyt on?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.1.2007 21:30

Pumppu vaihdettu, mutta uusi uodattimenjalka vuotaa kuin seula, pitäiskö siinä olla joku tiiviste?
Siis öljynuodattimen? Suodattimessahan on tietty kumitiiviste mukana.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 6.1.2007 11:04

Juu öljynsuodattimen, uudessa suodattimessa oli kyllä tiiviste, kun sen asensin sinne. Luulen sen vuotavan lohkon ja sen jalan välistä, mutta enpä tiedä, kohta menee hermot.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 7.1.2007 17:04

Vaihdettu vanha suod.jalka ja nyt pitää sieltä, mutta jo ennestäänkin vuotanut kampiakselin stefa alkoi vuotamaan kunnolla.

Auto lähtee piiiiiitkän starttauksen jälkeen käymään, käy kolmella. Mikähän vikana, suutinvika, mäntä paskana? Vai?

Lämmöt ei enää noussu ja nesteet pysy sisällä.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 8.1.2007 19:55

ettei olisi huohotinletku tukossa?

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 9.1.2007 16:33

Ei oel tukkeessa, miten toi siihen kolmella käyntiin vaikuttaa?

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 14.1.2007 17:41

Kun tohon ei tullu selvyttä päätin vaihtaa moottorin. Ongelmista suurin on, moottorinkannake jakopään puolella. Eli moottori on ollut ensin mk1 jetassa ja se kannake vedetty rälläkällä pois. Vanhasta mootorista aloin vaihtamaan sitä kannaketta, mutta se taitaa olla siellä pumpussakin kiinni. Mites ton homman voi hoitaa. Se pumpun ajoitus menee pieleen jos sitä irrottelen.
Auttakaas nyt.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 14.1.2007 18:47

pumpun alla on toi korvakko kiinni. Samalla voit vaihtaa remmin. Ei se ajoitus mikään ylivoimainen homma ole. Niiin ja akseleiden stefat vaihtoon myös.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 21.1.2007 11:39

Laitoin moottrin kiinni ja ajattelin kokeilla sitä käyntiin. Startti ei tehnyt muutakuin "klips". Kokeilin kiertää jakopään puolelta, mutta kone ei pyörinyt. Otin laatikon irti ja huomasin, että vauhtipyörä on kahnannut kytkinkotelo tai mikä se on nimeltään, kiinni ja lastua irronnut. Mites tämä on mahdollista. Vanha laatikko ja vanhat kytkin roippeet laitoin sellaseen moottoriin, joka alunperin ollut jetta mk1 ja sittemmin Audi 80 typ 81.

Auttakaa aasia.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 21.1.2007 13:06

oliskohan audissa erilainen vauhtipyörä??

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.1.2007 13:19

mulla oli aikanaan jetassa 80 audi/mk1 golfin kone ja siinä oli nimenomaan kytkin ja asetelma alunperin toisinpäin kuin mk2:ssa. itse jouduin silloin vain laitamaan pari prikkaa startin kiinnikkeiden alle.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 21.1.2007 14:29

Niin siis laitoin sen vanhan kytkimen ja vauhtiksen kiinni, miten se voi vaikuttaa tohon kiinniottamiseen?
Kim.Kouvo toi tuskin auttaa että laittaa pari prikkaa alle, kun se vauhtis kahnaa siihen laatikkoon kiinni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa