Vauhtipyörä ottaa kytkinkoppaan kiinni, kone ei pyöri
Valvoja: ffp jäsenet
Vauhtipyörä ottaa kytkinkoppaan kiinni, kone ei pyöri
Tapahtumaketju alkoi ajettuani moottoritietä, kunnes yhtäkkiä veto katosi ja palasi muutaman sekunnin kuluttua takasin, muutaman minuutin päästä sama toistui, mutta veto ei palannut kunnolla, Huomasin, että kaasun nosto ei tiputtanut kierrolsia ja ajoin levähdyspaikalle, sammutin auton jarrulla ja vaihteella, koska avaimesta kääntö ei auttanut, nesteet pihalle paisuntasäiliön korkista, aikani odottelin ja täytin syylärin uudelleen ja ajattelin pääseväni vielä' viisi km, mutta muutaman kilometrin kuluttua veto häipyi kokonaan, hain viereisestä huoltamosta öljyä ja pääsin paremmalle parkkipaikalle. Nyt aloin tutkailemaan mikä sitä vaivaa, kaadoin öljyä koneeseen ja sahasin sitä käymään, ei meinannut lähteä, mutta sitten kun lähti se ampui öljt suodattimen tiivisteen välistä.
Mitä tässä nyt oikein tapahtui?? Mikä paskana? Auto on 1,6d ja lämmöt ei noussu missään vaiheessa korkealle.
Mitä tässä nyt oikein tapahtui?? Mikä paskana? Auto on 1,6d ja lämmöt ei noussu missään vaiheessa korkealle.
Viimeksi muokannut ahu, 21.1.2007 11:35. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Öljy pumpun paineen rajoitin rikki. Antoi ensin öljyä palotilaan Nostaen kierrokset tappiin eikä sammu avaimesta. Tuttu ilmiö reilustin ajetuissa vw diisseleissä. Sitten liika paine "varsinkin kylmät ja jäykät öljyt" karkaa mistä pääsee mm. halkaisee ö.filtterin tai pukkaaa stefat kartanolle. onko muuten hydrokansi?
Kun tohon ei tullu selvyttä päätin vaihtaa moottorin. Ongelmista suurin on, moottorinkannake jakopään puolella. Eli moottori on ollut ensin mk1 jetassa ja se kannake vedetty rälläkällä pois. Vanhasta mootorista aloin vaihtamaan sitä kannaketta, mutta se taitaa olla siellä pumpussakin kiinni. Mites ton homman voi hoitaa. Se pumpun ajoitus menee pieleen jos sitä irrottelen.
Auttakaas nyt.
Auttakaas nyt.
Laitoin moottrin kiinni ja ajattelin kokeilla sitä käyntiin. Startti ei tehnyt muutakuin "klips". Kokeilin kiertää jakopään puolelta, mutta kone ei pyörinyt. Otin laatikon irti ja huomasin, että vauhtipyörä on kahnannut kytkinkotelo tai mikä se on nimeltään, kiinni ja lastua irronnut. Mites tämä on mahdollista. Vanha laatikko ja vanhat kytkin roippeet laitoin sellaseen moottoriin, joka alunperin ollut jetta mk1 ja sittemmin Audi 80 typ 81.
Auttakaa aasia.
Auttakaa aasia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa