G2 EZ käyntiongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

G2 EZ käyntiongelmia

ViestiKirjoittaja Entris » 20.1.2007 1:33

Kone on siis 1.6 EZ Pierburg/Solex 2E2-kaasarilla. Kylmänä (ulkona pakkasessa) startatessa sammuu jos ei anna itse kaasua noin minuutin ajan. 10c-asteisessa hallissa seisottuaan starttasi nätisti. Lisäksi sammuttaessa 95-oktaanisella n. 5sek jälkikäyntiä, 98-oktaanisella vain yksi "hörähdys" jälkikäyntiä joka kuulostaa vanhalta dieseliltä. Lisäksi tuntuu että tuo polttaisi jonkin verran liian paljon polttoainetta (en ole mitannut, perstuntumalta arvailen).

Lueskelin vanhoja ketjuja ja veikkaisin että vika on siinä vahatermostaatissa, kone on kokoajan ryypyllä? Sytytystulppia en ole tarkistanut mutta vaihdan ne huomenna jokatapauksessa. Lisäksi vaihtolistalla on jakohihna, samalla pitää varmaankin varmistaa ajoitus.

Ostin auton vasta toissapäivänä ja yritän nyt huoltaa sen siihen kuntoon että sillä voi huoletta ajaa vielä monta vuotta.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 20.1.2007 11:04

Ai niin ja yksi oire unohtui, tyhjäkäynti on turhan nopealla, luokkaa 1500rpm.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 20.1.2007 11:36

Juuri vastaavat viat (paitsi starttiongelmia ei ollut) hävisivät omasta EZ-Golffista juurikin vahatermarin vaihdolla ja kaasarin säädöllä.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 20.1.2007 17:27

Sytytystulpat vaihdettiin ja sillä tuntui häviävän jälkikäynti. Kaasarista säädettiin tyhjäkäyntiä pienemmälle (ei tyhjäkäyntiruuvista vaan sen termarin varresta ruuvia kääntämällä).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa